Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 434 van 593 EersteEerste ... 334384424432433434435436444484534 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 4.331 t/m 4.340 van 5928
    Banned

Standaard

Niet veelzijdig: Standen mid en neck klinken ongeveer gelijk en de standen brug + mid en mid + neck lijken behoorlijk op elkaar (hoewel dat niet heel vreemd is bij een strat met een vintage-achtig setje elementen).

Tjsaaa, wat meer vertellen:

body is 3 delig elzen, Surf Green nitrolak en een relicbehandeling. Hals is dik, asymetrisch profiel, 12" radius met Dunlop jumbo's. Toets is van Pau Ferro. Benen topkammetje, gotoh mechanieken. Tremelo is een Diego Deluxe (aluminium block) en natuurlijk linkshandig.

Onder de slagplaat zit een dummie element dat ik met een pushpull potmeter in serie kan zetten met de gewone elementen (middelste is NON-rwrp) voor een soort van humbuckerachtige bromonderdrukking.
    Onderste potmeter is een blenderpot waarbij ik de hoeveelheid brugelement en neckelement in kan stellen (dus: in de brugstand een heel klein beetje of heel veel van het neckelement toevoegen en andersom (eerste stukje van het filmpje).
    Elementen zijn extreem scatterwound gewikkeld rond de 5.7k, 5.4k en 5.4k, dus een behoorlijk lage output.
    Neckplate is wat aangepast. en nog wat kleine dingetjes....

Eigenlijk is het gewoon een normale strat met een paar kleine aanpassingen

Standaard

Aaah oke, ik dacht al. Moet zeggen dat bij mij strat (Fender CS '69 pickups) wel duidelijk elke stand anders klinkt. Maar heb het inderdaad wel eens anders gehoord ja.

Klinkt wel tof die specs, behoorlijk wat gedachte er achter. En zo'n aangepaste hiel á la Jeff Beck strat is een genot (had 'm al gespot). En tsja, alles wordt mooier als je het surf green spuit. Mijn aankomend bouwproject (geen strat weliswaar) gaat ook die kleur krijgen.

Maarre, ik vind hem gaaf

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lauke_101 Bekijk bericht
    Mijn aankomend bouwproject (geen strat weliswaar) gaat ook die kleur krijgen.
    Guitarsupplies.nl heeft die kleur in nitrolak en in spuitbus. Het mooie van die spuitbussen is dat ze heel lekker spuiten door een echt perfect spuikopje en de druk blijft goed en constant totdat de bus leeg is. Blanke lak heb ik gewoon met een spuitpistool gedaan, maar voor de kleur was zo'n spuitbusje echt een aanrader.

Standaard

Ja had ze daar al gezien, goed om te weten dat het een beetje fatsoenlijke lak is
    Vond ze alleen wel wat prijzig á €21 de bus. Kan het mogelijk een stuk goedkoper krijgen bij een lokale handel.

In elk geval: bedankt voor de tip!

Senior Member

Standaard

Alle overbodige elektronica uit m'n strat gehaald
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

Senior Member

Standaard

De eerste post je strat in 2012, ik voel me vereerd.

Inzet een aangepaste Classic Player Sonic Blue. De pickguard is een brown tortoise ('62 model). De pickups zijn: neck/middle = Fender Hot Noiseless, bridge = Seymour Duncan Little '59. Persoonlijk vind ik dit wel een heel mooie combi qua looks! De pickups combineren uitstekend en het geluid is super, en zonder noise.

Schaller 5 way Megaswitch:
    1. B
    2. B//M
    3. B//N
    4. M//N
    5. N
    (// = parallel)

Electronica:
    250k log Master Volume
    250k log No-Load Master Tone met .047 cap voor stand 2-5 (creamy neck sound, en geweldige quack sounds)
    250k log No-Load Bridge Tone met .01 cap voor stand 1 (van een donkere PAF sound naar een "schreeuwmonster" en alles er tussen in)

Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Standaard

Hmmm dat ziet er mooi uit!
    Ik denk dat ik mijn Classic Player toch ook eens op zo'n slagplaatje ga trakteren.

Standaard

Dat plan heb ik ook
    "Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
    But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
    Jimi Hendrix

Senior Member

Standaard

Daar gaat m'n unieke look

Ik heb het bij www.cwgp.nl vandaan. Zorg wel dat je de 60s variant neemt, de schroefgaatjes komen dan bijna helemaal overeen.
    Greetz, Iwan
    www.vanbuitenband.nl Allround Coverband

Senior Member

Standaard

hier mijn eerste zelfbouw gitaartje

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten