Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
condoleances dootch, wat klote moet dat zijn.

ik merk de droogte ook hier bij mijn gitaartjes, bij de verse (electrische) bouwsels moet de freteindes opnieuw gelevelled, maar da's peanuts tegen wat jij aan de hand hebt.
Ha ja, ik gebruik periodes als deze om fretuiteinden bij te werken; het is steevast prijs bij gitaren die niet onder vergelijkbare omstandigheden zijn gefret. Eigenlijk best mooi want daarna steken ze nooit meer uit.

Verder heb ik niet echt problemen met mijn gitaren ondanks dat ik niets aan vochthuishouding doe.

@ Dootch:

Zodra het weer iets warmer en vochtiger wordt, zullen die barsten weer dicht gaan. Misschien heeft het zin er wat houtlijm tussen te doen net voordat ze weer helemaal dicht zijn?

Ongeveer een jaar geleden heb ik die truc toegepast op de Martin van een leerling van me. Tot dusver is die barst dicht gebleven. Als ik hem weer zie, zal ik eens vragen hoe het nu is; als die barst ooit weer open zou gaan, zou het nu wel moeten zijn.

Mijn ouders hadden vroeger waterbakjes van keramiek tussen de lamellen van de radiatoren die we steeds met water moesten bijvullen; en dat ging hard als er werd gestookt. Was volgens mij wel een goed systeem.