Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 51
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    hej ik hoor bovenaan te staan... dat zegt toch wel weer wat over die lijst..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    32.827

    Standaard

    Het gaat over "best" niet over most technical advanced.

    Best kan je op vele manieren uitleggen naargelang je vindt wat de rol van een gitarist zou moeten zijn.
    Technische skills hebben een plek maar zeker niet de belangrijkste lijkt me.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als het gaat om technische skills alleen krijg je eerst 10 flamenco gitaristen, dan wat jazz cats, de Tommy Emanuels en Al Di Meola's en dan een paar shredders en country pickers.
    Gelukkig bestaat gitaarspelen uit meer dan alleen techniek, zoals je zelf hierboven ook al aangeeft.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Ik vond Jimi in de jaren 60 geweldig en vernieuwend.

    Maar het kan me nu niet meer boeien wie waar in welk lijstje staat. Altijd als het kerst en oud en nieuw moet worden verschijnen er van dat soort lijstjes. Het lijkt wel of ze die in het voorjaar zaaien en tegen de tijd dat het december wordt, worden we er mee lastig gevallen. Staat Bohemian Raphsody nu dit jaar op 1 of op 2....


  5. #25

    Standaard

    ik hou niet zo van Jimi Hendrix....maar ben wel vaker voor cultuurbarbaar uitgemaakt. En ik hou ook niet van jazz of flamenco.....doe mij die countrypickers maar

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 maart 2006
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    995

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wietse Bekijk bericht
    je vergeet kurt cobain.
    die lijsten zijn absoluut onzin, wat hendrix deed destijds was toen vrij uniek,
    een overgewaardeerde gitarist, mede doordat jan met de pet geen weet heeft van de supergitaristen die zich buiten het mainstream gebeuren bevinden komt hij altijd hoog in de lijst.
    Niet dat ik het totaal met de lijst eens ben maar hij blijkt niet door Jan met de Pet te zijn samengesteld:

    "THE VOTERS: Trey Anastasio, Dan Auerbach (The Black Keys), Brian Bell (Weezer), Ritchie Blackmore (Deep Purple), Carl Broemel (My Morning Jacket), James Burton, Jerry Cantrell (Alice in Chains), Gary Clark Jr., Billy Corgan, Steve Cropper, Dave Davies (The Kinks), Anthony DeCurtis (Contributing editor, Rolling Stone), Tom DeLonge (Blink-182), Rick Derringer, Luther Dickinson (North Mississippi Allstars), Elliot Easton (The Cars), Melissa Etheridge, Don Felder (The Eagles), David Fricke (Senior writer, Rolling Stone), Peter Guralnick (Author), Kirk Hammett (Metallica), Albert Hammond Jr. (The Strokes), Warren Haynes (The Allman Brothers Band), Brian Hiatt (Senior writer, Rolling Stone), David Hidalgo (Los Lobos), Jim James (My Morning Jacket), Lenny Kravitz, Robby Krieger (The Doors), Jon Landau (Manager), Alex Lifeson (Rush), Nils Lofgren (The E Street Band), Mick Mars (Mötley Crüe), Doug Martsch (Built to Spill), J Mascis (Dinosaur Jr.), Brian May, Mike McCready (Pearl Jam), Roger McGuinn (The Byrds), Scotty Moore, Thurston Moore (Sonic Youth), Tom Morello, Dave Mustaine (Megadeth), Brendan O’Brien (Producer), Joe Perry, Vernon Reid (Living Colour), Robbie Robertson, Rich Robinson (The Black Crowes), Carlos Santana, Kenny Wayne Shepherd, Marnie Stern, Stephen Stills, Andy Summers, Mick Taylor, Susan Tedeschi, Vieux Farka Touré, Derek Trucks, Eddie Van Halen, Joe Walsh, Nancy Wilson (Heart)

    Read more: http://www.rollingstone.com/music/lists/100-greatest-guitarists-20111123#ixzz1ebhK89Rh"

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Maar het kan me nu niet meer boeien wie waar in welk lijstje staat. Altijd als het kerst en oud en nieuw moet worden verschijnen er van dat soort lijstjes. Het lijkt wel of ze die in het voorjaar zaaien en tegen de tijd dat het december wordt, worden we er mee lastig gevallen. Staat Bohemian Raphsody nu dit jaar op 1 of op 2....
    Precies, al die lijsten zuigen. Ook de top 2000, die ieder jaar nagenoeg hetzelfde is. De hele opzet van vooropgezette keuzes klopt niet. Hierdoor wordt het erg voorspelbaar. Je moet gewoon vrij kunnen kiezen en niet hoeven kiezen uit opties die door andere al zijn gemaakt.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2010
    Locatie
    Industriële werkplaats loods 6.7
    Berichten
    3.750

    Standaard

    Hendrix is de beste(ook al vind ik niet alle nummers even sterk).
    ONRUST NV
    De multi industriële muziekfabrikant
    onverstaanbaar helder zonder meer
    Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EDV Bekijk bericht
    ik hou niet zo van Jimi Hendrix....maar ben wel vaker voor cultuurbarbaar uitgemaakt.
    Niet door mij. Same here. Fantastische gitarist in z'n tijd en een trendsetter. daarna voorbij gestreefd in z'n trends door velen. Daarnaast was hij ook een meester in het knettervals zingen en qua gebruik van geestverruimende middelen iemand die als het niet toevallig een beroemdheid was geworden gewoon junk genoemd zou worden.

    Scheitlijstjes.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    en qua gebruik van geestverruimende middelen iemand die als het niet toevallig een beroemdheid was geworden gewoon junk genoemd zou worden.
    Sorry Barend, dat is natuurlijk onzin van de allerbovenste pank.

    Hij is natuurlijk alles behalve 'toevallig' een beroemdheid geworden. Dat is ie geworden door zijn baanbrekende en nog steeds onovertroffen spel, en ja daar hoorde zijn gebruik ook bij. En ook was hij junk, hij en zijn merk hebben echt wel meer opgebracht dan hij zelf ooit had kunnen verbruiken, dus dan lijkt het me maatschappelijk gezien geen enkel probleem, vrijheid blijheid toch?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top