dit topic is een b*tch voor GAS. nu wil ik ook een geweldig goede jazzbak hebben (doch onbetaalbaar). ik krijg zin in gypsy jazz hierdoor. wat doe je me aan...
dit topic is een b*tch voor GAS. nu wil ik ook een geweldig goede jazzbak hebben (doch onbetaalbaar). ik krijg zin in gypsy jazz hierdoor. wat doe je me aan...
Maak je ook deze speciale tools? Er is veel geld te verdienen als instrumentmaker. Als je deze instrumenten in een portfolio fotografeert en daarmee bij een aantal grote fabrikanten solliciteert (liefst bij de hoogste direktie) dan zul je wonderen zien. Dan gaan er deuren voor je open die anders gesloten zouden blijven.
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Ik ben zelf ook super benieuwd naar het resultaat ...
Wat bedoel je met instrumenten? Gereedschap, of muziekinstrumenten?
Er is inderdaad een grote markt voor muziekinstrument gereedschap, maar ik heb toch gemerkt dat het vaak de amateurs zijn die dat allemaal kopen, een beetje zelf-respecterende gitaarbouwer/hersteller maakt veel zelf ...
s.
Ik schiet niemand af hoor, maar het is iets dat ik ondervonden heb, bij gesprekken met verschillende bouwers / herstellers. Zowel prof als amateur.
Ik vond het wel typerend ...
s.
ik vind dat dit soort gitaren vaak wat 'blikkerig' klinken, niet zo vol of 'romig' als bijvoorbeeld een d28 of zo'n gibson jumbo. waar komt dat door? als ik naar bijvoorbeld het rosenberg-trio luister, dan is de gitaar veel 'feller' dan wat ik van een akoest gewend ben. waar komt dat door?
Dat heeft te maken met de constructie van de gitaar:
Het model zit tussen een archtop en een flattop in.
Het heeft een hele hoge brug, zoals een archtop (net iets lager dan standaard: 18mm tov 25 mm)
Maar het is een flattop omdat het klankblad een een 'recht stuk' bestaat, dat enkel in vorm wordt gehouden door de bebalking, en de rand waar het aan de zijkanten zit gelijmd.
De bebalking is ook zeer belangrijk: een ladder bebalking ipv een grote X.
Een zeer dikke ebben toets.
Origineel een zeer dun klankblad, waardoor er geen enkele originele is die niet gebarsten is.
Dat zal het zo ongeveer moeten zijn
s.
zo'n ding valt ook alleen maar te gebruiken voor dat soort jazzmuziek, die staat op het totale gebrek aan sustain (zodat de cadans erg duidelijk blijft bij het ritmespel, en de noten niet in elkaar verdrinken bij lead). Ligt ook wel aan de snaren, hier worden "silk 'n steel" snaren voor gebruikt.
btw:
dank, dat clipje zocht ik.
ik vind de muziek te gek, de sound verschrikkelijk. hoewel stochelo vaak nog een fijn geluid heeft, de rest vind ik zo raspend.
@stijn: dank voor de info![]()
die maccaferri met dat grote gat, die heeft geloof ik nylon snaren. die vind ik dan weer een stuk beter maar ik vind dat kleine gat mooier... tja, zo blijf je bezig![]()
Favorieten/bladwijzers