Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
    Moderator

Standaard

Als je een paar honderd sticks koopt kosten ze weinig. Je kunt zelf makkelijk je muziek er op zetten en je hebt niks te maken met Stemra. De content beschadigt niet en er slijt niks. Ik vind het een mooi alternatief en bijkomend voordeel is de kleine afmeting.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter Bekijk bericht
    Ik noem geen namen, maar ben één en ander nagegaan, dat bedrijf bleek ook maar gewoon iemand met een aantal copyers in zn extra slaapkamer.
    Met copyers kun je geen CD's persen.

En een Mac die CD's fikt die niet leesbaar zijn? Snel uit het raam gooien! (of fatsoenlijke blanco's kopen)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenderfan Bekijk bericht
    Het probleem zit hem vaak in Goedkope c.d.s nemen. En op een te hoge snelheid branden. Beste is 1:1, maar dat duurt een euwigheid, en gewoon gold of silver nemen. Dus geen blauwe.
    Kan me trouwens niet voorstellen dat een normale audio cd (74min)gebrandt op een Mac door normale audio apparatuur vaak geweigerd wordt.Een enkele keer misschien.
    Maar waarom zou je c.d.s branden? Is toch achterhaalt! Bied je muziek gewoon op je website aan. Laat ze Subscriben op je site, en geef ze daarmee toegang tot een paar liedjes. Vervolgens heb je meteen hun e-mail adressen en zo nodig je ze uit voor komende optredens. Das marketing-technisch veeeeel handiger.
    Hmm...ik ben zelf iemand die toch wel regelmatig CD's koopt. Sowieso van m'n favorieten of leuke verzamel CD's. Ik heb denk ik al een jaar of 8 geen orginele CD meer gedownload. Ik stop ook liever een CD in m'n stereo dan dat ik een MP3 afspeel op de pc, ook al staat de pc ook over de stereo te spelen.

Moderator

Standaard

Op Harmony Central was een paar jaar geleden een discussie over de beste snelheid van CD's fikken en daaruit kwam als consensus dat de beste snelheid 8x is. Die branders zijn ontworpen om op hoge snelheid te werken.

Ik had een keer niet opgelet en ging dat ding op 52x aan het werk. Het leek wel of hij ging opstijgen en hij was natuurlijk zo klaar. CD in de spelert gedaan en die deed het gewoon goed.

Ik heb al een paar erg dure branders versleten, de een gaf het op na een kleine 100 CD's en de ander deed er iets meer voordat hij overleed. Bij elkaar hebben die dingen meer dan 3000 euro gekost.

De Lite On van twee tientjes heeft al vele honderden CD's gebrand en doet het nog altijd prima en altijd op 8x.

Senior Member

Standaard

hm,

wij hebben ook studio opnames geboekt, en zijn eigenlijk toch ook van zin om 500 cd te laten persen bij een firma. Hoesjes en al bij. Oké, dit kost wat geld, maar is toch prima promotiemateriaal?
    Zo kom je in mijn ogen al een stuk professioneler over. En 500 is veel, maar daar geef je er toch sowieso al een stuk of 100 van weg aan magazines, en om optredens te bemachtigen. Ook altijd leuk als je ergens op een fuif ineens je liedje hoort draaien!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Je kunt zelf makkelijk je muziek er op zetten en je hebt niks te maken met Stemra.
    Kan je hier wat meer info over geven Han? Ik vraag mij af waarom je geen auteursrechten zou moeten betalen indien je muziek op een stick zet. Mij lijkt het dat Buma, hier Sabam, bij de minste scheet auteursrechten wil innen.

Moderator

Standaard

Hans Dulfer zei dat Stemra geen heffing kan plegen op sticks.

Standaard

Lijkt me sterk. Of 't nu op een plaat, CD, Cassettebandje of wat dan ook staat maakt volgens mij niet uit.

Wat natuurlijk wél kan is dat hij gewoon geen/andere rechten over z'n muziek heeft. Ik kan m'n eigen muziek natuurlijk gewoon verkopen zonder de Buma erbij te betrekken. Alleen verdien je er niets aan en heb je geen rechten en is 't niet beschermd

Kan je wel weer (deels) oplossen via Creative Commons.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Dingen die ik opgenomen/geproduceerd heb: Soundcloud

Standaard

USB Sticks is inderdaad een erg leuk idee, wordt al weleens toegepast ook!

Voor het persen van cd's moet je altijd oppassen dat je geen intermediair benadert, ben je altijd duurder uit dan rechtstreeks bij een fabriek natuurlijk!

Voor een afname van 500 stuks zou ik zeker ODR in Raamsdonksveer aanraden, hele goede, duidelijke en goede service, en aantrekkelijke prijzen. www.odr-bv.nl, ik heb er al eens eerder een stukje over geschreven.

Veel plezier en kijk dus goed uit op internet!

Moderator

Standaard

Je gaat me toch niet vertellen dat je niets met ODR te maken hebt hé? Als je eerste twee posts een link hebben naar dat bedrijf en je post het in een draadje van 2006 dan gaan er hier bellen rinkelen. Leg uit svp.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten