Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 32 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 318

Discussie: Impedantie FAQ

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jungletarzan Bekijk bericht
    Vreemd ... verwachtte eigenlijk dat hij met een lager ohmage meer power zou leveren en er dus harder aan moest trekken?!
    Nee dat is niet zo. Een versterker levert het meeste vermogen aan een load bij een 100% match. Wijk je daar van af zowel naar boven als naar beneden ga je vermogen verliezen.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Nu even een praktisch vraagje. Ik heb inmiddels dus mijn Peavey Delta Blues 115 30 watt combo. Op de site staat dat die in 8 of 16 ohm gaat.. en het is een combo dus er hangt al een speaker onder.. Zou ik de Valve King 412 Cabinet op die versterker aan kunnen sluiten? Bij de cabinet staat bij de features "16 Ohm mono, 2x8 Ohm stereo".

Sorry, technisch rund hier, enige wat ik weet is wat voor buisjes ik moet hebben, hoe ik mijn actie in moet stellen en hoe ik de intonatie goed krijg op mijn Gibson, verder is het allemaal abacadabra voor mij
    Gibson Les Paul Standard 2008 Ebony: DiMarzio/ Ernie Ball/ Graph Tech/ Grover; Peavey Butcher 100 watt top, Valveking 412 cab, Delta Blues 115 30 watt combo: JJ tubes. Line 6 Relay G50, Hardwire DL-8 Delay/Looper

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emielio Bekijk bericht
    Op de site staat dat die in 8 of 16 ohm gaat.. en het is een combo dus er hangt al een speaker onder.. Zou ik de Valve King 412 Cabinet op die versterker aan kunnen sluiten? Bij de cabinet staat bij de features "16 Ohm mono, 2x8 Ohm stereo".
    Eigenlijk moet je even in het user manual kijken maar als ik naar het schema kijk zit de interne speaker op 16 Ohm aangesloten. Zou je er een externe speaker bij aansluiten verbreek je de verbinding tussen de 16 Ohm uitgang en de interne speaker. De externe speaker komt nu parallel met de interne speaker aan een 8 Ohm wikkeling. Dit zou betekenen dat je alleen een 16 Ohm extern kan aansluiten. Immers 16 Ohm int parallel aan 16 Ohm ext wordt samen 8 Ohm.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Nee dat is niet zo. Een versterker levert het meeste vermogen aan een load bij een 100% match. Wijk je daar van af zowel naar boven als naar beneden ga je vermogen verliezen.
    Theoretisch zet zit iets anders. De geadviseerde belasting (load) is een compromis tussen maximaal afgegeven vermogen en vervorming (2e en 3e harmonische). Het optimum (maximum) van het vermogen bij een bepaalde eindtrapconfiguratie ligt nooit bij hetzelfde optimum (minimum) van de vervorming. Het zou dus in bepaalde situaties kunnen zijn dat je met een mismatch je maximale vermogen gaat toenemen ten koste van je vervorming. Andersom kan natuurlijk ook. Je hebt het hier soms over +/- 100% verschil in belasting van je eindtrap tussen beide optima.

Senior Member

Standaard

Er is iemand die interesse heeft in mijn Peavey Deuce head (120 watt, solid state pre-amp, vier eindbuizen). Hij heeft een cab met twee V30 speakers en vraagt zich af of het mogelijk is om door middel van buizen te trekken het vermogen te halveren. Ik heb de zaak even gelezen en zoals ik het dus begrijp moet dat mogelijk zijn, mits hij rekening houdt met de impendantie. Echter vraag ik me af of dat nodig is aangezien de Deuce een hybride versterker is. Een 20 watt transistorversterker is natuurlijk nooit hetzelfde als een 20 watt buizenversterker. Hoe zit dat met een 120 watt hybride amp?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Echter vraag ik me af of dat nodig is aangezien de Deuce een hybride versterker is.
    "Hybride" slaat in dit geval op een solidstate preamp gecombineerd met een buizen eindtrap. Het is de eindtrap welke wordt belast door een load dus in jouw geval gelden gewoon de regels voor een buizenamp. Dus twee buizen trekken en de speaker impedantie twee keer zo hoog nemen dan de amp aangeeft. (amp op 8 Ohm, cabinet 16 Ohm)
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Okee, thanks voor je snelle reactie!
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Standaard

Ik had juist een klein vraagje..

Ik heb een Vox ac4tvh bij mij thuis staan.
    Deze heeft een uitgang van 16 Ohm.
    Ik heb hier nog 2 oude boxen staan van een platenspeler (perfect werkend) en allebei 8 Ohm.
    Kan ik hier iets mee aanvangen om hierover te spelen?
    En op wat zou ik dan allemaal moeten letten?
    Dit zou in afwachting zijn totdat ik mijn cab ga halen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lodedsvd Bekijk bericht
    Ik had juist een klein vraagje..

Ik heb een Vox ac4tvh bij mij thuis staan.
    Deze heeft een uitgang van 16 Ohm.
    Ik heb hier nog 2 oude boxen staan van een platenspeler (perfect werkend) en allebei 8 Ohm.
    Kan ik hier iets mee aanvangen om hierover te spelen?
    En op wat zou ik dan allemaal moeten letten?
    Dit zou in afwachting zijn totdat ik mijn cab ga halen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
    Kun je veilig in serie aansluiten maar lekker zal het niet klinken.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

moet je ze in serie zetten dan heb je 16 ohm.
    maar reken maar niet dat het lekker gaat klinken, gitaar speakers zijn anders gevoiced dan 'hifi' breedband speakers.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten