Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 119 van 866 EersteEerste ... 1969109117118119120121129169219619 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.181 t/m 1.190 van 8652
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Grappig, het lijkt mij juist echt kut als je in Eb of D# moet stemmen en het ding geeft geen Eb of D# maar een E aan.
    De meeste van die pedaltuners zijn naar mijn idee sowieso of niet af te lezen, of onzuiver, of allebei.
    Ik heb nu een TU-2, qua aflezing prima (voor mij beter dan de DT-10), maar daarmee krijg ik mijn gitaren niet superzuiver (ik heb erg kritische oren wat dat betreft).
    Die strobodingen vind ik helemaal niks, wat een rukuitvinding is dat zeg, de ergste was nog de Strobostomp, echt totaal niet af te lezen op het podium dat ding.
    Ik ben wellicht nie helemaal duidelijk. De DT-10 beschikt over de mogelijkheid om de hele stemming een ( of meer) halve noten te verlagen. Dan zie je dus E terwijl ie ES bedoelt. Dat kan de poly niet. en mijn bassist is een goeie jongen, maar ik moet hem elke keer uitleggen wat de namen van zijn vier snaren zijn in halfstappielager..
    Maar natuurlijk kan de Korg ook gewoon D# aangeven, als jij dat liever hebt.

De zuiverheid van stemapparaten is natuurlijk niet absoluut. En ook ik draai nog wat bij na het stemmen. Zeker in de akoestische setting ( waarbij we overigens 438hz hanteren ivm de sax).
    Maar ik ken geen apparaten die minder zuiver stemmen of zo. Die Behringer is wat dat betreft net zo goed als elke andere tuner. Sterker nog: mijn allereerste tuner - de Korg GT-6- is nog altijd een van de zuiverste en beste die ik heb! Met naald! En verlichting! En batterij-indicator!

Die Boss TU-2 is een prima stemapparaat. ik koos voor Korg, vanwege de - volgens kritieken- betere buffer. En mijn persoonlijke ervaring is dat Boss op den duur niet bestand is tegen mijn maat 44. ( na eempaarhonderd optredens waren mn mxr en ibanez pedalen nog prima, maar beide bossjes aan gort..)
    Natuurlijk zou ik inderdaad voor de Boss TU-1000 moeten gaan. Maar ik hoop die aankoop nog wat jaren uit te stellen. Mijn ogen worden de laatste jaren ook niet meer slechter..

Overigens rijd ik nog steeds auto, u bent gewaarschuwd!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Comfortably Daniel Bekijk bericht
    hmm...andere tuners geen 440Hz? Is dat zo? Kan me moeilijk voorstellen dat gitaristen/bassisten al jaaaren niet goed gestemd staan en er nu ineens een fabrikant is die wel een apparaat kan maken dat wel 440Hz aan geeft.
    Ik kan er wel in komen dat een hoop stempedaaltjes een afwijking geven, maar zó erg kan het toch niet zijn?
    Is trouwens gewoon echt interesse hoor...geen rant
    Andere pedalen hebben een benadering van 440Hz. Sluit maar eens 2 "traditionele" tuners na elkaar aan, kans bestaat dat ze allebei iets anders aangeven.

Een TU-2 heeft bijvoorbeeld een afwijking van 3ct. Twee TU-2's hebben dus max 6ct afwijking: dat kun je al duidelijk horen!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Groen is goed, hoe is dat moeilijk af te lezen?
    Klopt, daarom noemde ik verkleurende leds ook niet in mijn verhaal. Die systemen hebben dan alleen weer een kleine afwijking, maar dat hoeft verder dus niet erg te zijn.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Ach, het is allemaal geneuk in de marge. Zodra je ook maar een snaar fret, is het ding per definitie vals.

hehe, met één enkele opmerking maak je mijn hele ochtend goed!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Koop die tt nou gewoon!

(Ik ga zometeen de flashback testen )
    Haha, good for you!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoon van Piet Bekijk bericht

hehe, met één enkele opmerking maak je mijn hele ochtend goed!
    You're most welcome

Standaard

Signal chain ...

- I/O patchbay
    - MXR Custom Comp
    - EHX LPB-1
    - Line 6 DM-4
    - Little Lehle II true-bypass looper met daarin Line 6 M5 met Boss FV-50L expressie pedaal
    - DTS SDD-3KP pre-amp
    - tc electronic Nova Delay
    - I/O patchbay

Senior Member

Standaard

Ik zou het erop kunnen!

Mooi bord!

Senior Member

Standaard

Ja, ziet eruit als een "pro-board", op het stekkerblok na dan.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ja, ziet eruit als een "pro-board", op het stekkerblok na dan.
    Tsja ... de stekker-doos verdient niet de schoonheidsprijs maar ik had geen andere keuze. Voor zover mij bekend bestaat er geen "off-the-shelf" voeding die zowel de DM-4, M5 als de Nova Delay kan voorzien van stroom. De DM-4 vraagt 1200 mA, M5 vereist minimaal 500 mA, de Nova heeft 12V nodig. Als iemand een voeding kent die dat allemaal heeft dan hoor ik het graag. Custom-built zal het wel mogelijk zijn maar dat heeft meestal een stevig prijskaartje.

Daarom: de DM-4, M5 en Nova hebben hun eigen voeding; de rest gaat via de 1Spot. De stekkerdoos is overigens geen €2,95 blokje hoor

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten