Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 51
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Hij is bij DWDD uit het lijstje gehaald.
    En dankzij Eric Corton staat hij weer terug in de lijst

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Sorry Barend, dat is natuurlijk onzin van de allerbovenste pank.

    Hij is natuurlijk alles behalve 'toevallig' een beroemdheid geworden. Dat is ie geworden door zijn baanbrekende en nog steeds onovertroffen spel, en ja daar hoorde zijn gebruik ook bij. En ook was hij junk, hij en zijn merk hebben echt wel meer opgebracht dan hij zelf ooit had kunnen verbruiken, dus dan lijkt het me maatschappelijk gezien geen enkel probleem, vrijheid blijheid toch?
    Dit is een meningending. Overtroffen, binnen z'n eigen school, door velen. Daarvoor was hij de inspirator en oprichter van die school maar het blijft overtroffen. De beste? Nee. Een belangrijke in het volwassenmaken van de elektrische gitaar. Maar niet de beste. Idem dat Pastorius, toch wel de laagfrequente tegenhanger van Hendrix, door bijna alle bassisten wordt gezien als grootheid maar niet meer constant nummer 1 op bassistenlijstjes moet staan.

    En je negeert m'n ander opmerking en m'n persoonlijke hoofdreden dat ik niet naar Hendrix kan luisteren. Valszingen dus.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht

    En je negeert m'n ander opmerking
    Oh, in dat geval: het is schijtlijstjes. Met een lange ij dus.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Dit is een meningending. Overtroffen, binnen z'n eigen school, door velen. Daarvoor was hij de inspirator en oprichter van die school maar het blijft overtroffen. De beste? Nee. Een belangrijke in het volwassenmaken van de elektrische gitaar. Maar niet de beste. Idem dat Pastorius, toch wel de laagfrequente tegenhanger van Hendrix, door bijna alle bassisten wordt gezien als grootheid maar niet meer constant nummer 1 op bassistenlijstjes moet staan.

    En je negeert m'n ander opmerking en m'n persoonlijke hoofdreden dat ik niet naar Hendrix kan luisteren. Valszingen dus.
    Hij staat ook niet als zanger op die lijst he, of als junk...

    Maar het is iig mijn mening dat hendrix nog steeds onovertroffen is, ik zou niet weten wie ik boven hem zou moeten stellen, binnen de school dan he.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Overtroffen, binnen z'n eigen school, door velen. Daarvoor was hij de inspirator en oprichter van die school maar het blijft overtroffen. De beste? Nee. Een belangrijke in het volwassenmaken van de elektrische gitaar. Maar niet de beste. Idem dat Pastorius, toch wel de laagfrequente tegenhanger van Hendrix, door bijna alle bassisten wordt gezien als grootheid maar niet meer constant nummer 1 op bassistenlijstjes moet staan.
    Barend, door wie vind je Hendrix dan overtroffen binnen zijn school? ben benieuwd wie je bedoelt.
    En Pastorius vind ik qua genialiteit nog niet overtroffen.
    Laatst gewijzigd door apekop; 26 november 2011 om 10:21

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wat de hoeveelheid gebruik van drugs te maken heeft met de kunde van een artiest is me vreemd. Hendrix was naar het schijnt ook geen junk. Maar goed, dat terzijde, daar gaat het niet over.

    Dat Hendrix allang niet meer de beste gitarist is, lijkt me logisch, anders zouden we stil hebben gestaan. Maar Hendrix spreekt toch nog steeds bij erg veel gitaristen, maar ook bij Jan Met De Pet, tot de verbeelding, gezien hij toch telkens weer genoemd wordt. Ik hoor ook nog steeds alledaags gitaristen die door Hendrix beïnvloed zijn, overduidelijk en ze steken het zelf ook niet bepaald onder stoelen of banken. Er moet dan toch iets zijn wat Hendrix beter heeft gedaan dan al die andere grootheden...

  7. #37

    Standaard

    Sowieso weet iedereen hier dat Hendrix de beste gitarist was uit zijn tijd, en nu nog steeds. Zijn gitaarspel is gewoon geweldig, ik weet niet of het klopt wat ik zeg, maar de ritmische stukken zijn gewoon ingewikkeld en perfect. Technisch misschien niet zo, maar als je hem ziet spelen en als je je af gaat vragen hoe hij al zijn nummers bedacht heeft...

    Smaak is natuurlijk een ander verhaal, dan neig ik toch heeeel veel meer naar Jimmy Page

    En ja die lijstjes, sommige mensen moeten nu eenmaal houvast hebben,vind het niet zo heel verkeerd
    Laatst gewijzigd door vhoffman; 11 december 2011 om 19:03

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vhoffman Bekijk bericht
    Sowieso weet iedereen hier dat Hendrix de beste gitarist was uit zijn tijd, en nu nog steeds.
    deze opmerking heeft net zoveel waarde als deze: dat was ie niet!

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EDV Bekijk bericht
    deze opmerking heeft net zoveel waarde als deze: dat was ie niet!
    haha ja heb je gelijk in, maar hoe moet je het dan verwoorden
    Ik vind het gewoon een statement

  10. #40

    Standaard

    die tweede zin net begon al beter...die met "ik vind"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top