Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 79
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukas van Helden Bekijk bericht
    Tja.. Mischien heb je wel gelijk.... (ik weet het eigenlijk wel zeker)
    Hey, luister Smurf! Ik heb ALTIJD gelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    dat ze zoveel mogelijk proberen de kosten te drukken om voor zo weinig mogelijk geld, veel te kunnen verdienen. En volgens mij was dat toen veel minder,
    ome Leo probeerde ook alles zo goedkoop mogelijk inelkaar te flansen.

Waarom zijn fendernecks recht, zonder scarfjoint, uit een plak in een normale handelsdikte. Waarom zijn de bodies 1 3/4 inch dik? Waarom elzen en essen en soms in het verleden pine?

dat kon ik voor weinig, dichtbij krijgen.
    147-c Guitars

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kenx Bekijk bericht
    Ook hier ga ik mee akkoord, maar je kan niet ontkennen dat het ondertussen gigantische massaproductie geworden is, en dat ze zoveel mogelijk proberen de kosten te drukken om voor zo weinig mogelijk geld, veel te kunnen verdienen. En volgens mij was dat toen veel minder, maar ik kan met mijn 17 jaar en 8 maanden fout zijn natuurlijk, ik was er toen nl nog niet.
    Met machines als PLEK kunnen halzen tegenwoordig de perfectie benaderen, ondanks de massaproductie. Om maar even te duiden dat 'moderne' productiemethodes ook voordelen kunnen hebben.
    En ja, om nu al "vroeger was alles beter" te zeggen ben je nog te jong...

Aan TS : los van wat hier gezegd wordt zou je best het internet afspeuren en zo onderzoeken wat die dingen tegenwoordig doen. Enkel Marktplaats als voorbeeld dient tot niet veel, daar komen er misschien 2 of 3 per jaar van voorbij? Ebay (.com en .de), winkels als frettedamericana en zo.... google je enkele uren helemaal voorbij en je zal al veel wijzer zijn.
    Let there be rock.

For sale : niks.

Senior Member

Standaard

Oude strats klinken vaak beter door het soort hout (het alder en zeker het swampash van 50 jaar geleden was wezenlijk anders dan wat er tegenwoordig geoogst wordt). Ook de droogte van oud hout geeft een resonatie aan de gitaar die je bij nieuwe niet zult hebben. demagnitsering van de pups en...

Ik zeg niet dat het allemaal winners zijn, die ouwe strats, maar ik heb op ouwe strats gespeeld die de hype absoluut verrechtvaardigden.

Senior Member

Standaard

Maar was dat hout ook zo anders toen dat net geoogst was?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Maar was dat hout ook zo anders toen dat net geoogst was?
    ja dus,
    swamp ash was vroeger veel minder schaars, dikkere en dus oudere bomen, meer airpockets in het hout. Nu vindt je vaak swamp ash dat bijna even zwaar is als northern ash

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ja dus,
    swamp ash was vroeger veel minder schaars, dikkere en dus oudere bomen, meer airpockets in het hout. Nu vindt je vaak swamp ash dat bijna even zwaar is als northern ash
    Wist ik niet.
    Maar de prijs vermenigvuldigen met 10? Voor een electrische gitaar dan nog...

Dit daarentegen :

http://www.youtube.com/watch?v=wDf9B...eature=related

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Wist ik niet.
    Maar de prijs vermenigvuldigen met 10? Voor een electrische gitaar dan nog...

Dit daarentegen :

http://www.youtube.com/watch?v=wDf9B...eature=related
    ah, heb de eer gehad die gitaar es te mogen vasthouden (op diezelfde beurs) en van Ken Parker himself uitleg gekregen over concept en bouw: geweldig.

maar ouwe strats... het is vooral ook een marktgegeven natuurlijk: vraag en aanbod weetjewel

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Het is misschien een gek idee, maar misschien kan er ook gereageerd worden als je enige informatie hebt over richtprijzen in plaats van op zijn Hollands weer te gaan lopen zeiken over dat het duur is
    +1. En over het feit dat het misschien geen echte is. For the sake of the arguement: deze gitaar is echt en er wordt alleen gevraagd wat hij wat kan waard zijn, incl. refinish!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Of tie zelf overgespoten is of via een goede spuiter, het is geen originele Fender meer in mijn optiek. En dan de vraag, is het een goed instrument. Ik vermoed, waarde tussen de 2.500 en 3500 euro... En dat is al een serieus bedrag.
    Welterusten....! Nou, daar haal ik 'm kruipend nog voor op en verkoop 'm evt. voor misschien wel het dubbele, refinished en al!
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 10 januari 2012 om 11:24
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Senior Member

Standaard

Even olie op het vuur met een waargebeurd verhaal:

Ik heb bij gitarist/organist Will Sophie thuis eens op een hele vroege Strat gespeeld, ik meen dat die van Ted Oberg was... een '57er? Een oude sunburst met maple hals in elk geval, lekker afgeragt en vol butsen en krassen.

Ik heb er onversterkt op gespeeld en inderdaad, die plank resoneerde véél beter dan mijn USA Std Strat uit '91. Hij resoneerde bijna net zo goed als mijn Japanse Fernandes '57 The Revival Strat........

Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Even olie op het vuur met een waargebeurd verhaal:

Ik heb bij gitarist/organist Will Sophie thuis eens op een hele vroege Strat gespeeld, ik meen dat die van Ted Oberg was... een '57er? Een oude sunburst met maple hals in elk geval, lekker afgeragt en vol butsen en krassen.

Ik heb er onversterkt op gespeeld en inderdaad, die plank resoneerde véél beter dan mijn USA Std Strat uit '91. Hij resoneerde bijna net zo goed als mijn Japanse Fernandes '57 The Revival Strat........

Da's met recht een '57 Revival. Dat zijn overigens hele fijne gitaren, (maar dat wist je al... )
    Ik heb een oudere Fernandes Tele Custom gehad. Smullen! Maar ja, verkocht in een vlaag van verstandsverbijstering....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten