Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 118

Standaard

Heb net gemerkt dat bij het spelen op de line out er toch ergens geluid uit komt. Rammelende windingen op de OT?
    Heb hem maar afgezet dan. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

Ten tweede heb ik ook last van wat oscillatie denk ik, maar alleen als de gain én de volume ver open staan en de treble op het maximum staat. Dan krijg ik een soort gezoem van een elektronische bel. Maar tis niet echt een probleem, want de versterker heeft al heel veel treble op zich en ik heb echt nooit het gevoel dat ik treble moet bijdraaien.

Met mijn orgel eraan heb ik trouwens echt Jon Lord sound, erg tof!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buzzel Bekijk bericht
    In het gaatje.

Standaard

Heb je geen speaker aangesloten bij het "het spelen op de line out"?
    Dat vindt de OT niet fijn.

Je kunt als je geen speaker aansluit beter een vermogensweerstand op de speaker uitgang zetten ter belasting van de OT i.p.v. niets, zelfs de speakeruitgang kortsluiten is beter dan open laten. Of heb je dat al?
    CLAUS zoekt optredens! (onkostenvergoeding is voldoende)
    http://www.clausmusic.nl
    http://www.facebook.com/Clausmusic

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flo123 Bekijk bericht
    Heb je geen speaker aangesloten bij het "het spelen op de line out"?
    Dat vindt de OT niet fijn.

Je kunt als je geen speaker aansluit beter een vermogensweerstand op de speaker uitgang zetten ter belasting van de OT i.p.v. niets, zelfs de speakeruitgang kortsluiten is beter dan open laten. Of heb je dat al?
    Ik heb er een vermogensweerstand over geplaatst hoor (zie schema Firezog). Er staat een 3,9 ohm 25 W draadweerstand over.
    Die werkt met een jack switch: als ik geen speaker aansluit dient hij automatisch als belasting.

Toch komt er nog geluid uit de versterker zelf. Dat is wel erg zacht, en hij moet op vol vermogen staan wil je het kunnen horen.
    Kan het ook gewoon normaal zijn dat dit gebeurt?

De oscillatie is trouwens opgelost, heb gewoon een paar draden verlegd.
    In het gaatje.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychomantis Bekijk bericht
    Toch komt er nog geluid uit de versterker zelf. Dat is wel erg zacht, en hij moet op vol vermogen staan wil je het kunnen horen.
    Dat is idd normaal, zeker op vol vermogen.
    Net als een voedingstrafo die je mechanisch hoort brommen zo jankt de OT ook mee.

Een 25W weerstand is wel een beetje overdone voor een 4W eindtrapje maar vooruit, het kan geen kwaad.
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dat is idd normaal, zeker op vol vermogen.
    Net als een voedingstrafo die je mechanisch hoort brommen zo jankt de OT ook mee.

Een 25W weerstand is wel een beetje overdone voor een 4W eindtrapje maar vooruit, het kan geen kwaad.
    Oke, dan kan ik gerust spelen zonder speaker. Dat 25W weerstandje was maar 3,5 euro, en ik heb plaats zat in het chassis dus zo erg is het niet

EDIT: ik ga nu een behuizing maken voor de versterker, het wordt een head.
    Ondertussen ben ik al hier en daar aan het kijken naar een geschikte speaker/cabinet.
    Iemand goeie ervaringen met bepaald soort goedkope speakertjes? Ik zoek niet per se een celestion of een eminence. 8", 10", 12" maakt allemaal niet uit.
    Laatst gewijzigd door Psychomantis; 21 februari 2012 om 23:43
    In het gaatje.

Standaard

Ik heb nog een ITT speaker liggen, 11 inch (zal wel voor 12 doorgaan). Prima speaker, heb hem in de jaren tachtig gekocht voor zelfbouw hi-fi speakers waar ik ook gitaar over wilde spelen, tis een gitaarspeaker. Geen idee waar ie qua voicing op lijkt, 8 ohm impedantie. Voor een prikkie mag je 'm van me overnemen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Ik heb nog een ITT speaker liggen, 11 inch (zal wel voor 12 doorgaan). Prima speaker, heb hem in de jaren tachtig gekocht voor zelfbouw hi-fi speakers waar ik ook gitaar over wilde spelen, tis een gitaarspeaker. Geen idee waar ie qua voicing op lijkt, 8 ohm impedantie. Voor een prikkie mag je 'm van me overnemen.
    Prachtig voorstel! Jammer dat mijn versterker alleen 4 ohm is...
    Ik woon trouwens in België, en ik heb nog geen rijbewijs dus komen halen is moeilijk. En verzenden gaat misschien meer kosten dan de speaker
    Dus erg bedankt voor het aanbod, maar deze zal niet lukken vrees ik.

Bij deze: andere aanbiedingen zijn welkom, zolang de speaker maar 4 ohm is.
    In het gaatje.

Standaard

Ik heb maar snel een filmpje gemaakt van mijn laatste twee projecten. De soundclips worden naderhand op you-tube geplaats. Ik zal hierin het geluid van een Champ met standaard componenten en Orange Drops vergelijk. Tot het moment waarop ik tijd heb om dit te maken zullen jullie het moeten doen met de tutorial.

http://www.youtube.com/user/ScarTube.../0/jPa8jnWi2l4

Groeten, ScarTube

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scartube Bekijk bericht
    Ik heb maar snel een filmpje gemaakt van mijn laatste twee projecten.
    Daar is gitaarmarkt voor
    www.amps-unlimited.nl

Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ja die kan het spammen niet laten
    tutorial? kuch.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers