Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 60 EersteEerste ... 6141516171826 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 599

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Erg strak allemaal! Ik zou je aanraden een stuk krimpkous of een dun slangetje om het draadeind te doen, loop je op den duur minder kans dat ie vast gaat zitten. Wat ook kan is kaarsvet(stearine) flink een waxinelichtje erover halen en even boven het gas houden zodat de draad mooi vol zit.
    Ik heb er vaker over gehoord, dat 'vast gaan zitten', maar ik vraag me tegelijk af wat er dan vast zou gaan zitten. Als ik de hals wat meer tegenspanning wil geven, draai ik de moer wat aan en omgekeerd (tot nu toe blijkt een kwart tot een halve slag steeds voldoende daarvoor); het is toch niet zo dat daardoor binnenin de stang een eind langs het hout wordt getrokken (met de spoed van dit draad is een moertje na tien slagen nog geen 7,5 mm verderop; een halve slag maakt de stang ongeveer een derde millimeter langer of korter). De stang drukt afhankelijk van de spanning wat meer of wat minder richting de toets.
    Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat halverwege de spanning op de hals zou blijven staan als ik de moer wat losser draai omdat de schroefdraad een beetje in het hout is gedrukt.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Ik denk ook aan oxidatie. soms gebeuren er rare dingen in een gitaarhals...
    Maar misschien heb je wel gelijk veel beweging zit er niet in. Het zou wel leuk zijn als het over vijftig jaar nog werkt en better safe than sorry.

Standaard

Hm, oxidatie lijkt me inderdaad een reëler probleem op termijn.
    Ik zal een waxinelichtje opofferen.
    Aaron Stonebeat

Standaard

Het waxinelichtje is opgeofferd, en ik heb een strip voor op de halspen gemaakt:

En die strip heb ik in de sleuf gelijmd:

Aaron Stonebeat

Standaard

Da's een lange hals:

Ik vraag me af of Hector Barbossa het ermee eens is:

Nu nog een beetje hout wegbeitelen zodat de hals helemaal in de kast valt.
    Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

Ik zie elke avond opnieuw uit naar de updates van dit bouwsel
    Ziet er goed uit
    no life without music

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Ik ben FAN! Ik ben de laatste weken een beetje afwezig geweest op het forum en heb nu pas dit hele topic doorgelezen. En ik vindt het prachtig. Aaron heeft altijd gekke (maar superleuke) ideeën...
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Standaard

Pueblo en Zjef:

Jullie woonplaatsen brengen me terug in de tijd. Ergens in de tweede helft van de jaren '80 ben ik met een aantal school/studievrienden vanuit Tilburg per fiets op weg gegaan naar Parijs. 80 Km verderop, aan het eind van de eerste dag, hebben we in Antwerpen besloten dat dat waarschijnlijk geen haalbare kaart was; we hebben de tenten nog wel op weten te zetten maar we waren zo moe dat we allemaal buiten op het gras in slaap zijn gevallen, en daar ook pas de volgende ochtend wakker werden.

We besloten af te buigen naar Gent. Daar waren immers De Feesten aan de gang en uiteindelijk zijn we er een volle week gebleven. Was fantastisch!
    Toen verder naar Brugge, ook een paar dagen. Pittoresk! Een fotograferende vriend heeft daar een paar geweldige foto's gemaakt, oa van mij onder het naambordje van het steegje 'Oude Zak'.
    Toen uiteindelijk naar Middelburg, daar nog een keer overnacht en terug naar huis.

Ik was een stevige blower in die tijd, de meeste van mijn vrienden ook, maar uit schrik voor de Belgische en Franse politie waren we volledig drugsvrij op weg gegaan. Na twee weken niet blowen en een paar honderd kilometer fietsen, ben ik bij thuiskomst zo ongelofelijk stoned geworden dat ik het me nu nog kan herinneren
    Aaron Stonebeat

Senior Member
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    het steegje 'Oude Zak'.
    Steegje? Die straat is zo'n meter of 5 breed. Terwijl ik dit typ bevind ik mij in vogelvlucht op 100 m van die straat.
    Een echt smal straatje is De Garre
    Er bestaat trouwens zo'n klassiek mopje onder Bruggelingen:
    "Wat is de gelijkenis tussen Brugge en een oude man?" - "Ze hebben allebei een 'Oude Zak' en een 'Stil Ende'"

Maar dat is wel heel erg off topic zeker?
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zjef Bekijk bericht
    Maar dat is wel heel erg off topic zeker?
    Ach, ik vind het leuk om te weten. Ik zal eens zoeken naar die foto en een scan maken.

Inmiddels past de hals in de kast:

Wat beitelwerk dat me eigenlijk reuze is meegevallen.
    Aaron Stonebeat

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten