Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 197 EersteEerste ... 1422232425263474124 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 1963

Standaard

Momenteel staat er naast de werkbank een splinternieuwe (nouja, oké, 30+ jaar oude maar in perfecte staat verkerende) vlakschaaf! 6" jointer van Sprunger, degelijk Amerikaans gietijzer van een oude houtbewerker die het gereedschap niet meer kon gebruiken, maar altijd geweldig goed had onderhouden - inclusief nieuwe poten (demontabel) eronder lassen, soft-start inbouwen voor de motor. Paar mini vlekjes oppervlakte roest, en een loodzwaar (schatting: 100kg. In ieder geval zwaarder dan de 80kg wegende vandikteschuurmachine van Buitelaar).

Ik wou dat m'n vandiktebank niet bij m'n ouders in Italie stond, zou ik lekker wat body blanks kunnen klaarstomen die al tijden 'half af' liggen te wezen. Ziet er als deze uit, alleen groen en op een andere stand:

http://vintagemachinery.org/photoind...l.aspx?id=6166

Member

Standaard

Ben op het moment bezig met het opknappen van een budget strat.
    Heb de gitaar van een maat van me over kunnen nemen, maar wat ik al dacht bleek waar te zijn, de gitaar heeft eens in de fik gestaan.
    Dus ben ik hem samen met ons pap aan het opknappen. De bedoeling is dat uiteindelijk alleen de body orgineel is.

Heb de gitaar afgelopen weekend opnieuw gelakt.
    De planning is dat er een "tekening" op komt.
    Heb verf stiften gekocht van posca, een witte en een grijze. De grijze is prima maar de witte moet ik een andere kopen want de verf in de stift is heel dun, heb een oefen stukje getekend op het deel van de body waar de slagplaat overheen komt.
    Ik moet zeker 3 lagen tekenen wil ik de kleur van de body niet meer zien. En hij droogt ook heel lelijk op, iemand tips?

Als alles er op zit lak ik het af met een nitro blanke lak

Verder zoek ik onderdelen van goede kwaliteit die niet al te veel kosten. het is tenslotte mijn eerste project dus wil ik het niet al te duur maken. Welk merk/merken onderdelen zouden hier geschikt voor zijn?

Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Sjors1994; 13 maart 2012 om 16:18

Standaard

Na een hele zaterdag keihard werken en de moed opbrengen weg te gooien wat ik (hopelijk) niet meer nodig heb even niets! Tot morgen

Senior Member

Standaard

Veilingkist Tele-achtige, waar ik een B-bender in ga zetten (zelfgemaakt, niet zo een van 380 dollar van Hipshot!)

70's pepsi reclame top LP achtige.

Japanse LP copy uit de 70's (denk ik) die als een enorm wrak binnen kwam.

Standaard

Een Rickenbacker 4003 voor klein onderhoud, brug vervangen en brugPUcover verwijderen + nieuw plaatje voor rond die PU...
    Tof jobke.
    En dan de standaard rommel: m'n eigen Esquire, Supro en Tele project.
    Oh ja! En een flightcaseverbouwing.
    It's not the fall that kills... It's the sudden stop at the end.

Senior Member

Standaard

Niet op de werkbank, maar onder de pers:

Top en rug voor de TDPRI challenge ...

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Senior Member

Standaard

Niet meer op de werkbank, maar net er af: een opknappertje. Zoiets was een relatief onbekend verschijnsel voor me, dus het leek me wel eens grappig om te proberen. Deze mocht ik meenemen voor een kratje bier:

Een Hohner ST Savage... "Professional", wat dat ook moge betekenen.

Er misten een paar onderdeeltjes (zie onder andere hierboven) en het voornaamste probleem is, dat hij eens is omgekukeld:

De tremolo lag helemaal achterover, en in de achterplaat voelde je een gekke bobbel. Hoe zit dat..?

Vier veren, maar niet symmetrisch geïnstalleerd, en toen ik ze er uit had gehaald, bleef er dit over:

En dat zag er toch een beetje gek uit, vond ik. Ik had nog nooit een Floyd Rose tremolo van dichtbij (van binnen) gezien, maar ik heb nergens iets kunnen vinden over buisjes in de gaatjes. Ik vermoed dat iemand vond dat de gaatjes te ruim waren, en dat er daarom iets van opvulling is verzonnen. Het gevolg was wel, dat de veren niet meer helemaal in het blok wilden, er dus een stuk uit staken, en van binnenuit tegen de achterplaat zaten te duwen. Vreemd...
    Ik heb geprobeerd om de buisjes er weer uit te trekken, maar twee van de vijf braken af. Daarmee bleven er twee gaatjes over die voor de helft waren opgevuld, en het materiaal van die buisjes was ook nog zo raar hard dat er niet meer met goed fatsoen een nieuw gaatje in te boren was. Na een paar pogingen en bot gedraaide boortjes heb ik maar een paar gaatjes net naast de oorspronkelijke gaten gemaakt.

Toen was de kop aan de beurt. Beetje opentrekken...

Epoxy er tussen kledderen, en dichtklemmen:

Toen de boel droog was, nog even flink afgeschrobd, opgepoetst, afgesteld en nieuwe onderdeeltjes er op gezet. Ik ben niet zo van de tremolo's, maar nu weet ik ook dat ik nooit vrijwillig een Floyd Rose ergens op ga zetten. Wat een prutssysteem! Je kunt niet zonder gereedschap snaren opzetten, je kunt een snaar pas intoneren als je hem eerst helemaal hebt ontspannen, en meer van dat soort eigenaardigheden. Misschien dat ik het niet snap, en dat het eigenlijk helemaal geweldig is, als je het net even anders doet, of als je er aan gewend bent, maar ik ben niet overtuigd.
    Ik moet wel toegeven dat het me is meegevallen om het ding goed afgesteld te krijgen. Daar had ik een aantal horrorverhalen over gelezen, maar dat ging eigenlijk redelijk vlotjes. Hij heeft nu drie veren, eentje van hemzelf, en twee andere, stijvere, die ik nog ergens had liggen.
    Het eindresultaat:

De opgepoetste kop:

En de achterkant. Je ziet het nog wel, maar hij zit volgens mij weer goed:

Nu nog verzinnen wat ik er mee ga doen. Ik vind hem te mooi om hem te gebruiken voor mijn vage plan om nog eens een generieke elementen-inschuif-testplank te maken. Dan zou er niet veel meer overblijven van de body die toch best een fraai blok (ik neem aan) mahonie is. Maar om op te spelen denk ik niet dat ik hem veel zal gebruiken. Ik heb al een paar andere elektrische waar ik meer aan gehecht ben, en ik vind deze niet echt een zinvolle uitbreiding op de collectie.

Nouja, hij komt vast wel eens ergens goed terecht.
    Laatst gewijzigd door Woml; 3 april 2012 om 20:46
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht

Veilingkist Tele-achtige, waar ik een B-bender in ga zetten (zelfgemaakt, niet zo een van 380 dollar van Hipshot!)
    Die ziet er leuk uit!!!
    LITTLE KIM & THE ALLEY APPLE 3:
    Bandcamp: http://littlekim.bandcamp.com/ FREE ALBUM DOWNLOAD!
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Little...3/103150647802
    Youtube: http://www.youtube.com/user/LittleKim1001

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smoky Bekijk bericht
    Die ziet er leuk uit!!!
    Thanks! Zie ook http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ding&p=2819876

Senior Member

Standaard

knap werk Woml

wat raar dat de bassnaar echt bijna naast de headstock loopt bij dat model.

grappig: ik zag net nog deze clip over afstellen floyd rose. Cursin' Dave heeft het er ook niet op maar hij weet we hoe het moet
    http://www.youtube.com/watch?v=gORgT...3&feature=plcp

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten