Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 80 van 107 EersteEerste ... 3070787980818290 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 791 t/m 800 van 1063
    Senior Member

Standaard

Ik heb in mijn marshall 1960AX kast twee greenbacks vervangen voor twee G12-65's om mijn sound wat meer ballen te geven. Waarschijnlijk binnenkort weer eruit halen, in de band heb ik dat extra laag niet persee nodig en versterk toch altijd de greenback uit.

G12-65 gaan waarschijnlijk een 2x12 kastje worden voor mijn zelfbouw plexi die er aan zit te komen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

U heeft een PB
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

Ik heb gisteren een PB'tje gestuurd naar Henri over het één en het ander maar het leek me ook wel interessant om hier hier eens op te gooien:

Ik heb een Marshall 1917 (18 á 20 watt JMP) uit 1970. Daar zat een zeer uniek 1x12" cab'je bij, ook uit de seventies. Heb dit setje in januari van Toaster overgekocht.

Nou zoek ik voor die top, met name voor live op het podium, een grotere cab zodat ik meer body krijg. Ik zit te denken aan een 4x12" want dan wordt dit kleine topje toch echt wel redelijk bruut. Ik heb een 1960A uit de JCM 900 serie met G12T-75 speakers voor bij mijn Marshall 6100 en zodoende heb ik dat eens uitgeprobeerd.

Maar, bij een oude top hoort natuurlijk een oude cab. Ik speel zelf voornamelijk classic rock en met mijn band oldies covers. Nu twijfel ik over een cabinet met orginele Greenbacks (G12M-25) of met een set G12-65's. Als ik voor een cab ga met dergelijke speakers dan wil ik voor the real deal gaan en geen reissue o.i.d.

Hieronder heb ik wat advertenties gevonden op Marktplaats:

Ik zie staan 30 watt speaker, is dat dan niet de G12H-30? Dan is het als ik me niet vergis geen 'echte' Greenback, ondanks de 'green back'. Verder lijkt hij me ook zeer prijzig.

Dit cabinet is loaded met G12-65 speakers. De locatie is voor mij zéér dicht in de buurt.

Hier zijn lelijke letters er op gestift, maar misschien zijn ze er af te halen. Amsterdam is wel een heel eind rijden. Ik heb alleen geen flauw idee wat voor speakers hier in zitten.

Ik heb totaal geen verstand van de waarde van deze kastjes en hoop dat jullie me er iets over kunnen vertellen.

Verder vraag ik me af in welke mate de Rola-periode van invloed is geweest op Celestion. Was dat een goede periode, juist slecht of alleen een verandering van naam? Hoef geen diepgaande antwoorden te hebben, kort volstaat.

Alvast bedankt!
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

Senior Member

Standaard

Dat rola gedoe is wel leuk enzo maar ik denk dat je in de band daar weinig van terug zult horen. Heb zelf een engelse en een chinese greenback gehad maar het verschil vond ik maar minimaal, kwam vooral omdat de chinese nog niet echt ingespeeld was.

Verder zal zo'n kast met 65's erin heel anders klinken dan een met greenbacks.
    Maar wil je nou een sound die aansluit op dat 1x12 kastje of gewoon een fijne kast voor optredens?
    "Till I Cadillac"

Zoekt een setje TV Jones of Filtertrons

Senior Member

Standaard

dit wordt interessant; ik ben zelf ook namelijk een beetje passief op zoek naar een dergelijke cab. Ik speel nu op een g12-t75 standaard marshall cab. Als amp gebruik ik een 1959slp, op normal want trebble is niet the harden zo schel.

misschien een domme vraag maar hoe zullen jullie het vershil tussen de g12m-25 (gb) en de g12-65 beschrijven?

en is het zo dat als ik greenbacks zou gaan gebruiken, je ook eerdere breakup hebt (ivm lagere wattage v/d speakers?) (de zogenaamde speaker breakup?)

wat zal het in hoofdzaak met mijn geluid gaan doen icm met deze amp?
    en is het verschil uberhaupt wel de moeite waard? (ik heb een early jcm900 1960a cab)

misschien wat "domme" vragen maar ik heb me nog nooit echt verdiept in speakers.

thanks

Senior Member

Standaard

Ik heb zelf greenbacks G12M25 (de nieuwe chinese) en daar zit gewoon zoals het greenbacks betaamd een heerlijke crunch in. Soms vinden mensen ze te veel crisp geven en vinden ze het schel klinken. Toen ik de G12-65 in mijn kast hing heb ik ze AB getest en dan kan ik begrijpen dat mensen greenbacks schel vinden. De G12-65 hebben veeel meer laag en rond hoog. Ik vond ze zelf iets te wollig klinken. G12-65 gecombineerd met greenbacks gaven het dikke van de G12-65 met de crisp van de greenbacks en vond ik ideaal.
    Ik merk nu opzich in bandverband wel dat ik de G12-65 niet persee nodig heb. Ik versterk altijd alleen de greenback uit en het laag wordt verzorgt door de bass
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Standaard

precies dezelfde ervaring als Thiez. Zelf zou ik de 65 versie omschrijven als hoe een G12-75T zou moeten klinken.

Standaard

De g-12 65 zijn speakers met veel compressie, en warme middentonen. Door zijn sensitivity van slechts 97, moet een versterker zoals de marshall een flink stuk harder staan om hetzelfde db te produceren. Aangezien Marshalls altijd lekkerder klinken als ze hard staan is dit geen straf.

Probleem is echter met de speaker dat het geheel wat wollig kan klinken. De combinatie met een andere speaker is lastig ivm de db van 97.

Waar ik goede ervaringen mee heb, maar dan icm met een hook, is de combi tussen een g-12 65 en een classic lead 80.

Laatstgenoemde speaker is een vrij neutrale speaker, maar heeft een razendsnelle response en snelheid en brengt het hoog een stuk meer naar boven, zonder schel te worden. Deze speaker heeft een sensitivity van 98 db-99db en kan in feite gecombineerd worden, zonder dat de speaker de ander overtreft wat volume betreft.

Senior Member

Standaard

ik haal nu mijn od uit 2 pedalen; een tubescreamer alles open en een boss od3 met volume op het juiste niveau, tone midden en overdrive op 0, en ik krijg er best een overtuigende ac/dc crunch uit. zou deze crunch nog overtuigender gaan klinken als ik besluit een greenback kast aan te sluiten?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-stone Bekijk bericht
    ik haal nu mijn od uit 2 pedalen; een tubescreamer alles open en een boss od3 met volume op het juiste niveau, tone midden en overdrive op 0, en ik krijg er best een overtuigende ac/dc crunch uit. zou deze crunch nog overtuigender gaan klinken als ik besluit een greenback kast aan te sluiten?

Iets verbeteren aan je gear wordt als bovenstaande beschouwd door mr B.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten