Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 103
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    nog vaak denk ik, we houden niet allemaal bij wat je zegt.

En Duncan heeft iets supergaafs gedaan, wat Bareknuckles, die overrated zijn, al tijden doet?
    lezen is een kunst, ik weet het.

wat Duncan nu gedaan heeft is zelf een pickup maken wat al jaren door forumleden gemaakt wordt. Hij heeft dus echt geluisterd naar de klant en het forum. DAT is er gaaf aan. Die pickup zelf is ongelooflijk tof, maar die kan ik zelf ook maken.

Senior Member

Standaard

Dus Duncan is gaaf, omdat hij iets gaafs doet, wat gaaf is, omdat Duncan het doet?

Want forummers doen het, jij kan het, Bare knuckles doet het, soit. Maar Duncan doet het, SUPERGAAF!

Ik geloof graag dat het een goeie pick-up is, maar he, goed is subjectief. Kwaliteit is geen objectieve grootheid, geen absolute waarde. Een pick-up is beter naar gelang hij meer past bij de tone die je zoekt.

Als in een nieuwe pick-up zoek voor lekkere hendrix sounds uit mijn strat, is dat nieuwe Duncan-ding zo goed als waardeloos, gok ik.

Anyways en nogmaals, ik geloof graag dat het een lekkere pick-up is, maar draaf je niet een beetje door?

(en don't bother answering that, die was retorisch)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member

Standaard

Dat kun je nu wel steeds roepen Orph, maar dat maakt het nog niet waar.
    En zelfs al zijn ze overrated, dan nog bied Bareknuckle wel een aantal services die je bij SD niet zo snel terug vind, zoals véél meer keuze vrijheid bij het kiezen van covers (zowel type als kleur, metaalsoort, laten etsen van custom logo's, relic jobs, etc), zelf bepalen of ze wel of niet wax potted zullen zijn, elke pickup standaard keuze uit 2 of 4 conductor, keuze uit een flinke lading kleuren voor de bobbins (mits je kiest voor uncovered), over/onderwinden van pickups, andere magneten gebruiken bij standaard sets op aanvraag, baseplate keuze voor single coils...

Dat SD enigzins achter de feiten aanloopt (zoals wel duidelijk word als je kijkt naar hoe lang het heeft geduurd voor deze custom er kwam) en BKP daar slim op is ingespeeld, tja...
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Senior Member

Standaard

Wat heeft Bare Knuckles uberhaupt ook met Seymour Duncan en deze 'uitvinding' te maken? Die The Mule vind ik gewoon een erg goed element en eentje die ik niet vind in het aanbod van Seymour Duncan, dus ga ik voor een The Mule. Hetzelfde voor iemand die voor betreffend Seymour Duncan element wil gaan. What's the point, ben ik nu een sukkel die voor Bare Knuckles, ja, zelfs een The Mule gaat?

Orpheo, als je dingen roept op een forum, dan zou je ze wel 's mogen onderbouwen. Wat je bijvoorbeeld zegt over Bare Knuckles, ik wil dat best aannemen, mits enige onderbouwing. Zo lees ik vaak 'waarheden' van jouw kant hier, zonder enige onderbouwing. Je bent daar niet de enige in, maar wel de meest stellige en zonder meer de meest aanwezige.

Standaard

seymour duncan heeft de customshop ook nog he...

verder vind ik bareknuckle toch ook vrij duur, een pickup is nu ook niet zo ingewikkeld.. en de nailbomb die ik getest heb vond ik maar teleurstellend.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Rijsberman: doe je nu dom, of ben je het? je leest gewoon niet goed.

het is gaaf

omdat Duncan nu een pickup gelanceerd heeft

een pickup wat ontsproten is, in zijn werkelijke vorm, uit het brein van een forummer die niks met seymour duncan of het bedrijf te maken heeft.

dus het is gaaf omdat het bedrijf nu iets produceert wat het per saldo niet zelf ontwikkelt heeft.

Ok, bareknuckle. goeie pickups, tuurlijk. daar hoor je me niet over ik zeg alleen dat ik het overrated vind. Tim Mills heeft me zelf verteld waar hij zijn koper vandaan haalt en waar hij zijn patronen vandaan haalt. Ik ga niet al mijn bronnen open gooien. Dat ik dan niet gelooft word is mijn probleem niet, maar dan komen wel gelijk de drogredenen om de hoek suizen: ze zijn beter want betere service meer opties yada yada. Ja logisch. BKP is veel kleiner, doet dingen veel kleinschaliger. Duncan is een van de grootste pickupboeren die er zijn; je kan dat toch niet vergelijken met een kleine fabrikant? alsof je Ford vergelijkt met Ferrari. (even vergelijk voor grootte, niet kwaliteit of rijeigenschappen).

De mule klinkt te gek. akkoord. maar die patterns zijn jatwerk van seymour duncan's noeste arbeid. trek die pickups maar eens open joh en vergelijk zelf maar. Leg de spoelen eens goed onder een microscoop en vergelijk. Oh wacht, heb ik al gedaan, maar je gelooft mij niet.

Beetje intelligent lezen schijnt behoorlijk lastig te zijn...
    Laatst gewijzigd door Orpheo; 23 januari 2012 om 14:40

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polviggen Bekijk bericht
    seymour duncan heeft de customshop ook nog he...

verder vind ik bareknuckle toch ook vrij duur, een pickup is nu ook niet zo ingewikkeld.. en de nailbomb die ik getest heb vond ik maar teleurstellend.
    maar de customshop kan ook niet zomaar alles maken. het moet wel werken binnen de bedrijfsfilosofie. SD himself was van mening dat asymmetrische spoelen niet nodig waren, en ik ken nog meer pickupboeren die daar heilig van overtuigd waren. Totdat de 59/custom hybrid langs kwam, en sindsdien is SD overtuigd, en ik ken nog wat kleine wikkelaars (die geen bedrijf en dus geen bekendheid hebben bij het grote publiek) die om zijn.

dat BKP al die opties levert is omdat het een de facto customshop is. zie voorgaand argument.

@brum: Ik kwam niet met BKP aankakken. Ik erger me aan het ophemelen van BKP omdat wat zij doen puur jatwerk is. Geen eigen innovatie. Larry Dimarzio mag misschien een hork zijn met zijn trademark op double cream bobbins, maar hij innoveert zelf behoorlijk (de superdistortion komt van zijn hand, en is een pareltje! na 40 jaar onveranderd, me dunkt) en omringt zich met mensen die kunnen innoveren. Net als Bill Lawrence. Seymour Duncan gooit 't over de boeg van authenticiteit, puur, zo eenvoudig mogelijk, waar dimarzio en BL het juist zo complex mogelijk willen maken, binnen de marges. En op dat vlak is SD grandioos.

Wizard pickups is een pure customshop, een van mijn andere favo pickups, hij ontwikkelt zijn patronen echt zelf, zonder kennis van andere merken.

En wat doet BKP? jatten.

Als je me niet gelooft, trek dan maar wat BKP's open.

Je kan zeggen wat je wilt van Gibson, ik haat die pickups uit het diepst van mijn hart, ik vind het gewoon schijtpickups, maar ze proberen wel pickups te maken die teruggrijpen naar 'the old days' en die toch appeleren aan de moderne(re) speler. De 500T vind ik een geweldig goed (modern) ontwerp, en de 498T vind ik een super pickup. Wat doet BKP? hup, effe het basisontwerp jatten van de 500T, beter draad gebruiken (van dezelfde kwaliteit van SD, gibson's draad is berucht dat het minder goed is), andere polepieces, en voila: je hebt de aftermath. De warpig is een getweakte superdistortion, de painkiller is een getweakte distortion, de miracle man is een overwound JB met een ceramische magneet, de nailbomb is en combinatie tussen de JB en de custom, de rebel yell is een mismatched custom, de cold sweat is een underwound custom (of overwound screamin demon, hoe je 't zien wilt).

moet ik doorgaan? Trek die zooi open, en kijk met je eigen ogen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polviggen Bekijk bericht
    verder vind ik bareknuckle toch ook vrij duur...
    Ha, ik zweer bij Joe Barden pickups, die zijn pas duur... daarom koop ik er zo weinig...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    het is gaaf

omdat Duncan nu een pickup gelanceerd heeft

een pickup wat ontsproten is, in zijn werkelijke vorm, uit het brein van een forummer die niks met seymour duncan of het bedrijf te maken heeft.

dus het is gaaf omdat het bedrijf nu iets produceert wat het per saldo niet zelf ontwikkelt heeft.
    Ah, het is gaaf omdat ze een idee jatten van een forummer. Of betalen ze 'm ervoor?

En jij leest wel goed geloof ik, maar nadenken is er niet bij. En al helemaal niet buiten de oogkleppen van je eigen gedachtegang.

Maar het is me nu duidelijk:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orpheo
    Ik erger me aan het ophemelen van BKP omdat wat zij doen puur jatwerk is. Geen eigen innovatie.
    Dus als BKP zich laat inspireren door een ander is het jatwerk, als Duncan dat doet heeft hij iets supergaafs gelanceerd. Riiiiight.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Tja, rijsberman zei het zo subtiel als een kettingzaag en zo genuanceerd als een orkaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    +1 voor Rijsberman, en dan heb ik het niet eens gelezen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsberman Bekijk bericht
    Dus als BKP zich laat inspireren door een ander is het jatwerk, als Duncan dat doet heeft hij iets supergaafs gelanceerd. Riiiiight.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten