Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 25 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 242
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht
    DE Fl-9 kan prima chorus simuleren. En hij klinkt ( want hij is) nagenoeg hetzelfde als de FLL en SF10. Maar een totaal ander verhaal dan de DCF, dus.
    Niks mis met digitaal flangen, trouwens. Digitale chorus blijft een moeilijke zaak, het wordt snel te kil en dun. Maar digiflange kan lekker extreem en ijzig..
    Andere beestjes die FL-9, FLL (en SF10*), maar wel lekker.

Hmmm, ik dacht dat de SC10 digitaal was, maar blijkt toch dat ie analoog is.
    Hij klinkt anders vrij helder, bijna digitaal zou ik zeggen, maar is mijn "main"chorus op dit moment....

*Als het meezit, ligt er straks een SF10 op mij te wachten thuis....

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    808mods kun je terugdraaien. Blijven 2 weerstanden.
    haha maar ik zou bij god niet weten hoe je dat moet doen. en hoe breng je ze aan dan? ze zeggen dat wanneer je dat bij een re-issue gaat doen, ze er wel veel beter van gaan klinken

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    ....
    *Als het meezit, ligt er straks een SF10 op mij te wachten thuis....
    Helaas geen SF10 vandaag, hopelijk morgen dan.....

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

haha maar ik zou bij god niet weten hoe je dat moet doen. en hoe breng je ze aan dan? ze zeggen dat wanneer je dat bij een re-issue gaat doen, ze er wel veel beter van gaan klinken
    Ze zeggen zoveel..

Maar je hebt prima oren als je het verschil horen kan...
    gewoon die mod laten zitten, ik denk dat de originele JRC-IC in de TS10 meer voor je geluid doet dan een mod op een moderne TS..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Standaard

Iemand nog ervaring met de NB-10 toevallig? Ik heb er ooit een via ruil verkregen en een keer snel geprobeerd, hij leek vooral hoog weg te laten, het was in ieder geval niet de kwailiteit die ik gewend was van mijn oude ISP decimator

Ik kwam hem ook tegen op een leuke pagina met enkel 1-knops pedalen, omdat ze zo mooi van eenvoud zijn: http://1knobftw.tumblr.com

Laatst gewijzigd door interessander; 23 november 2011 om 10:58
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Tja, die ken ik niet.. ik accepteer alle bijgeluiden, brom en ruis..
    Lijkt me een typische 80's noisecanceller, zoals ook MXR en Boss maakten..gewoon een gate, dus. en dan zou ie geen hoog mogen kappen.

op MP staat nu zelfs een heuse LM7. Nog nooit gezien in het echt, wel veel over gelezen ( en allemaal slecht..).

Standaard

Volgens mij is het toch iets anders qua werking, zie ook de knop gelabeld Frequency, maar daar zal D_H meer over weten. Die LA metal is een vreemd ding, apart ook dat hij geadverteerd wordt als 70's crunch....
    Ik zie dat hij verwant is aan de Fat Cat, die heb ik ook ooit eens gehad, vond hem tioen niet zo bruikbaar maar wellicht kan ik er nu meer mee.

Standaard

De NB10 is een circuit waarbij je kunt instelen op welke frequentie (waar het meeste noise zit dus) hij een beetje gaat verzwakken.

De LM7 is een aagepaste Fatcat (ze hebben dezelfde printplaat) waar ze de clipping diodes uitgesloopt hebben en qwaar je dus luistert naar een clippende opamp. Rare eend in de bijt en een kutding. Meteen modificeren naar een FatCat dus.

http://www.dirk-hendrik.com/temp/iba...t_la_metal.pdf
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

.. ik heb er een bescheiden bodje op gedaan..
    ( ik moet echt leren dat soort impulsen te bedwingen.. alsof ik niet genoeg pedalen heb.. herstel: alsof ik niet genoeg slechte pedalen heb.. )

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    De NB10 is een circuit waarbij je kunt instelen op welke frequentie (waar het meeste noise zit dus) hij een beetje gaat verzwakken.
    Is het dan qua werking eigenlijk een hele simpele een-bands parametrische equalizer met vaste Q waarde?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten