Zoals hierboven al een paar keer is opgemerkt, het solderen kan wat netter.Let er ook op dat je alle uitstekende connecties kort afknipt, zoals op V3 op het 3e plaatje.
Zoals hierboven al een paar keer is opgemerkt, het solderen kan wat netter.Let er ook op dat je alle uitstekende connecties kort afknipt, zoals op V3 op het 3e plaatje.
Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?
oke, doe ik. Voor wat betreft solderen. Ik soldeer eerst het draadje, dan wat soldeersel op de plek waart hij moet komen. Opnieuw verhitten en dan druk ik het draadje erop, even blazen en dan ziet ie vast. Ik vind dat vaak beter zitten dan als ik het draadje door het oogje duw en dan ga solderen. Of doe ik het niet goed?
Heb je nou bij beide speaker jacks de tip kortgesloten naar aarde? zou niet zo moeten zijn.
En heb je 1 kant van de fillament voeding aan aarde hangen? ipv met 2 100 ohm weerstanden naar aarde.
ik wilde 1 speaker jack met 8 ohm en 1 met 16 ohm, los van elkaar (ipv van een extra speakerjack aansluiting). origineel zetten ze er toch 1 x 8 op en als je er nog een speaker van 8 aan hangt wordt hij 4 ohm, of redeneer ik niet goed?
die 2 100 ohm weerstanden zet ik vast aan het lampje zoals op dit schema, is dat oke?
http://site.triodestore.com/5E3Delux...-18017120V.pdf
Bij dit plaatje lijkt het er op dat je bij beide jacks de tip aan aarde hebt hangen via de "switch" als je er dan maar 1 gebruik is de andere winding kortgesloten aan aarde.
Aan gezien je veel rood draad gebruik.... waar zijn deze voor?
![]()
bovenste plaatje wit is 16 ohm uit OT, groen is 8 ohm uit OT, rood gaat naar aarde.
Zwart links komt van de OT (COM). Jack links en jack rechts beide oogjes aan de linkerkant met elkaar verbonden en via dat zwarte draadje aan elkaar en dan naar aarde (via rood).
Plaatje onder daar komen alle aarde draadjes bij elkaar.
uhhm, kan iemand mij bevestigen of deze aansluiting (zoals ik hem graag wil qua speaker-uitgang) nu klopt?
echt helemaal niemand?
zitten ook in het origineel, vandaar....kun je nog reageren op hoe ik hem wil heben versus wat ik er nu van gebrouwen heb.
Favorieten/bladwijzers