Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 120 van 164 EersteEerste ... 2070110118119120121122130 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.191 t/m 1.200 van 1637

Discussie: Lak-Faq 1.0

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Ik heb de specificaties van rustins plastic coating even gelezen en het ziet er allemaal vrij gemakkelijk uit. Snel te verwerken en goed te polijsten. De Red Special schijnt ook te zijn afgewerkt met rustins.

Als ik dat zo lees dan denk ik: Waarom zit iedereen nog met spuitbussen nitro etc. te klooien?

Zit er, bij dit spul, misschien nog ergens een adder onder het gras?
    wil je wel even waarschuwen voor de oplosmiddelen die erin zitten.
    zelf heb ik bij de praxis een 3M halfgezichts dampfilter masker gekocht toen ik met plastic coat aan de gang ging en die vond ik naderhand eigenlijk onmisbaar want dit spul dat stinkt als de mieter.

Senior Member

Standaard

Wordt er na het olieën van de hals nog verlangt dat je naschuurt? En zo ja, met welke korrel? Ik heb tussen de lagen door 1000 droog gebruikt. De hals "plakt" namelijk nog een beetje op sommige plekjes, beetje een ruwere structuur dan op de rest van de hals. Heeft inmiddels al ruim 3 dagen staan te drogen btw.

/edit, extra info:

Maple hals
    Rustin's Danish olie
    Laatst gewijzigd door Koeloe; 13 maart 2012 om 17:40

Senior Member

Standaard

Rustin droogt heel langzaam. Zeker als je een wat dikkere laag hebt aangebracht. Ik heb hem echt een week laten staan, want als je schuurt wanneer hij plakt krijg je ophoping van stof en krijg je grijze vlekken in je olie.
    Ik heb hem zelf goed laten drogen tot hij niet meer plakt, en dan nog een keer schuren met korrel 1000. dan is hij spiegelglad.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Kijk, daar was ik al bang voor. Bedankt voor je snelle respons. Nu maar geduldig afwachten

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik breng zelf de olie op met schuurpapier (800 grit) hierdoor krijg je direkt een glad oppervlak en dat maakt de laatste afwerking alleen maar makkelijker
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    al je het over lak in spuitbussen heb en de acryl lak is jonger dan 1 jaar dan zou ik het niet doen, als de acryl lak
    volledig uitgehard is en minimaal 1 jaar oud kan het meestal wel (maar geen 100 % garantie)
    ik heb overigens ook acryl op thinner basis gehad en die was wel compatible met cellulose alleen kom je pas achter of tie niet compatible is al het te laat is

toevallig heb ik een spuitbus primer op acrylbasis....er staat op overspuitbaar met alle laksystemen......dus ook met cellulose...toch...?

JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

Senior Member

Standaard

Wat kost een repaint van mijn MM luke 2 black ? Ik wil hem black sparkle laten repainten. Het is de bedoeling dat ik hem in oorspronkelijke, dus met de oude lak, aanlever ? Waar moet ik zijn ? Bij van der Haar of De Gier ? Of toch een andere bouwer als Dick Dijkman, die meer bij mij in de buurt is ?
    Anyone ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wat kost een repaint van mijn MM luke 2 black ? Ik wil hem black sparkle laten repainten. Het is de bedoeling dat ik hem in oorspronkelijke, dus met de oude lak, aanlever ? Waar moet ik zijn ? Bij van der Haar of De Gier ? Of toch een andere bouwer als Dick Dijkman, die meer bij mij in de buurt is ?
    Anyone ?
    Ik schat dat dat je toch al vlug 250 / 300 euro zal kosten. maar er zijn nogal wat prijsverschillen in die branche (en kwaliteitsverschillen)..

Senior Member

Standaard

Hey

Ik heb eens een vraagje. Ik heb een gelakte tele body en zou deze graag in het surf green spuiten. Nu lees ik hier dat je na primer moet schuren (wat logisch is) maar na elke 2a3 laklagen ook en deze dan nog eens 3 maal ofzo herhalen. geld dit enkel als je dit thuis doet en de droging krijgt door de zon? En hoe zit het als je het aflakken laat doen in een proffesionele spuitkabine kan je dan net zoals bij wagens gebeurt in 1 sessie volledig aflakken?

En als ik de verf die er nu op zit mat zet kan ik dan gewoon het surfgreen erop zetten? en gebruiken jullie als afwerking een blanke lak?

Alvast dank.
    No need for a sig.

Senior Member

Standaard

Ik heb besloten om KTM-9 te gaan gebruiken. Weet nog niet of ik het met de kwast ga doen of met de verfspuit. Ik heb nog geen verfspuit (tot nu toe gepolitoerd maar ga dat alleen nog maar voor de top gebruiken). Om budgettaire redenen wil ik daar momenteel ook niet te veel geld aan uitgeven. Zag een paar redelijk goedkope electrische spuiten (o.a. ferm/wagner), heeft iemand daar ervaring mee, is daar een redelijk resultaat mee te krijgen (wellicht met wat meer schuren)?

Zag trouwens dat KTM-9 in Nederland te koop is voor euro 54 incl verzending (weet niet hoe groot het blik precies is) bij www.peersguitars.nl (ken ik verder helemaal niet trouwens).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten