Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 47 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 464
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Ik herken het bouwplezier, maar ook de hiaten in de noodzakelijke kennis waardoor ik eigenlijk nooit heb durven reageren.
    Nooit vrees hebben om te reageren. Je kan niet wijzer worden door niet te vragen toch? Het is juist dom iemand uit te lachen die zijn kennis probeert te verrijken.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Oke, dank je

Maar wat moet ik met die witte uit de transformator aan?

Zwart van de transformator verbind ik met blauw van de stekker als ik het goed zie op die foto's. Die soldeer ik aan elkaar vast en dan goed afschermen. Bruin uit de stekker gaat rechtstreeks naar de fuse als ik het goed zie, klopt dit?

nb. ik bergrijp de spanningen die hier op komen te staan hoor. Ik ga eerst meten zonder buizen erin en zal de gegevens hier neerzetten.

Standaard

De andere kant van de netspannings zekering gaat weer naar de (primaire kant van de) transformator.
    Waar staat de layout en schema die je volgt?
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Standaard

pagina 2 bovenste bericht

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Maar wat moet ik met die witte uit de transformator aan?
    Hier zie je nu de beperkingen van zo'n f**ing bouwplaat. Op een schema had je gelijk gezien dat de trafo twee 120V~ wikkelingen heeft die je parallel of in serie kan zetten. In jouw eigen post 11 staat wat je met de witte draad moet doen. Doe het wel goed want bij een fout heb je geen uitgangsspanning of kost het je een trafo ongeacht of je buizen er nou wel of niet in zitten.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

ikke niet snappe, post 8 staat naar mijn idee geen info over hoe eea aangesloten moet worden. Je bedoelt die 240V lay-out?

Standaard

sorry 11 is dat schema, ga ik even kijken of ik het begrijp...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    ikke niet snappe, post 8 staat naar mijn idee geen info over hoe eea aangesloten moet worden. Je bedoelt die 240V lay-out?

Lars, je zit teveel naar soldeerlasjes te staren, daar ga je slecht van zien weet ik uit eigen ervaring. Had het niet over post 8 maar over.............juist,.........
    POST 11
    Daar vind je een door jouw geplaatste link http://site.triodestore.com/5E3Delux...-18017240V.pdf van zo'n verdomde bouwplaat waarin staat getekend dat wit en wit/zwart aan elkaar moeten en de overige twee draden gaan naar de 240.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member

Standaard

Heb je geen schema van dat ding? Een schema is veel duidelijker dan zo´n spaghetti tekening. Het zijn gewoon twee wikkelingen die in serie aan elkaar gesoldeerd worden. Net als een humbucker bijvoorbeeld. wit-zwart en wit is dan de denkbeeldige plek waar je een coilsplit zou plaatsen (als die voorstelling wat duidelijker is)
    147-c Guitars

Standaard

hi,

dank voor jullie reacties. ik heb op die lay-out zitten turen, maar het lijkt alsof ik een andere PT heb ofzo. Ik heb geen zwart/wit of wit /zwarte draden alleen nog een zwarte een witte (genaamd 240V 50HZ) en een blauwe (wordt niet aangesloten volgens mij). Als ik op dit foto's kijk (pagina 4) lijkt het alsof bruin (uit stekker) rechtstreeks op de zekering wordt gezet, zwart met blauw (uit stekker) wordt verbonden, wit kan ik echter niet terugvinden.

Ik heb een schema gevonden van de fender site, weet niet of dat dezelfde PT is

http://support.fender.com/schematics..._schematic.pdf

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten