Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 60 EersteEerste ... 9171819202129 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 599
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    'kerfed lining' / 'kerfing' / 'gekerfde voering':
    Lijmreepjes !!!

En ik heb een paar weken geleden een reportage gezien over het gecontroleerd slechter maken van goederen: zo blijft de economie draaien. Maar ik vond het een zeer onaangename gewaarwording, dat er bijvoorbeeld in een printer een chip zit die gewoon na 18000 prints zegt: kapot !
    Maar dat kan je dus ook relateren aan goedkope onderdelen...

Soit, ik voelde mij ineens langs alle kanten in't zak gezet ...

Maar uw lijmreepjes zien er goed uit !!!

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

Een dronk op lijmreepjes!

En een dronk op het maken van zo goed mogelijke onderdelen, al is het uit resten afval.

Ik merk in bijna alles wat ik gebruik dat de kwaliteit achteruit gaat; alles lijkt steeds meer te worden gemaakt zodat het 't nog net doet als het de winkel heeft verlaten. Plastics waarvan ons ooit werd voorgehouden dat ze tot in alle eeuwigheid het milieu zouden vervuilen, vergaan waar je bijstaat; ik zie onze vaatwassers en wasmachines gewoon desintegreren.
    Spaarlampen: één van mijn grootste ergernissen. Ze kosten het tienvoudige van de gloeilampen indertijd en ze gaan maar een fractie van de tijd mee (en ze vormen een kleine giframp als ze kapot vallen); symbool voor het stijgen van de energieprijzen. En als ze nu meer licht zouden geven ...
    We hebben nog altijd wat spaarlampen in huis die onze ouders dertig jaar geleden hebben gekocht en die doen het nog steeds.

Pakjes kaas die je vroeger gewoon open kon trekken, tegenwoordig trek je het 'deksel' in tweeën. Mijn zoon heeft koptelefoons waarvan de pluggen kapot gaan en die je niet meer kunt solderen; flinterdunne draadjes (ik soldeer wel koperdraad van 0,05 mm) die gewoon niet te solderen zijn, het pakt niet.

If I had a rocket launcher ...
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

If I had a rocket launcher ...
    a) I'd make somebody pay?
    b) I would retaliate?
    c) Some son of a bitch would die?

Helemaal gelijk Aaron! Aan de andere kant, Een economie als de huidige zou niet meer kunnen bestaan als ze de spullen 30 jaar mee zouden laten gaan.. Het is in weze onze eigen schuld, van onze eigen consumptiedrang.. Ga op zo'n moment dan toch wel weer erg denken aan de Zeitgeist movement.. Ze hebben wel een punt! (ff googelen)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Senior Member

Standaard

En klaar met mijn allereerst 'kerfed lining' / 'kerfing' / 'gekerfde voering':

Volgens mij is meranti niet het ideale hout ervoor, maar het is gelukt; het laat zich wel lekker bijschuren. Elk kerfje zelf gedecoupeerd
    Ziet er netjes uit Aaron! En dat met de decoupeerzaag.
    Natuurlijk volledig "overkill" maar het lijkt mij nog wel eens leuk om zo'n jig te maken voor de lintzaag. Niet omdat het nodig is maar gewoon omdat het (misschien) kan :

Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

Senior Member

Standaard

Mooi.... Echt mooi.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

Senior Member
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)

'kerfed lining' / 'kerfing' / 'gekerfde voering':

[QUOTE]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Lijmreepjes !!!

s.
    Bij Vox H noemen ze het simpelweg 'blokrandjes'. Ook niks mis mee.
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

Standaard

'Blokrandjes' vind ik inderdaad ook een prima woord.

Vanmiddag heb ik de radius in de toets geschuurd en zojuist eens even de kast uit de mal getild (ze spatte niet uiteen, zoals mijn vrouw zich laatst hardop afvroeg) en de hals eraan geschroefd:

Allemaal aardig volgens plan tot zover. Proberen dat vast te houden.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Superbe! Vind het ontwerp echt groeien, word een lekker gitaartje zo te zien!
    Hoe ga je hem(het.haar)afwerken?

Senior Member

Standaard

Prachtig. En nogmaal prachtig ontwerp voor een mandoline.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Superbe! Vind het ontwerp echt groeien, word een lekker gitaartje zo te zien!
    Hoe ga je hem(het.haar)afwerken?
    Dank je, Oigun!
    Moeilijke vraag. Ik denk aan zo simpel mogelijk naturel; maar ik zit nog steeds een beetje met dat bleek gebleven randje langs de top, dat kleurt niet echt snel bij.
    Zorgen voor later, vooralsnog suddert dat ergens in mijn achterhoofd. Goede ideeën voor simpele oplossingen zijn welkom!

Ze is trouwens licht! Zeker voor mijn doen. Ik heb haar net met top gewogen en ze is net geen 2 kg. En dan moet de top nog gezaagd worden en het nodig van de hals afgehaald; natuurlijk komt er wel weer de hardware bij.

Op schoot viel ze me ook lang niet tegen Ik had gedacht dat de vorm vreemder aan zou voelen en meer topzwaar. De taille zit eigenlijk net iets te ver naar voor om lekker zittend te spelen maar het valt me 100% mee.
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten