Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard

    ja, maar ik kan voor dit optreden een http://www.thomann.de/be/behringer_b...mbranmikro.htm lenen.
    Deze kan toch rechtsreeks in de 'PA' & dan zou het toch een degelijk geluid moeten geven niet?

    Want het optreden is volgende week al, & zou mezelf niet in de kosten willen gooien, omdat ik bv ook van plan ben een nieuwe gitaar te kopen, & niet weet als daar dan een element in zit.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.932

    Standaard

    Als je een goede mic kunt lenen, zou ik dat zeker doen i.p.v. snel maar blindelings wat kopen. Kun je niet meteen op een installatie vooraf testen wat het doet?
    Microfoons en elementen, er zijn soveel soorten en prijsklassen. Voor gerichte aanschaf moet je daar echt induiken. Probleem is dat je in een winkel niet even van alles naast elkaar kunt horen en proberen en een vergelijk kunt maken. En dan nog eens er achter komen wat het voor jou in een live situatie doet.

    Zelf kies ik voor die paar optredens wel voor een klankgatelement. Geen geboor in m'n gitaren, alle bewegingsvrijheid, geen rondzingen. De klank is dan wat meer elektrisch, maar ik heb daar nog nooit iemand over horen klagen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13

    Standaard

    ik zou voor de mix gaan
    een element en een mic

    denk dat je vooral live daarmee snel een goed resultaat haalt

  4. #14

    Standaard

    Blijkbaar is het een setje van 2 microfoons. 2x de behringer b5.
    Ik het deze week eens testen bij zijn thuis om te kijken hoe het gaat & waar ik ze het beste kan plaatsen.
    Zodat ik toch een beetje weet hoe het moet voor het optreden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top