Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard

    Al maanden zijn we bezig met de opnames van onze eerste CD. We vorderen gestaag, het wordt een CD'tje met 8 tracks. Het zijn 5 eigen nummers. Bij drie nummers hebben we een bestaande melodie genomen.

    Maar goed, het is nog niet af, er moet onder andere nog gemixt en gemasterd worden.
    Om onze masteraar een ideetje te geven heb ik een proefmixje gemaakt in Reaper, en nu ben ik dus benieuwd wat jullie ervan vinden! Opbouwende kritiek en/of lofprijzingen zijn welkom!
    Alvast bedankt in dat geval.

    http://snd.sc/HAMqvQ
    Laatst gewijzigd door Baker; 12 april 2012 om 17:18

  2. #2

    Standaard

    Hi
    Leuk!
    Ik begon al afkickverschijnselen te krijgen, dus deze komt net op tijd.
    En een leuk bewijs dat ingewikkeld niet altijd beter is.
    Het is te hopen dat jullie CD niet 30 nummers gaat bevatten, want dan gaat het in dit tempo nog effe duren. Maar verder: Sympatiek geluid. Herkenbare tekst. Wat wil een mens nog meer.

    Hoop dat je nog eens kort commentaar op 'in de buurt van Kampen' geeft.
    Ik zet m nog eens op.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3

    Standaard

    Haha, dankjewel.
    Nee hoor, de CD gaat 8 nummers bevatten. Ze zijn alle acht al opgenomen. De verwachting is dat we eind mei de cd uitbrengen.
    Maar wat bedoel je met commentaar op 'in de buurt van Kampen'?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.786

    Standaard

    Ik vind het wel leuk klinken, maar ik vind vooral het gitaargeluid van de gitaar die je het eerste hoort erg gaaf klinken. Wat mij betreft helemaal precies goed: ik hou erg van zo'n 'droog achterkamertjes' geluid, om het zo even te noemen. De gitaar die begint te soleren op 1.53 vind ik zelf iets minder mooi klinken (klinkt iets scheller), maar qua spel is het wel goed hoor. Allebei de gitaristen doen hun werk goed.
    Misschien mag de zang ook iets meer productie?
    Ik ben benieuwd naar het eindproduct.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baker Bekijk bericht
    Haha, dankjewel.
    ...................................... 'in de buurt van Kampen'?
    Hi
    Ja, veel te kort door de bocht. Dat valt ook niet te begrijpen. Sorry. Naar aanleiding van 'op fiesse', stelde ik je de vraag of jou dialect liedjes hun roots rond Kampm liggen. Dat omdat ik dat dialect meen te herkennen.

    Zou je stad of dorp willen noemen, want ik ben nieuwsgierig?
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6

    Standaard

    Volgens mij heb ik in dat topic ook geantwoord....
    Hoe dan ook, het antwoord is Genemuiden, en dat ligt 15 km onder Kampen inderdaad!
    Op Fiesse hebben we ook opgenomen (met een andere tekst), maar die ga ik hier nog niet posten. Eerst moet de CD uit zijn.

  7. #7

    Standaard

    @stratman70
    In de definitieve versie krijgt de zang vast een betere productie. Het is nu wat gerommel met reaper en gratis plugins.
    En die gitaar, tja, als ik je de specs vertel van die gitaar + amp die je als eerste hoort... dan verklaart dat voor een deel het verschil.
    Maar, ook hier kunnen we in de eindproductie nog wel wat aan veranderen. In ieder geval bedankt voor je reactie.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baker Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik in dat topic ook geantwoord....
    Hoe dan ook, het antwoord is Genemuiden, en dat ligt 15 km onder Kampen inderdaad!
    Op Fiesse hebben we ook opgenomen (met een andere tekst), maar die ga ik hier nog niet posten. Eerst moet de CD uit zijn.
    Hi
    O, leuk! Kan zijn dat ik slordig heb gelezen. Maar geinig dat ik het goed heb geplaatst.

    Ben heel benieuwd naar jullie verdere avonturen. Het klinkt allemaal erg sympatiek.
    Fijn weekend, Gus

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Professioneel, lekker, cool....

    Probeer een tweede mix te maken met de zang "in de mix". Hier op m'n laptop lijkt ie nog ietsje erboven op te liggen. Is niet fout. Maar kan evt lekkerder grooven alstie ietsje dieper in de mix ligt...

    Klopt het dat je geen automation lijnen gebruikt en dus dat de gitaar overal even hard is?
    Laatst gewijzigd door muziekschuur; 13 april 2012 om 16:10
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!
    Omdat het dialect muziek is, ligt de nadruk toch een beetje op de zang/tekst. Om die reden kiezen we ervoor om de zang er ietsje bovenop te leggen. Zoals jij het omschrijft is dat dus prima gelukt.

    De gitaar is bijna overal even hard. Dat klopt. Alleen de solo's zijn iets harder gezet.
    Maar wat zijn automation lijnen en wat kun je ermee?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top