2 head cracks, 1 refinish job, 3 refrets, 2x electro swaps, 3 offertes, ...
s.
2 head cracks, 1 refinish job, 3 refrets, 2x electro swaps, 3 offertes, ...
s.
Een goede vriend, zanger van een heel bekende (blues)band uit Nederland, vond twee jaar geleden na het carnaval een gitaarbody.
Op de een of andere manier sprak het ding hem aan en zag op de sticker dat het op een Höfner uit 1973 ging.
Geen dure gitaar of super exclusief maar wel lekker van kleur.
Hij besloot het ding mee te nemen en eind vorig jaar raakte we er over aan de praat. Omdat iedereen het hem had afgeraden er veel geld tegen aan te gooien omdat de waarde nooit zou gaan opwegen tegen de kosten was er nooit iets mee gedaan.
Phil wist inmiddels door mijn eerdere projecten dat ik er een sport van maak uit "waardeloos" materiaal en zelf gemaakte oplossingen.
Ik ben de uitdaging aan gegaan, en omdat hij het ding verweesd, en achtergelaten op straat heeft gevonden hebben we het Remi genoemd.
het is de bedoeling er piezo elementjes in te zetten onder de brug ( alle advies is welkom ). Stemsleutels zoijn gedoneerd door een andere kennis en CBG bouwer en komen van een Egmond.
Momenteel hout voor toekomstige projecten:
Van boven naar beneden: Amerikaanse Esdoorn (uit Michigan), Indisch Palissander (beide zijn materiaal voor bas-toetsen), Khaya Mahonie, Honduras Mahonie en Cedro ('Spanish Cedar').
Hier zijn de kopse kanten (endgrain) ingesmeerd met houtlijm, persoonlijk vind ik dat de beste manier om hout tegen barsten/uitdrogen te beschermen: de lijm is wateroplosbaar en laat dus op een trage manier het hout reageren met de omgeving.
Binnenkort komt er ook nog wat hout voor gitaartoetsen binnen + een mooie Wengé top (~=17 mm dik, ideaal voor een Les Paul dus).
Nieuwe tuners in het Pro halsje;
![]()
vriendelijke groet, Olav
Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
www.makeyoursongcount.com
Nice daniel,
Waar heb je die blokken vandaan?
s.
Eindelijk eens sidedotjes in het Pro halsje aan het prutsen. Dotjes zijn inmiddels ook verlijmd, maar de camerabatterijen stopten ermee.
vriendelijke groet, Olav
Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
www.makeyoursongcount.com
Hallo stijn,
Ik heb het hout besteld bij http://www.espen.de. Het hout is van een zeer goede kwaliteit en is gebruiksklaar (moet niet meer liggen). Prijzen vallen goed mee: 60 euro voor de Honduras, 48 voor de Khaya en 55 voor de Cedro. De verzendkosten waren 35 euro, verzonden met DHL. Ik heb er ook Amerikaans Elzen en Esdoorn gekocht voor een Jazz Bass-bouw, en dat hout heeft niets bewogen in de 6 maanden dat het gestockeerd is. Op mylespaul.com/forums/luthiers-corner zitten er een paar Duitse/Scandinavische bouwers die erg tevreden zijn over Espen.
Favorieten/bladwijzers