Ik heb mijn buizenradio binnen, het gaat om een Telefunken Dacapo. Hij lijkt identiek aan de Dacapo 9, maar heeft geen elektrostatische tweeters.
Volgens mij is het schema voor de rest hetzelfde. Hij is volledig origineel (zelfs de originele Telefunken lampen), maar hij was beyond repair.
Ik wil alle dingen die ik niet nodig heb eruit sleuren, en wat ik wel kan gebruiken bijhouden (trafo's, chassis, luidspreker, eventueel oude buis om te testen).
Ik wil hem graag ombouwen naar een Amp Maker SE-5A British Overdrive (schema). Daar is een mooie handleiding van, hij is simpel en er is al heel wat over geschreven, o.m. in dit topic.
Dat ga ik dan ook grotendeels proberen te volgen.
Ik wil hier nog vragen of mijn trafo's oke zijn. Ze zien er namelijk nogal klein uit.
De spanningen etc zijn allemaal oke, maar zouden deze trafo's het kunnen uithouden in die SE-5A versterker? De PT is 60W, de OT is gemaakt voor een 4W eindtrap (zie foto's).
PT
OT
Verder weet ik de aansluitingen van de OT niet.
Secundair meet ik een weerstand van zo'n 1,5 Ohm. Primair komen er 3 draden uit de trafo, een ervan lijkt een tussen aftakking te zijn. tussen de 2 uitersten meet ik 705 ohm, tussen de tussenaftakking en de draden respectievelijk 15 ohm en 690 ohm. Waarvoor dient dat kleine stukje van de trafo? De aangesloten speaker was zo'n 5 Ohm.
EDIT: De PT geeft secundair 255 V, ik heb 190 V nodig. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
Favorieten/bladwijzers