Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79

Standaard Prijs voor een originele Fender Stratocaster uit 1964 (alleen een refinish)

Ik kan via via een strat kopen uit '64. Geheel origineel (zelfs geen refret), hij is alleen gerefinished (in Oly White).

Wat zou hiervoor een goede prijs zijn? Ik heb links en rechts gekeken maar dan vind ik alleen originele, welke zo rond de 20.000 liggen. Wat is de invloed van een refinish...zou dit een 5.000 schelen of een 10.000? Ik zat zelf te denken aan een marktwaarde van ongeveer 14.000 maar weet niet of dit reeel is?
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

brrr wat een bak geld.

Senior Member

Standaard

Ben je echt van plan om 20.000 euro neer te leggen voor een gitaar??

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lukas van Helden Bekijk bericht
    Ben je echt van plan om 20.000 euro neer te leggen voor een gitaar??
    Nee, laat ik er op houden dat ik niet de marktwaarde ga betalen, maar wel wil weten hoeveel hij normaal zou kosten

Standaard

ik voel een discussie aankomen over de echtheid van de gitaar en de ethiek van het kopen voor een te lage, of verkopen voor een te hoge prijs, waarbij sprake is van een verschil in informatie over de marktwaarde van het betreffende instrument tussen koper en verkoper.

Als het instrument voor een waarde tussen 0 en de marktwaarde wordt verkocht:
    wie heeft dan wie bedot?
    De koper omdat hij wist dat het instrument veel meer waard was, of de verkoper omdat hij wist dat het een copy was?

Maar evengoed ontstaat er een fijne discussie over de vraag:
    klinkt een instrument van 20.000 euro echt 6x zo goed als een instrument van ruim 3.000
    of
    ben ik met mijn gitaarspel wel zo'n gitaar waard?

Of anders: jaloezie van mijn kant naar de TS dat hij/zij kennelijk kan nadenken over de aanschaf van zo'n instrument (of het nou voor 10 of voor 20 is, het is iets boven mijn budget).

Senior Member

Standaard

Ouwe strats, linke handel, er zijn meer ouwe strats in omloop dan er ooit gemaakt zijn... Prijs is moeilijk te zeggen, in Amerika zijn de prijzen de laatste 2 jaar een heel stuk gezakt...
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Moderator

Music

Het is misschien een gek idee, maar misschien kan er ook gereageerd worden als je enige informatie hebt over richtprijzen in plaats van op zijn Hollands weer te gaan lopen zeiken over dat het duur is

Ik sluit me aan bij ieme: de prijzen in de VS zijn stevig gedaald. Daarbij was het al nooit één op één. De prijzen in Europa lagen toch vaak iets lager dan in de VS. Persoonlijk zou ik zeggen dat je eerder onder de 10k moet denken dan 20k.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ieme Bekijk bericht
    Ouwe strats, linke handel, er zijn meer ouwe strats in omloop dan er ooit gemaakt zijn... Prijs is moeilijk te zeggen, in Amerika zijn de prijzen de laatste 2 jaar een heel stuk gezakt...
    Klopt wat je zegt over ouwe strats. Het is echter wel zo dat ik de verkoper en de historie van de gitaar al meer dan 25 jaar ken. dus de authenticiteit is gegarandeerd.

Senior Member

Standaard

Vergeet niet dat er een groot verschil zit in de prijs met of zonder inruil hè? 10000 cash neerleggen is op dit moment niet aan veel mensen besteed dus is dat als koper een goed uitgangspunt. Er komen nu veel ouwe strats in omloop omdat er een hoop mensen zijn die cash nodig hebben. Qua prijs als alles origineel is, Inc trem arm en koffer... Het is een pre CBS... Refin is toch wel drukkend voor de prijs. Is het factory refin of elders gedaan?
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

Senior Member

Standaard

Jammer genoeg daalt de marktwaarde van een instrument exponentieel met de hoeveelheid veranderingen die aangebracht zijn. Een refinished zal minder dan de helft van een origineel examplaar zijn. Ironisch genoeg, een volledige afgeragde maar originele versie zal meer waard zijn dan de gerefinishde versie.
    Dus de waarde als collectorsitem is vrij laag, blijft alleen nog de waarde als instrument.

Dus bij jouw exemplaar zullen de speelkwaliteiten de doorslag geven.
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten