Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48

Hybrid View

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    tja, het quackje zit er wel een beetje in, maar het houdt niet over..

Ik heb zelf het idee dat standje vier het lekkerst klinkt met ouderwets fender(achtig) spul. niks noiseless, humcancelling, lacesensor, emg etc. dat klinkt volgens mij allemaal minder quack..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Geef mij maar 3 elementen, allemaal dezelfde kant op gewikkeld en magneten ook allemaal naar dezelfde kant (de ouderwetse versie dus). Tussenstandjes zijn dan lekkerder.
    Helemaal waar. Ik heb hier verschillende strats met verschillende setjes, en de exemplaren met de meeste ruis klinken het fijnst.

Overigens zijn alle standen goed bruikbaar en gebruik ik ze allemaal. Brugelement is wel wat scherp, maar daar heb ik een aparte potmeter voor die het neckelement er een beetje bij kan blenden. Dat werkt lekkerder dan de tonepot wat dichtdraaien. Een strat kan te veel mooie geluiden maken om alleen standje 2 en 4 te gebruiken.
    Klopt. Ik heb een strat die echt fijn is op alle standen. Daar heb ik '54 customs inzitten.
    Erg veelzijdige gitaar. De gitaren die ik gebruik voor m'n band wil ik gaan uitrusten met een 3-way switch. Is gewoon makkelijker.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Helemaal waar. Ik heb hier verschillende strats met verschillende setjes, en de exemplaren met de meeste ruis klinken het fijnst.

Die laastste strat had ik voorzien van een dummiecoil, maar die staat eigenlijk altijd uit. Geen shielding en geen humcanceling standen op de schakelaar. Geen idee wat hij op oorlogssterkte doet..... maar het klinkt inderdaad wel heerlijk. Brom vs.. tone... ik weet het wel.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Tussenstandjes klinken toch verdomde lekker op mijn jap. strat, maar gebruik ze net zo vaak als alleen neck en brug pup. Middelste gebruik ik eigenlijk vrij weinig.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten