Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 38 van 60 EersteEerste ... 28363738394048 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 599

Standaard

Hee, nog zo'n nachtbraker

Ik wil deze gitaar wel mee laten dingen vooropgesteld dat ik ze binnen tien dagen min of meer bespeelbaar heb. Frets erin, positiemarkeringen langs de toets, topkam afwerken; dat zijn nu nog de belangrijkste dingen om een in ieder geval akoestische gitaar te hebben.

Dat moet te doen zijn; een mooie stok achter de deur.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik ga het kippetje er wel in houden.

Intussen ben ik nog wat aan het schuren geweest:
    Het kleurverschil tussen de rand en de rest is, zo te zien, helemaal weg na het schuren (?).

Even over dat kippetje, want dat bracht mij weer terug bij de naam voor de gitaar. Wat denk je van "Stonebeat Wishbone"? Genoemd naar het vork-achtig botje bij kippen (en overige vogels).
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Standaard

Het kleurverschil langs de rand van de voorkant is inderdaad bijna weg; niet helemaal maar ik denk dat het in de loop van de tijd wel bijtrekt.

'Wishbone', dat heeft wel wat
    Aaron Stonebeat

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Hee, nog zo'n nachtbraker

Ik wil deze gitaar wel mee laten dingen vooropgesteld dat ik ze binnen tien dagen min of meer bespeelbaar heb. Frets erin, positiemarkeringen langs de toets, topkam afwerken; dat zijn nu nog de belangrijkste dingen om een in ieder geval akoestische gitaar te hebben.

Dat moet te doen zijn; een mooie stok achter de deur.
    Hi
    Goed nieuws!
    Keep up the good work.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

ik denk dat als ie eenmaal gefret is, hij zo af is hoor. je had toch die low impedence pickups liggen? frot die er gewoon in, en klaar (voor de wedstrijd). kan je altijd nog later de pups vervangen oid.

Standaard

Daar heb je gelijk in, Orpheo. En een hals fretten is inmiddels een klus die goed te overzien is. De voorbereidingen daarvoor kosten eigenlijk meer tijd; zoals zorgen dat de toets goed vlak is, dat alle sleuven diep genoeg zijn (dat moet nog) en een vorm van voorbehandeling van de toets.

Wat het laatste betreft, er zit nu een laagje blonde schellak op; ik ga daar verder niets bijzonders meer mee doen. Ik heb hetzelfde al eens op een eerdere gitaar gedaan en het is een simpele en doeltreffende manier om het uitdrogenen en vervalen van wengé tegen te gaan (en ik ervaar steeds weer dat allerlei fraaie of minder fraaie details in een toets niet meer opvallen zodra er frets in zitten en snaren overheen zijn gespannen):

'Crude and simple', net als de positiemarkeringen aan de zijkant: stukjes wit elektriciteitsdraad met een doorsnede van 2 mm:

Doet me een beetje aan een doorgesneden gekookt ei denken en onbedoeld past dit weer erg goed bij de thematiek die zich rond deze gitaar ontwikkelt.

Veel werk is het met de hand glad krijgen van stukken ijzer, dat heb ik al eerder gemerkt, meer dan ééns. Gisteren had ik met droog 100 en 120 de gegalvaniseerde laag verwijderd en met 240 al geprobeerd wat egaalheid te creëren; vandaag ben ik een hele tijd in de weer geweest met watervast 400 en toen 600 schuurpapier:

Niet dat het iets met het fretwerk heeft te maken maar het moet ook gebeuren; en dan maar meteen door de zure appel bijten.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 4 januari 2012 om 00:07
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Knap werk allemaal. Ga je het staartstuk zo laten of graveren?
    VRIJHEID STERFT NIET

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kritz Bekijk bericht
    Knap werk allemaal. Ga je het staartstuk zo laten of graveren?
    Ik had geen plannen in die richting, ben al blij als ik het naar mijn zin glad genoeg krijg.

Ik heb het wel overwogen; maar dan zou ik zelf moeten kunnen graven. Ik heb er op zich de spullen wel voor maar ik ontbeer de ervaring. Ik heb ook gedacht over allerlei extra vormen die ik uit zou kunnen zagen zonder de draagkracht teveel te compromitteren; dat zou kunnen maar het voegt geen enkele functionaliteit toe.
    Dus ik ga voor een zo net mogelijk afgewerkt stuk ijzer/staal dat doet wat het moet doen: de snaren op hun plaats houden.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Tja,het kan alle kanten uit. Simpel is soms het mooist. Ik ben benieuwd hoe dat ie klinkt.
    VRIJHEID STERFT NIET

Senior Member

Standaard

deze is mooi juist!!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten