Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 47 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 464

Standaard

sorry haalde de namen door elkaar, inderdaad moet lukken hoor, zijn een paar kleine vragen.
    Een laatste over de OT, ik zie dat jij blauw en bruin andersom hebt zitten tov het schema dat ik gebruik.
    Weet jij hoe dit zit?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    sorry haalde de namen door elkaar, inderdaad moet lukken hoor, zijn een paar kleine vragen.
    Een laatste over de OT, ik zie dat jij blauw en bruin andersom hebt zitten tov het schema dat ik gebruik.
    Weet jij hoe dit zit?
    Maakt niets uit.

Standaard

Oke dank je!

Voor wat betreft de 6V6 buis zie ik op de achterkant als ik de buis voor me houdt een 4 staan bij een van de pinnen. Ik ga ervan uit dat dat pin 4 is. De pinloze plek naast de inkeping of slotje is dan pin 1 vermoed ik?

Senior Member

Amp !

Hoi Larsje,

Gezien je driftig aan het bouwen bent, heb ik wat leuke stof voor je gevonden.
    Het is complex maar als je goed tussen de regels door leest dan staan er drie hele leuke mods tussen die schakelbaar zijn .
    Het is Engels maar dat moet tegenwoordig toch geen probleem zijn! Lang leve Google translate!
    Tevens is alles onderbouwd en heel duidelijk uitgelegd. Het is een hogeschool project uit USA.
    Je kan er altijd van gebruiken wat je wilt gebruiken.
    Het is wel veel stof maar als je de mods gaat uitvoeren zou ik wel het hele document lezen.
    Anders schept het meer vragen dan antwoorden en de antwoorden staan in de text.
    En heb je vragen dan kan je die altijd hier stellen op gitaarnet!

Misschien heb je er wat aan.

http://online.physics.uiuc.edu/cours...5E3_Deluxe.pdf

Uitvoeren van deze mods is geheel op eigen risico.

Deze site geeft ook veel antwoorden op het gebied van vragen op het gebied van buizen techniek. Het boek is ook erg goed.
    http://www.freewebs.com/valvewizard/

MVG
    Willem

Standaard

dank je, ga ik zeker lezen! Ik had trouwens nog een oud cabinet staan van Fame (cheappie), maar daar past precies deze head in als ik het zo zie. Die speaker vervang ik dan met een celestion H 20 watt speaker, heb ik een mooi topje. Ik ben nu de voorversterker buizen en alle potmeters aan het solderen en bijna klaar daarmee. Ik zal het resultaat dan weer op gitaarnet zetten.

Standaard

oke, een paar nieuwe foto's, hopelijk goed te zien. Graag jullie feedback

Senior Member

Standaard

Ziet er goed uit, ben alleen niet erg enthousiast over het soldeerwerk.
    Ik moet toegeven dat ik ook vaak in de verleiding kom om dingen met de soldeerbout aan elkaar te " plakken " .
    Beter is het om de onderdelen mechanisch goed aan elkaar te verbinden en dan de boel te solderen, dit levert een op termijn betrouwbaardere soldeerverbinding op.

Standaard

oke, helder dank ke, ga ik vanaf nu doen.

Senior Member

Standaard

Ziet er toch wel aardig uit Lars, ik denk wel dat je voorruit gaat. Ben het wel met Matto eens dat hier en daar het soldeerwerk voor verbetering vatbaar is. (nog steeds een 30 wattertje ) Met name bij de geisoleerde bedrading zie je dat je ze te heet hebt gestookt en het tin de draad is ingetrokken. De isolatie heeft daar ook onder te lijden. Gewoon blijven oefenen man, komt vanzelf. Maar neem mijn raad ter harte, een hete pook en snel solderen.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

oke hier weer wat foto's, graag weer feedback. Ik heb ervoor gekozen om 2 uitgangen te maken 1 waar ik een speaker van 8 ohm kan zetten en 1 waar ik er een van 16 ohm kan aan zetten (niet tegelijk dan). Is dat zo goed aangesloten. Daarnaast nu de 2 eindbuizen aangesloten. Ik begin binnenkort met alle aansluiting van de PT, maar daar heb ik eerst wat vragen over die ik binnenkort zal stellen (moet ik weer even induiken).

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten