Vanmorgen in gesprek met een buurman even over mijn hobby gesproken en toen kwam de vraag of ik met zijn vijftig jaar oude Hofner iets kon om hem weer aan de praat te krijgen. Kortom De schakelingen er af gehaald en met een injectie spuit met contactspray schoon gesppoten de jack ontdaan van alle aanslag, De stem mechanieken met wat kruipolie en naaimachine olie gangbaar gemaakt Vijftig jaar oud vet schimmel en stof van het palisander toetsenbord gehaald met het schraapstaal Frets gepoetst enz.
De hals stond echt meer dan 8 mm holDe snaren waren kool zwart, en de schuif schakelaars waren in de kast verdwenen. Het truss rod moertje kon niet tegen de aanslag komen door de verglaasde houtlijm. Wat tikken met een klein hamertje en kruipolie weer gangbaar gemaakt en van een 6 mm dopsleutel de omtrek afgeslepen zodat hij in de uitholling paste.
De hals is nog niet helemaal recht maar inmiddels wel bespeelbaar hoewel de actie erg hoog blijft. De houten brug kan wel een beetje worden afgeschuurd aan de onderzijde.
Het klusje is geklaard en mijn buurman is weer geïnteresseerd in het gitaarspel
Wel Jammer dat hij er niet vanaf wilde want het ding is vederlicht en best de moeite waard geweest helemaal op te knappen. De Duitse degelijkheid bleek uit het feit dat de schuif schakelaars en de potmeter zonder protest en gekraak gewoon hun werk weer deden na een badje contactspray
Na een middag
Favorieten/bladwijzers