Ja precies. Veel fijnere natuurlijke sustain omdat de eindtrap makkelijker in zijn werkgebied komt. Maar goed, als je V1 met een closed back prefereert: marc_o heeft nog een combo te koop, die wil overstappen naar iets Fenderigs.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Versie 1 met closed back? Dat wist ik niet. Zo ver had ik me er nog niet in verdiept. Heb wel wat zitten lezen op het Marshall forum. Weer erg veel voor- en tegenstanders natuurlijk. C5 dus ontworpen door die Steve D. Daar heb ik mindere ervaringen mee, die ontwerpen van hem. Heb ooit een VintageModern gehad. Heel veel lovende kritieken op dat forum, maar vond het een lelijke krasbak. Tis dat Mitch hem zo goed vind, anders had ik de C5 allang links laten liggen, zelfs zonder er irl naar geluisterd te hebben. Of Steve D kan toch iets fatsoenlijks ontwerpen of Mitch lost it...![]()
![]()
Mitch, de jouwe is gemodificeerd toch? Is er, buiten de MV, ook verder nog iets veranderd aan het circuit?
Hahahaha! Ja, die VM was een bak met potentie, maar het kwam er niet helemaal uit. Dit is een stuk minder volvet (kan ook niet anders) maar wel lekkerdere crunch en menselijke volumes. Naast de voltage verlager-die-als-mastervolume-dienst-doet is er niets aan gemodificeerd. Maar goed, dat ding gebruik ik eigenlijk niet. Pas even getest en 't werkt aardig, maar totaal niet nodig.
Versie 1 had een closed back en de buizen dwars gemonteerd. V2 heeft een gedeelde achterkant; het middelste één derde deel kun je eruit pakken en dan kun je makkelijker bij de verticaal geplaatste buizen. Al zijn er dus ook overgangsmodellen die wel de gedeelde achterkant hebben maar met horizontaal geplaatste buizen, waardoor je er dus nog steeds niet supersnel bij kan. Zoals mijn exemplaarMaar goed... ik heb twee keer geëxperimenteerd met een pre amp buisje en dan kan de boel gewoon dicht.
"Het is maar een spelletje" - Confucius
Jammer dat ie niet in de buurt te verkrijgen/testen is. NM had hem ook niet, en begon hele lijst met alternatieven op te sommen.....![]()
Favorieten/bladwijzers