Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 84
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 oktober 2008
    Locatie
    whereever I lay my head
    Berichten
    6.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KingPin8 Bekijk bericht
    uiteraard

    wel apart dat metalheads (en andere high output lovers) in elk topic het onderspit delven tegenover de oude generatie die e.e.a. niet kan waarderen. Vervolgens is die oude generatie zelf snel op de tenen getrapt is wanneer er een weerwoord volgt.
    Wel apart dat je mensen die wel van muziek houden 'de oude generatie' noemt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

  2. #62

    Standaard

    Ach over die EVH doen wel zoveel verhalen de ronde. Als het al een paf was dan was die daarna wel bijgewonden zodat ie ook meer output gaf. En of dat "alles open verhaal" van hem klopt is ook maar zeer de vraag. Feit is dat ie later juist de mids ver dichtdraaide op zijn versterker (5150 bijvoorbeeld) dus verre van alles open...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Een PAF uit een ES335 (ook wel Seymour Duncans) schijnt hier de 'motor' te zijn geweest:



    Wel alles vol open op de versterker
    " Great minds think alike"

  3. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Ach over die EVH doen wel zoveel verhalen de ronde. Als het al een paf was dan was die daarna wel bijgewonden zodat ie ook meer output gaf. En of dat "alles open verhaal" van hem klopt is ook maar zeer de vraag. Feit is dat ie later juist de mids ver dichtdraaide op zijn versterker (5150 bijvoorbeeld) dus verre van alles open...
    Hier:



    Vanaf ongeveer 4:36 zegt hij het zelf.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #64

    Standaard

    Ja die man zegt wel meer. Bovendien zegt hij ook dat hij wel little tricks to keep em from blowing had. En hij zou schuim (piramideschuim of iets) voor zijn cabinet plaatsen om de highs eraf te krijgen (beam blocker effect). Maar als jij alles gelooft wat ie zegt be my guest. Volgens mij zegt ie alles om vooral nog meer omzet te krijgen met mijn signature kraam. Ik neem het met een korreltje zout iig. Ook over dat hij nooit een distortionpedaal heeft gehad of iets (5:25). maar met zijn gitaar recht in de amp. Misschien heel vroeger maar verreweg de langste tijd van zijn carriere staat zijn sound stijf van de effecten als chorus, delay's, flanger, phaser en what have you. En nog zo'n uitspraak over de slijtage van zijn frets die ik 123 niet kan vinden.
    " Great minds think alike"

  5. #65

    Standaard

    weer een zinloos topic waar de TS nergens meer te bekennen is...
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Abosluut geen zinloos topic!
    Er staan toch weer ervaringen in waar anderen wat aan zou kunnen hebben...

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    ..... Ik neem het met een korreltje zout iig. Ook over dat hij nooit een distortionpedaal heeft gehad of iets (5:25). maar met zijn gitaar recht in de amp. Misschien heel vroeger maar verreweg de langste tijd van zijn carriere staat zijn sound stijf van de effecten als chorus, delay's, flanger, phaser en what have you. . ....
    Hij zei dat hij z'n heavy basisgeluid uit zijn amps haalde en dus geen distortion gebruikte.
    Dat hij wel flanger of delay gebruikte heeft daar toch niets mee te maken?

  8. #68

    Standaard

    Ik heb in de loop van de tijd heel wat interviews met d'n Ed gelezen en gezien; hij is vrij consequent in wat hij zegt.

    Overigens heb ik het over zijn geluid in 1978; volgens mij moest de wedloop naar steeds hogere output uit elementen toen nog beginnen.

    Er zijn trouwens wel meer gitaristen die de 'alles open-methode' gebruiken. Nog niet zo lang geleden las ik hier op het forum een verhaal van iemand die ooit Link Wray had begeleid. Die deed dat ook en op een gegeven moment hebben ze zijn mastervolume vastgelijmd, wat hij niet merkte omdat hij met een vinger in één beweging langs alle knoppen ging om ze open te draaien
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  9. #69

    Standaard

    Hij zegt dat hij niks tussen zijn gitaar en amp heeft en dat alles daartussen "deviates from the tone". Ik wil alleen maar zeggen dat hij zijn effectsloop wel boordevol heeft hangen. Verder ga je mij niet wijs maken dat een gitarist als EVH nooit een distortionpedaal in huis heeft gehad. Hij heeft vast weleens een test gedaan om te kijken hoe dat klinkt in vergelijking tot zijn sound. Juist EVH want die probeert naar eigen zeggen alles uit. Artiesten krijgen vaak allerlei pedalen van fabrikanten toegestuurd.... En nooit een booster (TS) of iets geprobeerd? I don't buy it. Voor mij heeft dat er alles mee te maken aangezien hij het heeft over de tone starts in de vingers en niks tussen gitaar en amp bla bla. Als iets EVH's tone bepaald medebepaald zijn het (naast zijn tappen en tremologebruik) ook zijn bak aan effecten.

    En ik zeg niet dat ie alles uit zijn duim zuigt maar hij dikt het volgens mij allemaal wat aan.

    Wat betreft dat hij het over zijn geluid in 78 heeft ben ik het wel mee eens.In ieder geval is dat een wereld van verschil met wat hij de laatste 20 jaar heeft gedaan qua setup en gear. Google ook maar eens op 5150 EVH settings dan is dat verre van alles open. Zoals ik al zei, mids ver terug op 2. En om terug te komen op dit topic, hetzelfde wat betreft pickups. Niks geen oude pafs met low output. Pak maar eens een Peavey Wolfgang of wat mij betreft de latere sign modellen... daar kan je rustig de nodige metal mee produceren qua output.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Hij zei dat hij z'n heavy basisgeluid uit zijn amps haalde en dus geen distortion gebruikte.
    Dat hij wel flanger of delay gebruikte heeft daar toch niets mee te maken?
    Laatst gewijzigd door Braindead; 18 februari 2012 om 22:22
    " Great minds think alike"

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braindead Bekijk bericht
    Hij zegt dat hij niks tussen zijn gitaar en amp heeft en dat alles daartussen "deviates from the tone". Ik wil alleen maar zeggen dat hij zijn effectsloop wel boordevol heeft hangen. Verder ga je mij niet wijs maken dat een gitarist als EVH nooit een distortionpedaal in huis heeft gehad. Hij heeft vast weleens een test gedaan om te kijken hoe dat klinkt in vergelijking tot zijn sound. Juist EVH want die probeert naar eigen zeggen alles uit. Artiesten krijgen vaak allerlei pedalen van fabrikanten toegestuurd.... En nooit een booster (TS) of iets geprobeerd? I don't buy it. Voor mij heeft dat er alles mee te maken.
    Hij gebruikte toch een EQ als booster?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top