Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 316

Threaded View

Senior Member

Standaard

Vorige keer had ik geen fototoestel bij me, maar er is ook niet zo veel schokkends gebeurd. Niks wat ik niet nu ook op de foto kan zetten.
    Ik had aan elke zijkant een blok geplakt, maar nog niet de hele boel aan elkaar. Vandaag is dan toch het cirkeltje rond gekomen:

Het nekblok ziet er nog wat massief uit. Misschien dat ik daar nog wat van af ga snoepen. Aan de andere kant: ik ben van plan om deze keer eens een nek met bouten vast te zetten, kijken hoe dat werkt. En de bouten die ik heb, lijken nu keurig lang genoeg.
    De zijkanten heb ik trouwens eerst nog een beetje terug moeten buigen, want ik had last van hetzelfde fenomeen als bij mijn eerste akoestische poging: de zijkanten gebogen, en de volgende keer dat ik keek, waren ze nog wat krommer getrokken. Ik snap het nog steeds niet helemaal, maar ik verdenk het water. Als de boel bij het buigen lekker vol stoom is getrokken, vooral aan de holle kant, en je hebt de juiste bocht, maar daarna droogt het hout nog eens helemaal op, dan trekt het laatste vocht er uit, en krimpt het hout dus aan de holle kant, zodat de bocht nog erger wordt. Klinkt dat plausibel?

Verder had ik de OM-nek gevlakt. Tenminste, het stuk waar de kop aan de nek zit. En dat ding heeft intussen ook een hiel:

Aan de ene kant voelt het alsof het niet erg hard opschiet (het gaat allemaal ook drie keer zo langzaam als normaal natuurlijk), maar ik heb het idee dat ik binnenkort ineens ga denken dat het bijna af is Zo heb ik nu dus eigenlijk alle drie de nekken in hoofdlijnen af. Heb ook alvast wat fineertjes op de kop van de nylonsnarige geplakt. En nog een paar logootjes uitgezaagd:

Volgende keer moet ik alleen even zoeken waar die ene stip heen is gesprongen...
    Laatst gewijzigd door Woml; 21 februari 2012 om 17:46
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten