Graag gedaan man, heb er alleen maar plezier aan beleeft.
Je kan het effect horen maar niets is zo gaaf als het life beleven, het effect doet echt iets met je zintuigen maar dat neem je alleen waar in de ruimte waar je speelt.
Graag gedaan man, heb er alleen maar plezier aan beleeft.
Je kan het effect horen maar niets is zo gaaf als het life beleven, het effect doet echt iets met je zintuigen maar dat neem je alleen waar in de ruimte waar je speelt.
Er is een voetpedaal bij met 3 schakelaars:
Motor on/off, Slow/Fast, en Reverb on/off
Daarnaast zijn er nog 3 potmeters, één om de reverb te regelen, één om de slow snelheid in te stellen, en één om de fast snelheid in te stellen.
Dus als ik van snelheid verander druk ik op dat pedaaltje (je hoort de klik van de schakelaar).
Ik heb ondertussen nog gevonden dat hij nog beter klinkt met de plaatjes met lamellen erin gemonteerd (zoals de echte leslie's hebben). Top!
Goed gedaan! ( Frans ook natuurlijk! ). Klinkt erg goed hoor. Ik zou graag willen werken met een toetsenist met deze stijl en apparatuur. Lekkere sixties en seventies progrock maken!
Bedankt voor de uitleg![]()
Wat een vet ding, lijkt me echt leuk om te hebben. Hoeveel heb je hiervoor betaald?
it's better to burn out than to fade away
Euh... Ik heb hem gekregen
Hij stond voor een lage 100 euro op een zoekertjessite. Voor 100 euro kon ik hem niet laten liggen, dus ben ik ernaartoe gereden (was toch wel 100 km heen) en toen bleek ie niet te werken. De eigenaar was duidelijk zelf verrast, en toen heb ik hem gezegd dat hij nog eens mocht bellen als hij werkte.
Enkele dagen later heb ik een mailtje gekregen dat hij hem niet kon maken, en dat ik hem gratis mocht komen afhalen. Ik heb toen met een maat dat ding de trein opgesleurd (dat was nogal een werk), en dan thuis gerepareerd, dankzij dit topic.
In totaal heb ik er zo'n 30-35 euro aan onderdeeltjes in steken denk ik. Daarbij komt wel nog het treinticket voor mij en mn maat, een soldeerstation, een multimeter, wat soldeersel, maar dat zijn kosten die niet iedereen moet maken natuurlijk.
En als ik 10 euro per uur rekende dat ik eraan gewerkt heb, was mijn bankrekening al leeg denk ik(Maar een ervaren man repareert dit in een paar uurtjes volgens mij).
Laatst gewijzigd door piezo; 19 december 2011 om 14:11
Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...
orgel: Rhodes (Roland) VK-1000
Da's een digitale kloon uit de vroege 90s, dus geen gedoe met de oude lesliestekkers, geen problemen met exotische uitgangsimpedanties/spanningen.
De VK-1000 heeft gewoon een stereo output, ik gebruik de links (mono) uitgang. Stereo is alleen nodig voor het ingebouwde leslie-effect en de reverb, en die gebruik ik dus niet.
Dan gewoon recht naar de Elkatone. Zowel de Low als de High input werken goed.
Zo blijkt maar weer eens dat ook een nep-Hammond heel goed kan klinken, zolang er tenmiste een "echte" (=akoestische) "leslie" achter staat.
Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...
Favorieten/bladwijzers