Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.
www.facebook.com/timosomers
Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.
Hoeft niet mijn muziek te zijn om te horen dat de mix en de productie echt zeer goed zijn.
Wat klinkt die gitaar lekker bruut, dat album gaat me zeker bevallen! Hoor ik daar trouwens een Rectifier?
Rectifier + Krank indd. Op 2 4x12 kasten met ieder 4 mics. Dus 8 sporen + droge signaal van de 2 amps = 10 sporen gitaar per take. (Met dubbeltracken al snel op 40 sporen).
hee
gast
doe
ff
normaal
![]()
Waarom vind je dat?
Vraag kan wellicht beetje lullig klinken, maar ik bedoel het heel serieus. Wij zijn namelijk ook bezig met het opnemen van ons debuutalbum, dus ik ben me in de 'materie' aan het verdiepen en veel aan het luisteren naar verschillende producties. Maar ik hoor hier niet iets storends aan. Dus ik vroeg me af wat jij hier wel storend aan vind?
Custom Serpentine 7 string DC, Ibanez JPM90th HAM, Ibanez JPM100P1, Ibanez JPM100P2, Ibanez JS100BK, Ibanez RG7321, Ibanez AEL20, Axe-FX 2 & MFC-101 footcontroller, KRK Rokit RP-6 G2
Het klinkt niet als een drumstel? Triggers/samples gebruiken vind ik op zich wel ok, maar een stuk plastic of een doos gebruiken als snare hoeft van mij niet. Zo ken ik ook producties waar ze een typemachine hebben gebruikt als kick. Heel apart.
Iedere slag is exact hetzelfde: dynamiek van 0 en er zitten zo te horen ook geen random samples per velocity-groep in. Dat maakt het heel erg moeilijk om er naar te luisteren voor mij. Het doet heel erg 'my first sony'-achtig aan.
... maar het zal wel aan mij liggen: ik kan de studioplaten van Volbeat ook niet aanhoren dankzij die overduidelijke neppe drums.
Ik irriteer me ook wel aan de snare indd.
Ik was er eigenlijk nog niet toe gekomen om eens iets van Delain op te zoeken.Ik heb nu de song van post #101 eens opgezet...
Mijn eerste gedacht was: Klinkt goed! Dat zou best wel goed passen op het Metal Female Voices Fest in Wieze.
EDIT: Ik heb net de affiche eens opgezocht voor dit jaar... Ik zie je daar dan wel zeker...![]()
Favorieten/bladwijzers