Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 106
    Senior Member

Standaard

Maar even alle gekheid op een stokje, over die laatste review van de GT800.
    Waarom wordt er over twee gitaarcabs getest en niet over FRFR cabs? De GT800 is een PA-eindtrap die gemodificeerd is naar gitaristen-specifieke wensen, in de review wordt een vergelijking gemaakt met een VHT buizen eindtrap en wordt geconcludeerd dat de GT800 eigenlijk best wel kan klinken als een VHT, mits je maar één en ander aanpast in de Axe. Leuk, maar ik vind het veel interessanter om te weten of je met de Axe + Matrix + FRFR cabs niet alleen een VHT + EVM12L's kan simuleren dan wel benaderen, maar ook alle andere mogelijke combi's. Dus nu nog een setje FRFR cabs

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Maar even alle gekheid op een stokje, over die laatste review van de GT800.
    Waarom wordt er over twee gitaarcabs getest en niet over FRFR cabs? De GT800 is een PA-eindtrap die gemodificeerd is naar gitaristen-specifieke wensen, in de review wordt een vergelijking gemaakt met een VHT buizen eindtrap en wordt geconcludeerd dat de GT800 eigenlijk best wel kan klinken als een VHT, mits je maar één en ander aanpast in de Axe. Leuk, maar ik vind het veel interessanter om te weten of je met de Axe + Matrix + FRFR cabs niet alleen een VHT + EVM12L's kan simuleren dan wel benaderen, maar ook alle andere mogelijke combi's. Dus nu nog een setje FRFR cabs
    Da's hoe elke gitarist het zelf wil.

Enerzijds zijn er genoeg gitaristen die het vertrouwde geluid van de eigen gitaarcabs willen, maar wél de kleuring door de poweramp-simul. van de Axe-Fx, en het zgn "amp-in-the-room" geluid. Daarvoor heb je een neutrale poweramp nodig. Dat is de VHT 2/90/2 maar die is duur, loodzwaar en de buizen vervangen kost geld. Behalve Engl zijn er verder niet heel veel neutrale buizen eindtrappen.

En dan heb je de gitaristen die geen actieve FR monitor willen, maar een neutrale eindtrap, om die dan te kunnen combineren met de gewenste FR speakers (om cab sims te kunnen gebruiken).

En er is ook nog een tussencategorie (ik). Ik ben goed voorzien met een FR monitor. Toch wil ik ook eens een handzame, neutrale poweramp ombineren met EVM-12Ls. Dat zijn gitaarspeakers (en hebben dus de punch en desgewenst amp-in-the-room toon). Maar ze zijn ook tamelijk plat en lenen zich voor gebruik met cab sims. Best of both worlds, hoop ik.
    De Matrix lijkt in dat opzicht een uitkomst te zijn, qua gewicht, prestaties, omvang en prijs. Er is écht wel verschil tussen ss poweramps.
    Alexander van Engelen

Standaard

Inmiddels hebben de Matrix jongens een nieuwe website geopend voor ons gitaristen en bassisten http://matrixguitaramplification.com/
    En hebben ze Tone Merchants in LA als dealership in de jenaaithetsteeds.

Goed bezig die gasten.

Maar moet ook bekennen dat de GT800FX/EVM12L combi wel erg realistisch klinkt. Dit met cab sims uit of aan.

Heerlijk
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.

Standaard

Inmiddels beginnen the positieve oordelen van de echte rack jongens binnen te stromen voor W/D/W

http://www.hugeracksinc.com/forum/vi...hp?f=1&t=81418

Standaard

Volgens mij gaat er dit jaar nog meer interessant spul uitkomen. O.a. VHT (Fryette moet ik zeggen) zou met een 1HE 2x40w tube amp komen, met (jawel) 6L6 buizen. Geen idee hoe dit dan in een 1HE zou passen, maar ik laat me verrassen. Ik ben zelf ook toe aan een vervanging van mijn WDW wet amp, mijn rocktron velocity heeft te weinig headroom naast mijn SLO. De Matrix is ook een contender die hoog op mijn lijstje staat...

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

Vrij simpel. De buisjes liggen binnen een 1HE format. In de ART Dual Tube EQ, 1HE hoog, liggen ze ook. Het gekke is alleen dat ik de ART nog zelden gebruik sinds de GT800 in het rack hangt.

Senior Member

Standaard

En nieuwe power amp van Retro Channel:
    http://www.youtube.com/watch?v=uIQflsVSU9I
    Alexander van Engelen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Vrij simpel. De buisjes liggen binnen een 1HE format. In de ART Dual Tube EQ, 1HE hoog, liggen ze ook. Het gekke is alleen dat ik de ART nog zelden gebruik sinds de GT800 in het rack hangt.
    Maar dan hebben we het over preamp tubes niet? Ik ken de Art verder niet, maar dat lijkt me toch heel wat anders dan 6l6 eindbuizen. Die worden veel warmer en de sockets passen volgens mij niet eens liggend in een 1HE format?

Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

Standaard

Daar heb je een goed punt. Eind buizen zijn inderdaad behoorlijk dikker. Dus wellicht gaat het net of net niet passen. En die krengen worden behoorlijk heet. Dus heb je weer een paar zware ventilatoren nodig. Mmm dan is the GT800 zo gek nog niet.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten