pak een element en de BKP-versie die ik besproken heb, en vergelijk ze maar. voila.
pak een element en de BKP-versie die ik besproken heb, en vergelijk ze maar. voila.
En dan moet iemand precies horen wat jij hebt opgeschreven als jouw ervaring? Dus jouw interpretatie, door iemand anders geïnterpreteerd, naast de ervaring van iemand anders....en dan is het objectief vergelijkbaar?![]()
"Het is maar een spelletje" - Confucius
ik denk dat ie het element zelf bedoelt. beiden openmaken en vergelijken.
precies. draaddiktes vergelijken, wiring pattern vergelijken, etc etc.
@Orheo: Weet jij dan ook welke BKP een kopie is van welke (USA) pick-up?
Bijvoorbeeld: Ik heb ergens gelezen dat een Rebel Yell een JB kopie zou zijn? Verder zou een Holy Diver een Super Distortion kopie zijn? Klopt dat?
Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)
Ik gun ieder zijn kruistocht, maar het wordt wel vervelend als een Seymour Duncan topic een anti-Bareknucke topic moet worden. Voor de goede orde: ik zeg dit gewoon als forumlid, geen mod-achtergrond. Vergelijk het even met effectpedalen. Hoeveel aangepaste tubescreamers bestaan er? Honderden. De één wordt met veel tamtam en onzin verkocht (jarenlange research blabla) maar er zijn er genoeg die simpelweg zeggen: dit is gewoon een overdrivepedaal dat sterk lijkt op een bekend pedaal maar dan meer met de smaak van de bouwer. In het eerste geval kraait er een enkele haan en zijn er velen die de verkooppraat geloven, in het laatste geval kraait er (terecht) geen haan naar.
Als het klopt wat Orpheo zegt en BKP leent het basisontwerp van SD en tweakt het naar smaak: wat is daar mis mee? Om de analogie weer even terug te trekken naar pedalen: het kan makkelijk zijn dat er maar drie componenten anders zijn. De techneut roept dan: tjongejonge, dit is gewoon een TS, belachelijk, dit slaat nergens op. De gebruiker bemerkt een andere respons in het laag en een andere drive karakteristiek en denkt: zo, da's fijn, da's precies wat ik wilde.
Ook al valt BKP dus in de categorie: maakt alleen maar tweaks op basis van bekende ontwerpen.... so what?
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Ja, ik mis het punt ook. Bijna alle ontwerpen van amps, gitaren, pickups en hardware zijn variaties van eerdere ontwerpen. Nee, Lollar en Fralin zijn origineel.
En wat Mitch zegt, de een zijn jatwerk is de ander zijn holy grail.
Barend zal zeggen, die Eternity is een Ts zonder buffers. Ik zeg dan.. he, eindelijk een Ts die ik goed vind klinken.
Allebei gelijk. Mooi toch?
De communicatie literatuur hebben ze het over een relatievoorstel of een betrekkingsvoorstel. Orpheo zegt in de 1e post: Ik doe een betrekkingsaanbod: Ik wil strijd met mensen over een pickup. En dat aanbod kunnen we aanvaarden, verwerpen of negeren. Het wordt aanvaard.
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
Favorieten/bladwijzers