Hallo mede-bassisten,

Op dit moment speel ik een paar jaar op een oude Hondo P-bass imitatie, die al aardig wat heeft moeten doorstaan van mij en zijn vorige eigenaar. De laatste tijd ben ik echt tegen de beperkingen van het ding aangelopen, en wil wel wat anders. Een aantal weken geleden viel mijn oog op de Squier Vintage Modified Jaguar Bass. Helaas slecht leverbaar bij de verschillende betere gitaarzaken, dus ik heb een iets andere geprobeerd bij Rockpalace in Den Haag. Hij speelde een stuk lekkerder dan mijn oude, alleen hadden ze nogal weinig tijd om me echt advies te geven.
Een paar weken later Dirk Witte gebeld (Utrecht) aangezien ik daar ook woon, en ik graag service in de buurt van huis heb. Helaas konden ze hem mij alleen leveren als ik hem ook daadwerkelijk kocht, en dat durfde ik nog niet helemaal aan. Wel naar de winkel gegaan om te kijken wat ze dan wel hadden, en toen op aanraden van de verkoper de Squier Classic Vibe Jazz Bass geprobeerd. Speelde ook lekker, maar ik vond het zelf een oude lullen ding qua uiterlijk (turtoise met wit).
Mijn vraag is: wie heeft er ervaring met beiden, en kan me iets zeggen over het kwaliteitsverschil? Weet dat de jaguar in Indonesië wordt gemaakt, en de jazz bas in China, maar de Jaguar iets minder natuurlijk aanvoelde dan de jazz bass. Ook dacht ik dat ik liever een matte hals had dan een glanzende, omdat glanzende vaak stroever spelen, maar dat leek na het spelen van de jazz bas wel mee te vallen. Ik ben er dus nog niet helemaal uit, maar ik wil wel echt graag een bas kopen waar ik me de komende jaren goed mee ga vermaken. Ervaringen met beiden zijn dus welkom.
Genre: voornamelijk rock met hier en daar wat punk/ garage invloeden.