Een andere trafo zou ik niet gauw aan beginnen; kost een hoop geld en je raakt zoals hier al gezegt met sommige merken/type trafo's die ruwe Marshall sound kwijt.
En dat scherpe geluid kan je echt wel op andere manieren weg krijgen!

Ik zou beginnen met een Tung Sol preampbuis op V1.
Geeft een veel warmere en minder scherpe sound.
Ik heb ze ook op V2 en V3 zitten, helemaal geweldig!

Ook met mijn Marshall heb ik de toonregeling vanaf 0 ingeregeld. Werkt met sommige Marshalls (vind ik zelf) inderdaad veel beter dan inregelen vanaf standje 5 of standje 10.
Overigens heb ik bij mij ook de mids en high reletief laag staan.

Beamblockers zouden inderdaad ook een verbetering kunnen geven maar ik zou eerder voor een paar oude G12-65 speakers kiezen of nog beter Celestion Alnico Gold speakers. Die zijn alleen helaas een beetje duur.
Nieuwe (Chinese) Greenbacks klinken naar mijn mening echt helemaal kut.
Heel krasserig!

En een ander brugelement kan ook een behoorlijke verbetering geven...