jazeker, met medelijden. De TS zegt overigens "High output pickups is killing the art of guitar playing"
Is iets minder dom dan jouw opmerking.
uiteraard![]()
wel apart dat metalheads (en andere high output lovers) in elk topic het onderspit delven tegenover de oude generatie die e.e.a. niet kan waarderen. Vervolgens is die oude generatie zelf snel op de tenen getrapt is wanneer er een weerwoord volgt.
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde en zijn er gelukkig mensen die high output pu lekker vinden klinken.
Onze bassist heeft ook actieve elementen en dat klinkt vrij behoorlijk imo.
Er zijn ook gitaristen waar ik tegen op kijk, die ze in het verleden ook hebben gebruikt zoals Rob Winter en Gary Moore. Zij wisten er een enorm geluid uit te pompen.
Als ik puur naar mijn eigen spel kijk, dan is er nog wel het eea veranderd. Vroeger hield ik ook van de gain voluit met een les paul ( die in feite ook meer output dan een strat heeft)
Tegenwoordig right ik me bijna alleen maar op strats met low output pu, laag in de body geschroeft, gain laag en voor de solo's een flink volume boost, waardoor de amp in natuurlijke overdrive gaat. De gain op mijn pedaaltjes gaat ieder jaar lager en lager, dat wel. Dat pedaaltjes al je dynamiek wegnemen, ben ik het overigens totaal niet mee eens. Ik ben zelfs iemand die het tegenover gestelde wil beweren. ( zo kan een buffer alleen al, je hele geluid en feel positief veranderen) Zo'n buffer zit al standaard in actieve elementen.
Maar er zijn ook spelers die pedaaltjes killing vinden voor de sound ( Zoals Mark Knopfler ) en vrijwel alleen clean spelen. En met een fantastisch geluid. Ook clapton bijvoorbeeld. Zijn geluid vind ik dan weer een stuk minder.
ik heb een hekel aan banjo spelers! die hele uitstraling en gedrag! walgelijk!
elementen?? t gaat toch om de chicks en het gratis bier?
eh... ik heb P-rails in me LP zitten met triple shots... ik gebruik bijna alle denkbare combinaties...
wat ben ik dan? iemand die niet weet wat ie wil?![]()
banjo kazooie uitgezonderd!
Banjo's zijn cool.
Ukeleles zijn voor wannabe gitaristen voor wie 6 snaren teveel zijn.
Favorieten/bladwijzers