Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 80

Standaard

Ik vraag me inderdaad ook af of er veel verschil zou zijn met de Belgische post... Nu moet ik daarbij wel de opmerking maken dat ik, als Belg, érg tevreden ben over de Nederlandse post, simpelweg omdat ik de vreselijke Belgische post gewend ben.
    Maar als ik het goed heb, gaat het pakket in België over naar GLS transport, en die zijn in België wel redelijk vlot volgens mij. Dus ik hoop op het beste.

Ik heb alleszins de waarde van de gitaar (500 euro) afgewogen tegen de transportkosten, maar het is het me toch niet waard om zo veel geld voor UPS te betalen. Het komt in totaal neer op zo'n 180 euro extra, inclusief extra BTW gerekend. Heb er ook verder niet zo'n superhaast mee.

In elk geval bedankt voor de reacties!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    Je bent voor een groot deel afhankelijk van de douane , soms een dag ,maar het kan ook zomaar een maand duren.
    Ik kies tegenwoordig gewoon voor de goedkoopste optie en er rekening mee houdend dat het een maand kan duren.
    Ik heb zelf tienduizenden zendingen ingeklaard.Inklaren duurt een half uurtje.Bedrijven die er langer over doen gebruiken de douane als excuus.
    Expressdiensten doen het iig veel sneller dan ' de post'.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Ik vraag me inderdaad ook af of er veel verschil zou zijn met de Belgische post... Nu moet ik daarbij wel de opmerking maken dat ik, als Belg, érg tevreden ben over de Nederlandse post, simpelweg omdat ik de vreselijke Belgische post gewend ben.
    Maar als ik het goed heb, gaat het pakket in België over naar GLS transport, en die zijn in België wel redelijk vlot volgens mij. Dus ik hoop op het beste.

Ik heb alleszins de waarde van de gitaar (500 euro) afgewogen tegen de transportkosten, maar het is het me toch niet waard om zo veel geld voor UPS te betalen. Het komt in totaal neer op zo'n 180 euro extra, inclusief extra BTW gerekend. Heb er ook verder niet zo'n superhaast mee.

In elk geval bedankt voor de reacties!
    Als er iets helemaal suckt is het de inklaringsdienst van de BE post.
    Mogelijk nog slechter dan die van Zimbabwe.
    Als ze je spullen al niet verliezen.
    Geen USPS dus.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Als er iets helemaal suckt is het de inklaringsdienst van de BE post.
    Mogelijk nog slechter dan die van Zimbabwe.
    Als ze je spullen al niet verliezen.
    Geen USPS dus.
    Oei! Als dat zo zit (wist niet dat het in BE ook zo erg was eigenlijk), dan gaat er nu een bestelling richting UPS. 240 euro, soit, maar dan ben ik wel gerust.

Standaard

mijn pakketje is verstuurd met USPS. 25 november vanuit Amerika opgestuurd. Ik kreeg 8 december een brief van de douane. Moest een factuur naar hun opsturen. Nu verder nog niets gehoord maar hoop dat me gitaar snel binnen komt (Gibson SG junior uit 1969 voor 700 dollar)

foto's komen uiteraard zodra die binnen is
    Laatst gewijzigd door llahsraM; 12 december 2011 om 11:56

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door llahsraM Bekijk bericht
    Gibson SG junior uit 1969 voor 700 dollar

Standaard

Ziezo, de "pickup is scheduled". Met andere woorden; het pakket wordt morgen afgehaald bij mijn tante in Florida. Weet iemand of het noodzakelijk is dat het pakket voorbereid wordt? Dus of er een adres of label op geplakt moet worden? Of doet UPS dit voor je?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanderltd Bekijk bericht
    Ziezo, de "pickup is scheduled". Met andere woorden; het pakket wordt morgen afgehaald bij mijn tante in Florida. Weet iemand of het noodzakelijk is dat het pakket voorbereid wordt? Dus of er een adres of label op geplakt moet worden? Of doet UPS dit voor je?
    Je moet zorgen voor een copie van de factuur. Zorg ook voor een extra copie voor de inklaring hier.Voorkomt tijdsverlies.

Standaard

De factuur? Dus een factuur van de aankoop via Ebay? Of de daadwerkelijke factuur van UPS?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht

@ Allochthomas en Hendriks: De douane staart nergens naar en daar ben je ook niet afhankelijk van, de vervoerder moet zijn documentatie goed aanleveren. Hierboven staat de verklaring waarom dat bij sommige vervoerders zo lang duurt....
    keep on dreaming. ik weet 't, je hebt 'insight info' maar toch. Mijn vorige pakket had echt perfecte documentatie. er stond op de doos een formulier geplakt met mijn adres info, hun adres info,verzendkosten, en waarde van het totale pakket met alle info, met daaronder 'bill in envelope' die gewoon op de doos geplakt was. die envelope was geopend, alle documentatie stond erbij. en toch twee weken navelstaren.

de douane voert gewoon geen hol uit. lekker navelstaren, zoals al die overheids- en semioverheidsinstanties doen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten