Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
    Senior Member

Music

Er is al genoeg geroepen over de kwaliteit van de zang en de solo maar in het geheel genomen is dit geen slechte registratie. Best wel strak gespeeld en het laat me terug denken aan mijn tijd in Hardrockcafé "De Schuur" in Geleen waar ik Metalica heb leren kennen, eind '80, begin '90. In die tijd stoorde ik mij nog niet aan het gepiel van Kirk Hammet. Nu vind ik het een niet zo geweldige gitarist en hoor de slordigheid van jullie gitarist ook bij hem live met z'n eeuwige wahwah. Maar ondanks dat hebben ze echt wel te gekke songs voortgebracht. Maar een paar foutjes live hoef je je niet druk om te maken, dat gebeurt iedereen namelijk. Als geheel is dit gewoon goed en ik denk dat het publiek echt wel heeft genoten. hier op GN wordt nu eenmaal met meer aandacht voor detail geluisterd/gekeken. Jullie overall sound is dik in orde.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Er is al genoeg geroepen over de kwaliteit van de zang en de solo maar in het geheel genomen is dit geen slechte registratie. Best wel strak gespeeld en het laat me terug denken aan mijn tijd in Hardrockcafé "De Schuur" in Geleen waar ik Metalica heb leren kennen, eind '80, begin '90. In die tijd stoorde ik mij nog niet aan het gepiel van Kirk Hammet. Nu vind ik het een niet zo geweldige gitarist en hoor de slordigheid van jullie gitarist ook bij hem live met z'n eeuwige wahwah. Maar ondanks dat hebben ze echt wel te gekke songs voortgebracht. Maar een paar foutjes live hoef je je niet druk om te maken, dat gebeurt iedereen namelijk. Als geheel is dit gewoon goed en ik denk dat het publiek echt wel heeft genoten. hier op GN wordt nu eenmaal met meer aandacht voor detail geluisterd/gekeken. Jullie overall sound is dik in orde.
    Uiteraard wordt de focus hier ook meer op het spel gelegd en dat is ook logisch. Maar wat je zegt daar gaat het ons en uiteindelijk het publiek ook om, het gaat om het overbrengen van de sfeer en de energie van de oude nummers. Ik vind dit soort nummers als metallica fan van jongs af aan echt heerlijk om te spelen en qua publiek en plekken waar we spelen zijn we ook meer een metal band dan een coverband, ik speel liever fight fire with fire in een kroeg dan nothing else matters in een feesttent zeg maar . Wat dat betreft ben ik ook meer van van een schreeuwende dan een zingende James.

Binnenkort hebben we trouwens ook nog studio opnames van blackened en harvester of sorrow als promo materiaal, erg leuk om in de studio dichtbij een dergelijke typische sound proberen te komen.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Standaard

Al dat geziek over de zang, alsof hetfield zelf kan zingen. Ik vond het vet. Kritiek: Bij de solo heb ik het afgezet. Overigens, ook voor de inzet van het snelle stuk aan het begin moet de gitarist zich schamen.

Standaard

Hi
    Je kunt natuurlijk van alles roepen, maar het is live en dan gaat er wel eens wat mis.

Wat mij bijstaat is dat ik iemand iets heb horen zeggen over de drummer. En of ik nou slordig heb gelezen of dat ie zijn post er weer uit heeft laten halen???

Laten we eerlijk zijn: Het geven van een compliment aan de drummert, moet in een gitaristen forum ehm.... spaarzaam gebeuren.
    En hier naar mijn smaak in ieder geval helemaal op zijn plaats.

Er zijn wel heel wat demootjes die aan mij zijn opgestuurd (en die nog niet eens live waren) die minder waren dan deze opname.
    Er is nog genoeg werk aan de winkel, maar dat zullen de bandleden ook wel weten. En gebeurt dat, dat werk, dan kan het een heel aardige band worden met een apestrak drummertje.
    Vriendeleijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Laten we eerlijk zijn: Het geven van een compliment aan de drummert, moet in een gitaristen forum ehm.... spaarzaam gebeuren.
    Heel strak, op die plastic(?) toms na die na de intro komen en voor het slechte invallen van die gitarist.

Standaard

Live gaat er idd welles wat mis, maar in dit geval kan de gitarist de solo gewoon niet

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Hi
    ....Wat mij bijstaat is dat ik iemand iets heb horen zeggen over de drummer. En of ik nou slordig heb gelezen of dat ie zijn post er weer uit heeft laten halen???

....... apestrak drummertje.
    ....
    Ik denk dat je mijn reactie in het "post filmpjes van jezelf"-topic bedoelde?

Het was mij in ieder geval direct opgevallen dat de drummer erg strak zat te drummen.
    De solo's zijn af en toe, net als bij Kirk zelf , niet altijd even goed, maar live luistert de gemiddelde Metallica-fanboy daar wel doorheen.
    Op een gitaarforum val je uiteraard door de mand.
    De zanger doet denken aan Hetfield, en ik vind het wel wat hebben om te zien dat iemand z'n uiterste best moet doen.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 9 april 2012 om 00:31

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten