hej ik hoor bovenaan te staan... dat zegt toch wel weer wat over die lijst..
Het gaat over "best" niet over most technical advanced.
Best kan je op vele manieren uitleggen naargelang je vindt wat de rol van een gitarist zou moeten zijn.
Technische skills hebben een plek maar zeker niet de belangrijkste lijkt me.
Ik vond Jimi in de jaren 60 geweldig en vernieuwend.
Maar het kan me nu niet meer boeien wie waar in welk lijstje staat. Altijd als het kerst en oud en nieuw moet worden verschijnen er van dat soort lijstjes. Het lijkt wel of ze die in het voorjaar zaaien en tegen de tijd dat het december wordt, worden we er mee lastig gevallen. Staat Bohemian Raphsody nu dit jaar op 1 of op 2....
![]()
ik hou niet zo van Jimi Hendrix....maar ben wel vaker voor cultuurbarbaar uitgemaakt. En ik hou ook niet van jazz of flamenco.....doe mij die countrypickers maar
Niet dat ik het totaal met de lijst eens ben maar hij blijkt niet door Jan met de Pet te zijn samengesteld:
"THE VOTERS: Trey Anastasio, Dan Auerbach (The Black Keys), Brian Bell (Weezer), Ritchie Blackmore (Deep Purple), Carl Broemel (My Morning Jacket), James Burton, Jerry Cantrell (Alice in Chains), Gary Clark Jr., Billy Corgan, Steve Cropper, Dave Davies (The Kinks), Anthony DeCurtis (Contributing editor, Rolling Stone), Tom DeLonge (Blink-182), Rick Derringer, Luther Dickinson (North Mississippi Allstars), Elliot Easton (The Cars), Melissa Etheridge, Don Felder (The Eagles), David Fricke (Senior writer, Rolling Stone), Peter Guralnick (Author), Kirk Hammett (Metallica), Albert Hammond Jr. (The Strokes), Warren Haynes (The Allman Brothers Band), Brian Hiatt (Senior writer, Rolling Stone), David Hidalgo (Los Lobos), Jim James (My Morning Jacket), Lenny Kravitz, Robby Krieger (The Doors), Jon Landau (Manager), Alex Lifeson (Rush), Nils Lofgren (The E Street Band), Mick Mars (Mötley Crüe), Doug Martsch (Built to Spill), J Mascis (Dinosaur Jr.), Brian May, Mike McCready (Pearl Jam), Roger McGuinn (The Byrds), Scotty Moore, Thurston Moore (Sonic Youth), Tom Morello, Dave Mustaine (Megadeth), Brendan O’Brien (Producer), Joe Perry, Vernon Reid (Living Colour), Robbie Robertson, Rich Robinson (The Black Crowes), Carlos Santana, Kenny Wayne Shepherd, Marnie Stern, Stephen Stills, Andy Summers, Mick Taylor, Susan Tedeschi, Vieux Farka Touré, Derek Trucks, Eddie Van Halen, Joe Walsh, Nancy Wilson (Heart)
Read more: http://www.rollingstone.com/music/lists/100-greatest-guitarists-20111123#ixzz1ebhK89Rh"
Precies, al die lijsten zuigen. Ook de top 2000, die ieder jaar nagenoeg hetzelfde is. De hele opzet van vooropgezette keuzes klopt niet. Hierdoor wordt het erg voorspelbaar. Je moet gewoon vrij kunnen kiezen en niet hoeven kiezen uit opties die door andere al zijn gemaakt.
Hendrix is de beste(ook al vind ik niet alle nummers even sterk).
ONRUST NV
De multi industriële muziekfabrikant
onverstaanbaar helder zonder meer
Vroeger, toen de knaken nog van hout waren en de pliesie nog op varrekens reed
Niet door mij. Same here. Fantastische gitarist in z'n tijd en een trendsetter. daarna voorbij gestreefd in z'n trends door velen. Daarnaast was hij ook een meester in het knettervals zingen en qua gebruik van geestverruimende middelen iemand die als het niet toevallig een beroemdheid was geworden gewoon junk genoemd zou worden.
Scheitlijstjes.![]()
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Sorry Barend, dat is natuurlijk onzin van de allerbovenste pank.
Hij is natuurlijk alles behalve 'toevallig' een beroemdheid geworden. Dat is ie geworden door zijn baanbrekende en nog steeds onovertroffen spel, en ja daar hoorde zijn gebruik ook bij. En ook was hij junk, hij en zijn merk hebben echt wel meer opgebracht dan hij zelf ooit had kunnen verbruiken, dus dan lijkt het me maatschappelijk gezien geen enkel probleem, vrijheid blijheid toch?
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Favorieten/bladwijzers