Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 62

Discussie: Axefx + Bag End

Senior Member

Standaard

Ik heb even geinformeerd en TT raadde mij deze cabs aan:
    http://www.tube-town.net/ttstore/pro...12-REX-M5.html

Iemand ervaring met deze?

ze zijn al getuned op 55hz en zijn 18mm dik.
    Ik neem aan dat 8 ohm voor de EVM12L (classic) het beste is als je met 2 kastjes stereo wil spelen?
    Of heb je 4 ohm nodig voor het volle vermogen? De EVM12's zijn er alleen in 8 of 16 ohm.
    Laatst gewijzigd door apekop; 26 januari 2012 om 14:17

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik heb even geinformeerd en TT raadde mij deze cabs aan:
    http://www.tube-town.net/ttstore/pro...12-REX-M5.html

Iemand ervaring met deze?

ze zijn al getuned op 55hz en zijn 18mm dik.
    Ik neem aan dat 8 ohm voor de EVM12L (classic) het beste is als je met 2 kastjes stereo wil spelen?
    Of heb je 4 ohm nodig voor het volle vermogen? De EVM12's zijn er alleen in 8 of 16 ohm.
    Ik heb er twee. :-)
    Weet niet waar je woont maar je kunt ze evt proberen.

Deze kast is prima als je met de EVM een zo neutraal mogelijk geluid wil.
    Een soort FRFR dus maar dan met een echte gitaarspeaker.

Sommigen spelen hiermee met cab sims (na een paar mnd als de EVMs voldoende "ingebrand" zijn) of zonder cab sims zoals ik.

Nadeel van de EVMs is dat ze op laag volume niveau niet tot hun recht komen.
    Alexander van Engelen

Standaard

Ik heb zelf deze

http://www.tube-town.net/ttstore/pro...---CUSTOM.html

Zelf de cabinets getuned op 72Hz met 1 gat van 10 cm. Zijn kleiner dan die van Alexander en klinken iets minder "vol". Wel lekker handzaam.

Hier cab sims aan.

Voor het grotere zwaardere werk komen er 2 IRT212 aan.
    http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=irt212
    Redelijk goede kasten en waarschijlijk moeten de speakers helaas verwisseld worden. Komende weken maar eens testen.
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30 CH & UK
    HOME: Kemper MK2, Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Standaard

Ik begin op basis van deze (voor mij nieuwe informatie) wel een beetje nieuwsgierig te worden. Is het inderdaad mogelijk om de basis sound nog behoorlijk te verbeteren met dit soort cabinets t.o.v. een goede actieve PA speaker?
    Laatst gewijzigd door tnijland; 27 januari 2012 om 00:31

Senior Member

Standaard

Voor zover ik het begrijp:

Niet de sound, wel de feel ("wapperende pijpen")

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Nadeel van de EVMs is dat ze op laag volume niveau niet tot hun recht komen.
    ok, dat is nieuw voor mij. Wat bedoel je met laag volume? huiskamervolume? In een gemiddeld (repetitie en optredens) bandvolume komen ze dan wel tot hun recht? Ik maak geen snoeiharde metal of rock.

En maakt het in dit verband nog of het 8 of 16 ohm is?

PS bedankt voor het aanbod, maar Leiden is wel een behoorlijk eind van mij vandaan (Noord-Limburg)
    Laatst gewijzigd door apekop; 27 januari 2012 om 02:20

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Voor zover ik het begrijp:

Niet de sound, wel de feel ("wapperende pijpen")
    Noem het wat je wil. Ik omschrijf het als ballen/druk/voelen, het dat extra wat ik altijd miste met de FRFR oplossingen. Je hoort je gitaar niet alleen je voelt hem ook. Maar de oplossing van Galo met de coaxiale eminence oplossing in een traditionele ported cabinet schijnt dit ook te hebben. Dus er zijn verschillende wegen. Overigens gisteren weer op band volume bezig geweest. Heeeeeeeeerlijk.
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30 CH & UK
    HOME: Kemper MK2, Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Senior Member

Standaard

ok, dat is nieuw voor mij. Wat bedoel je met laag volume? huiskamervolume? In een gemiddeld (repetitie en optredens) bandvolume komen ze dan wel tot hun recht? Ik maak geen snoeiharde metal of rock.

En maakt het in dit verband nog of het 8 of 16 ohm is?

PS bedankt voor het aanbod, maar Leiden is wel een behoorlijk eind van mij vandaan (Noord-Limburg)
    Ja, huiskamervolume of echt zacht repetitievolume.
    Dan valt de bas weg. Overigens is dat goed op te vangen door de cab sims in te schakelen.

8 ohm is beter: meer volume.
    Alexander van Engelen

Senior Member

Standaard

Wat ik me afvroeg is of degene die met een poweramp/cabinet combinatie spelen de Axe-fx live rechtstreeks naar de PA sturen of niet. Of toch een microfoon voor de cab(s)?

als je dan zonder cab simulatie speelt op het podium/repetitie zal je toch 2 verschillende signalen nodig hebben? Eentje voor jezelf en eentje voor naar de PA.

en spelen jullie met de poweramp simulatie (bij Global) uit?

Senior Member

Standaard

Wat ik me afvroeg is of degene die met een poweramp/cabinet combinatie spelen de Axe-fx live rechtstreeks naar de PA sturen of niet. Of toch een microfoon voor de cab(s)?

als je dan zonder cab simulatie speelt op het podium/repetitie zal je toch 2 verschillende signalen nodig hebben? Eentje voor jezelf en eentje voor naar de PA.

en spelen jullie met de poweramp simulatie (bij Global) uit?
    Ligt aan de geluidsman. Die kan van mij een direct signaal krijgen met cab simulatie, of een mic voor de cab zetten.

Het is eenvoudig om 2 signalen de Axe uit te sturen. Voorbeeld (er zijn meerdere manieren):
    -- fx --- amp -- fx --- FXL --- cab ---
    Door de effects loop (FXL block) voor de cab te zetten, stuur je het signaal zonder cab simul. naar Output2. Het signaal met cab simul. komt uit Output1.
    Alexander van Engelen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten