Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 87

Standaard

Jep, bekend gevoel!

Man, die reacties zijn zo hartverwarmend hier, ik krijg gewoon zin een gitaarnet.nl-feestje te organiseren met een bepaalde levende Piñata die je dan mag slaan met de restanten van mijn Japstratje.

Senior Member

Standaard

Mag ik dan vooraf eerst wat te lange roestige schroeven door de body van je japcaster schroeven?
    Toooooooooooooooone!!!

Standaard

Geen probleem, dat maakt nu toch niet meer uit en je kunt er maar beter het beste van maken. In dit geval wordt het dan een beetje zo'n middeleeuwse 'goedendag' (briljante benaming trouwens) en daar kun je vast veel lol mee hebben. Nog kandidaten die met de verroeste snaren enige artistieke vrijheid willen uitoefenen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Japcaster Bekijk bericht
    Nog kandidaten die met de verroeste snaren enige artistieke vrijheid willen uitoefenen?
    Ik kan me wel een geselwerktuig bedenken... om maar in die hoek te blijven.
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Ik heb het hele verhaal gelezen en denk nog steeds dat ie te fixen is. Het wordt wel een megaklus, maar het is te doen.

Als je in de buurt van Rotterdam woont en het toch wil proberen, wil ik je er best mee helpen. Gereedschap genoeg hier en we kunnen zelfs een nieuwe toets zagen als het nodig is.

Zou dit echt als een extreme uitdaging zien en weet dat het te doen moet zijn. Zelfs de body is te fixen, desnoods met een nieuwe strook elzen ergens tussen als dat nodig is.
    147-c Guitars

Super Moderator

Standaard

Ik heb ook het hele verhaal gelezen en denk niet dat hij te fixen is. Dat gaat ruim het tienvoudige kosten wat deze gitaar waard was. Hoewel ik ook jarenjang op een Fender E (Eighties) Japanse strat heb gespeeld zijn er veel betere strats te koop tegenwoordig.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik heb ook het hele verhaal gelezen en denk niet dat hij te fixen is. Dat gaat ruim het tienvoudige kosten wat deze gitaar waard was. Hoewel ik ook jarenjang op een Fender E (Eighties) Japanse strat heb gespeeld zijn er veel betere strats te koop tegenwoordig.
    Als je het laat doen bij een bouwer, dan ben je zeker heel veel meer kwijt dan dat dat ding waard is. Maar als je echt gehecht bent aan die gitaar en je wilt het zelf proberen, met hulp van wat mensen die zelf al een redelijk aantal gitaren gebouwd hebben, dan moet dat te doen zijn.

Stratjes bouw ik nu ondertussen wel redelijk makkelijk na er een aantal gebouwd te hebben. Spuiten is ook het moeilijkste niet.

Juist een gitaar als deze, met dit verhaal erachter verdient het om van de kliko gered te worden. Ik wil best een paar uurtjes helpen met bijvoorbeeld een nieuwe toets zagen en fretten etc.... en ik geloof zeker dat er meer gasten bij Zelfbouw zitten, die geheel kostenloos aan dit geweldige verhaal mee willen werken.

TS is bij mij sowieso welkom om eens te gaan babbelen als hij dat wil.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht

Juist een gitaar als deze, met dit verhaal erachter verdient het om van de kliko gered te worden.
    +1

at TS, ik zou zeker ingaan op dit aanbod van TRasa

Super Moderator

Standaard

De hals is volgens mij overleden. Stel je gaat er aan beginnen, nieuwe hals en nieuwe hardware. Wat is er dan nog over van je orginele gitaar.
    Vriendelijke groet,

Standaard

Daar heb je zeker een punt en zeker is in ieder geval dat het geluid nooit meer hetzelfde zal zijn.

Echter, niet hetzelfde hoeft niet te betekenen: slecht. Wat dat betreft zou je het kunnen zien als een frisse start vanuit het niets, zoals Tabula Rasa al met zijn Latijnse naam aangeeft, gna...

Dit is nou al het tweede aanbod hier, waarvoor onmeunig veel dank! Ik zou bijna gaan denken dat 'ie nog te redden valt.

Hij is nu aardig aan het opdrogen en de hals is bijna weer even breed als de toets, wel enge scheuren rond de truss-rod. Body begint nu van binnenuit te barsten. Zie bijgevoegde foto's. Als het nog steeds haalbaar lijkt, zou ik inderdaad graag eens op de koffie gaan.

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten