Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: A-akkoord

Standaard

Als je echt grote handen hebt kun je meschien ook je pink gebruiken om de A te pakken op de hoge E snaar en verder je ringvinger gebruiken om de snaren in de 2e fred in te drukken.

(Excuses dit was al gezegd door Bass Blom)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michke Bekijk bericht
    Hoi,

Vraagje, ik speel nu een jaartje gitaar,heb mezelf met dvd's en beginnersboeken wat leren spelen. Iets dat ik al veel vroeger had moeten doen want ik amuseer me rot op men gitaartje
    De meeste basisakkoorden lukken me ondertussen aardig, zelf de "evil" F chord lukt me Maar bij mij is het A-akkoord de boosdoener, ik geraak er maar niet om het zuiver te spelen, en dat is behoorlijk frustrerend want in veel nummertjes dat ik wil spelen zit de A tussen..ik heb wel vrij dikke vingers en het lukt me niet om 3 vingers in diezelfde fret te krijgen, en als ze er al in geraken heb ik altijd de fijne snaar mee waardoor deze gedempt is. Heeft iemand mij misschien hints of zijn er nog manieren om een A akkoord te spelen?
    Ik hoop dat ik op een dag Het A akkoord kan spelen...
    Hoi Michke,

Er zijn zeker meer dan een manier waarop jij A kan spelen.

Zolang dat de noten A - C# - E in je akkoord staan speel je eigenlijk een 3klank A MAJEUR akkoord.

Als je moeite hebt met de fingering kan je die proberen:
    1. barré met de eerste vinger op de 2de fret van de D, G en B snaren. Alleen dan moet je een kleine hoek geven aan je vinger zodat de losse E snaar ook wel klinkt.
    2. Eerste vinger doet een barré op de 2de fret van de D en G snaren. Dan moet je kan je nog de 2de vinger gebruiken om op de 2de fret van de B snaar te drukken. Nogmaals zorg dat de losse E snaar vrij klinkt.
    3. Gebruik een andere ligging. Bijvoorbeeld die:

E- 5 (barre met de wijsving.)
    B- 5 (barre met de wijsving.)
    G- 6 (middelving.)
    D- 7 (pink)
    A- 7 (ringving.)
    E- 5 (barre met de wijsving.)

Succes.
    Ulrich

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterEdlin Bekijk bericht
    Als je echt grote handen hebt kun je meschien ook je pink gebruiken om de A te pakken op de hoge E snaar en verder je ringvinger gebruiken om de snaren in de 2e fred in te drukken.

(Excuses dit was al gezegd door Bass Blom)
    Waarom zo moeilijk? gewoon met je wijsvinger.

Het is zonde om met je ringvinger te spelen wanneer je met je wijsvinger een aantal vingers gaat overhouden om een lick ofzo te spelen.

(overigens is het "Misschien i.p.v. Meschien)
    Toooooooooooooooone!!!

Senior Member

Standaard

Ik vind het eigenlijk wel zielig voor Fred (die 2e dan), krijgt maar snaren in zich gedrukt..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Junior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Probeer even mee te denken/helpen.

Zoals al aangegeven is zijn er vele mogelijkheden om een A chord te "pakken".
    Hieronder een mogelijke mogelijkheid?

Wat een ongelofelijke gave tip is dit! En zo duidelijk weergegeven! Thanks Riny!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Ik vind het eigenlijk wel zielig voor Fred (die 2e dan), krijgt maar snaren in zich gedrukt..
    -Lowden F50x
    -Taylor K22CE
    -Fender Stratocaster Huub Boel Custom
    -Ibanez V300

Junior Member

Standaard

nog even ter illustratie van "het driehoekje":

komt uit een akkoorden boek van Mel Bay "Elementary Guitar Chords" uit 1959 !!!
    if you are facing a problem; think hard. If there is a solution, there is no need to worry. If there is no solution, there is no need to worry.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten