sorry gevonden
sorry gevonden
update:
uitgang jack nu uitgevoerd met een switch om te schakelen tussen 8 en 16 ohm (goed aangesloten?)
5Y3GT aangesloten op 2 en 8 (geel is 5V 3A) en op 6 en 4 (rood is 660 VCT)
blauwe draadje op 8 komt van de standby schakelaar, onderste lip (goed aangesloten?)
![]()
ga er weer mee aan de slag, dank je
Ik ga echt niet de soldeerheilige uithangen, maar van die klodders soldeer word ik niet bepaald vrolijk van.
En wederom heb ik het vermoeden dat het draad op de switch niet door de ogen heen gaat maar er lafjes tegenaan zit ... En alweer die enorm lange blote draden. Een buizenamp heeft nogal wat vermogen op hoge voltages, dit vind ik alles behalve veilig.
![]()
Je hebt koude lassen, maar vast is vast en 500V slaat eventueel door plastic heen.
sorry? moet ik nu opnieuw solderen en draden korter maken of niet?
Die witte draad kan met heel weinig moeite kortgesloten worden met ground (via switch naar behuizing) of de andere 2 polen op de switch. Als je dat niet erg vindt: gewoon zo laten!
Waren 2 aparte 8/16 ohm jacks niet verstandiger om te maken ipv zo'n gammele switch?
oke, ga ik die opnieuwe solderen evenals een deel van de eindbuizen en de 5Y3GT, want natuurlijk heb ik geen zin in kortsluiting, krijg ik bruine vingers van....die switch werd mij geadviseerd in een eerdere post, vandaar.
Favorieten/bladwijzers