Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 84

Standaard

Ik heb een tsl gehad. Minder , die vond ik minder dan 'Marshallig' dan mijn DSL. Een dsl kun je echter niet boosten, een tsl wel. Weet niet hoe dat kom, zal wel te verklaren zijn. Wel via de loop, maar ik weet niet of je dan de hele preamp op z'n flikker geeft? Daar weten de Marshall veteranen hier op het forum vast meer van.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MJR Bekijk bericht
    Ok, maar wat adviseren jullie om te doen? Andere brug pup? Zo ja, welke?
    Pickups kunnen wel iets doen aan de schelheid maar ik zou eerder voor andere speakers gaan. Ik heb zelf ook jaren zo;n 1960 cab van Marshall gehad maar die speakers (g12t75) bleven ontzettend schel klinken. Ook ik heb toen van alles geprobeerd maar het beste advies wat ik kan geven is die kast zo snel mogelijk de deur uit te doen Pak eens iets met v30's bijv icm die Marshall dan zal je zien dat dat ding tot leven komt (en je oren tot rust).

ps: en je halspickup gebruiken bij solo's.
    " Great minds think alike"

Standaard

V30's waren veel scheller, die 1936 cab met twee t75 was een hele vooruitgang op de 1960 met vier v30's. Ik denk dat het gewoon aard van het beestje is, het internet staat er vol mee.

Ik ga denk ik voor een andere pickup (tonezone) en voor de 'Joey' mod. Misschien nog wat andere buizen maar eerst die andere, kleine mods. Kost niet al te veel, dus dat is het experimenteren waard.

Ik ga ook maar eens proberen om de preamp op z'n kop te geven voor de pickupbooster van SD door de effectsloop. En dan de master wat lager instellen.

Senior Member

Standaard

Ik ga ook maar eens proberen om de preamp op z'n kop te geven voor de pickupbooster van SD door de effectsloop. En dan de master wat lager instellen.
    op die manier geef je alleen de eindtrap op z'n donder...
    de FX-loop bij een DSL zit tussen de mastervolume en de eindtrap...

dan kun je beter dat ding tussen gitaar en versterker zetten... er zijn heel veel mensen die alleen het groene kanaal in crunch modus gebruiken en dat dan af en toe boosten... het marshallforum zit er vol mee...
    er is ook een mod, die de modes met een footswitch schakelbaar maken... hier zit dan ook een extra potmeter bij om het gigantische volumeverschil tussen clean en crunch op te vangen... had daar al eens een topic over geopend in de werkbank sectie van dit forum als het goed is

Standaard

Maar de booster werkt niet via de gewone input. Hoe kan dat dan?

Standaard

MJR, ik heb nog even voor je gezocht of ik de mods nog kon vinden die ik enkele jaren geleden heb uitgevoerd aan mijn DSL50 maar kon het helaas niet meer terug vinden.
    Wat ik nog weet is dat het voornamelijk enkele koppelcaps betrof die het geluid van het rode dichter naar dat van het groene kanaal trekt. Dus puur klanktechnisch veranderen. En volgens mij is dat ook wat jij bedoeld.

Sorry, je hebt hier nu even niks aan maar wou het toch nog even melden. Ik had namelijk beloofd het nog na te zoeken
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Standaard

Dankjewel voor de moeite! Dat wat die caps betreft: dat is wat ik bedoel met die c12 mod en de 'Joey' mod. Daarbij worden bepaalde caps verwijderd of vervangen door een andere waarde. Dat komt zeer waarschijnlijk overeen met de modificatie die jij hebt uitgevoerd. Maar alsnog bedankt voor de moeite!;-)

Senior Member

Standaard

Maar de booster werkt niet via de gewone input. Hoe kan dat dan?
    huh??? watte????? gary moore deed niks anders!!! op het marshallforum zijn hele volksstammen die hun DSL boosten met een pedaal?????

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    huh??? watte????? gary moore deed niks anders!!! op het marshallforum zijn hele volksstammen die hun DSL boosten met een pedaal?????
    Ik heb een Seymour Duncan Pickupbooster, da's gewoon een cleanboost. Voor mijn TSL deed hij het destijds gewoon via de input, dan blies hij de oren van m'n kop. Ook op de hotrod doet hij het prima, maar op de DSL vervormd hij het signaal alleen lafjes, zonder dat het volume verandert. Ook de level knop op mijn Jackhammer boost niet meer als je hem verder draait dan twaalf uur, het volume wordt echter wel minder als je hem terugdraait vanaf twaalf uur. De volume boost werkt alleen via de FX loop. Waarom, weet ik niet. Ik weet wel dat de Vintage Modern hetzelfde probleem heeft.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

heb je al eens je amp op greenbacks geprobeerd? of EV12L's? als je dan geen dik lead eruit kunt pompen weet ik 't niet. Joe Bonamassa kreeg een geweldig lead uit een dsl met ev12l's voor de eerste plaat van black country communion. je kan me veel zeggen maar niet dat dat een slap lead is

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten