Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 126 van 866 EersteEerste ... 2676116124125126127128136176226626 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.251 t/m 1.260 van 8652

Standaard

snap ik

Maar live hoort niemand dat!

Senior Member

Standaard

George L blijft altijd kwetsbaar, dankzij de soldeervrije verbinding. Een gesoldeerde plug is bedrijfszekerder. Ik heb zelf ook eens zo'n George L- achtig setje gehad (van Core X2), en ik heb alles er weer tussenuit gehaald wegens herhaaldelijke storingen (wegvallend geluid door slechte verbinding in de plug). Als je wat vaker met je pedalen aan het rommelen bent, wordt de kans op slechte verbindingen erg groot. Zolang het allemaal vast op je board zit en er verder vanaf blijft, kan het best lang goed gaan, maar het blijven kwetsbare kabels. Ik heb ze voorlopig vervangen door die goedkope plastic kabeltjes, omdat ik liever een constant signaal heb. Dan maar íetsje minder. Bij die andere viel af en toe meer dan de helft van het signaal weg, waardoor ik weer aan dat kabeltje moest rommelen, net zo lang tot ik weer het volledige signaal had. Daar kan ik niet op vertrouwen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

In het algemeen valt het reuze mee kwa tonesuck, op wat uitzonderingen na (als de dunlop jimi hendrix wah...). En op je zolderkamertje hoor je natuurlijk perfect alle verschillen, maar zodra je met een band speelt in de oefenruimte is de tonesuck te verwaarlozen.

vind ik.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie Bekijk bericht
    snap ik

Maar live hoort niemand dat!
    Idd. Gewoon wat presence bijdraaien.

Dat gezegd hebbende: ik heb ook liever weinig suck maar dat zit meer tussen m'n oren dan dat iemand dat ooit zal horen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Een gesoldeerde plug is bedrijfszekerder.
    Alleen maar als je ook goed kunt solderen. Tin geleid erg slecht en vertint draad breekt snel af.

Ik blijf voorlopig bij George L. Kabeltjes moet je overigens niet TE kort maken om stress op de kabels te voorkomen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ach ja, het zal wel aan mij liggen.. misschien ben ik lomper dan anderen. Maar George L én Boss zijn wat mijn betreft niet volledig hufterproof:

Mijn bossje na een jaar of vier.. klep afgebroken en de switch was al meerdere keren vervangen. de MXR's en Ibanez 9's in mijn toenmalige bak deden het nog prima..

twee dagen terug postte ik:
    komt een gastgitarist op ons nieuwe album spelen. Prachtige bak, alle kabels weggewerkt. Na tien minuten gekraak, vraag ik: "dat zijn zeker george L kabeltjes? Dan vraag je om problemen.."
    En hij zegt: maar je kan ze op maat knippen en het ziet er zo mooi uit..
    Het is mooi spul en handig en zo. en leuk dat het bij de meesten van jullie - vooralsnog- lijkt te functioneren. Maar bij mij gaat het ge-ga-ran-deerd kapot.
    En ik weeg maar 67, al ze noemen ze mij wel ooit Dikke Peer..
    mogelijk ben ik wel podiumhufter, ze noemden me vroeger Bugs Bunny, omdat ik nooit stilstond op de planken..
    Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 28 november 2011 om 11:40
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    Ach ja, het zal wel aan mij liggen.. misschien ben ik lomper dan anderen. Maar George L én Boss zijn wat mijn betreft niet volledig hufterproof:
    Definieer "niet volledig hufterproof". Is dat iets met hamers en zagen? Of meer richting vloeistoffen en toortsen?

Mijn (en vele andere) Boss pedalen gaan al meer dan 20 jaar mee zonder noemenswaardige problemen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Definieer "niet volledig hufterproof". Is dat iets met hamers en zagen? Of meer richting vloeistoffen en toortsen?

Mijn (en vele andere) Boss pedalen gaan al meer dan 20 jaar mee zonder noemenswaardige problemen.
    Ja, definieer het maar eens. het is gewoon podiumgedrag! En de een (jij) houdt het heel, de ander (ikke) maakt alles kapot. Dat is míjn Boss DD-3 en die ís kapot. En hij was al de tweede DD in mn bak. En de Dim C die ik had, had ook last van kapotte switches e.d.. Alle ibanezzen die ik toen had (2e helft 80-er jaren) doen het gewoon nog..

En ik deed niks speciaals met hamers of kettingzagen. Vanaf de drumriser op je pedaal springen was zo ongeveer het wildste..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Haha....

..... maar Harold, jij ge/misbrúikt die BOSSjes toch niet?
    Ik kan me geen pedalenplank van jou herinneren waar er ook maar één op stond.
    Logisch dat ze niet kapot gaan.

Ik gebruik sinds een maandje of 2 Lava Cable, maar ben er nog niet zo te spreken over. Het zijn mooie kleine pluggen, maar wel erg storingsgevoelig.
    Misschien moet ik wat meer ervaring opdoen met het maken van deze kabeltjes, want dat komt nogal precies.
    Ook wissel ik regelmatig pedalen, en ik heb ook het idee dat die kabels daar eigenlijk niet voor gemaakt zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Haha....

..... maar Harold, jij ge/misbrúikt die BOSSjes toch niet?
    Ik kan me geen pedalenplank van jou herinneren waar er ook maar één op stond.
    Ik heb (en gebruik thuis) nog altijd mijn eerste OD: de Boss SD-2, ik heb al jaren een HM-2 en ik heb net een ubercoole MT-2 gekocht!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten