Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 118 van 866 EersteEerste ... 1868108116117118119120128168218618 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.171 t/m 1.180 van 8652

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    Ik zit er sterk aan te denken om 's voor een Turbo Tuner te gaan, hoor er alleen maar positieve ervaringen over.
    Koop die tt nou gewoon!

(Ik ga zometeen de flashback testen )
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Standaard

Sinds ik mijn Polytune heb geupdate (beta release van het forum hier) is dat probleem met de lage e weg! Verder vind ik het een geweldige tuner, ook in de volle zon nog goed af te lezen. Daarnaast is hij lekker klein en strak. Poly mode is handig om even snel te checken.

Ik kan je klacht mbt slechte ogen wel begrijpen, ik kan het ook niet zo goed zien als ik mn bril/lenzen niet draag.
    Misschien is een Boss TU-1000 dan een uitkomst?

Dat hele strobe gebeuren kan ik niet mee overweg. Ook op de polytune niet, is gewoon niet aan mij besteed. Geef mij maar een ouderwetsch naaldje.

Senior Member

Standaard

@Peter:
    Oh, ik ben benieuwd, die en de Hardwire zouden nog wel interessant kunnen zijn, of misschien toch maar een Boss TU-3, TU-12H of de Korg Pitchblack, alleen weet ik niet of die echt zuiverder stemmen dan de TU-2 en net zo fijn afleesbaar zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
    Is er geen normale tuner die lekker snel en echt accuraat is?
    Je, de Turbo Tuner!

Gigantisch snel, enorm duidelijk en enorm nauwkeurig! Is ook perfect in vol zonlicht af te lezen en omdat het een strobe tuner is is z'n 440Hz ook echt 440Hz, itt andere type tuners.

Standaard

Wat betreft stemzuiverheid zou ik heel graag die Turbo Tuner willen hebben, maar wie wil er nou naar zo'n ronddraaiend ding kijken?
    Dat ronddraaien is nou precies de bom! Een indicator tov 'de correcte positie' -hetzij streepje, pijltje of leds- die helemaal en 100% correct meebeweegt met het aan of losdraaien van je snaar is onmogelijk correct af te lezen tenzij je -en dan nog niet- als schaalgrootte die grote boss 'two towers edition' neemt.

Het ronddraaien van de leds stopt gewoon precies en onfeilbaar wanneer je zuiver bent, er valt helemaal niets in te schatten of te benaderen. Beter kan niet en wat mezelf betreft kan het ook niet intuiver, ik heb er geen enkel moment aan moeten wennen.

Maar los daarvan, 100% gestemd is natuurlijk niet hetzelfde als wat wij ondervinden als 100% zuiver, dat dan weer ook.

En als een boss voor je werkt, gewoon doen.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 18 november 2011 om 10:32
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

Senior Member

Standaard

Hmm, tsja, ik zal 'm dan eens een keer uitgebreid moeten testen misschien, maar vooralsnog werkt dat hele ronddraai idee niet voor mij.
    De Boss werkt wel op zich, ik vind 'm alleen niet zuiver genoeg.

Standaard

Hmm, tsja, ik zal 'm dan eens een keer uitgebreid moeten testen misschien, maar vooralsnog werkt dat hele ronddraai idee niet voor mij.
    Je weet waar ik woon, oh nee ik ben verhuisd...

Pm anders maar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Dat ronddraaien is nou precies de bom! Een indicator tov 'de correcte positie' -hetzij streepje, pijltje of leds- die helemaal en 100% correct meebeweegt met het aan of losdraaien van je snaar is onmogelijk correct af te lezen tenzij je -en dan nog niet- als schaalgrootte die grote boss 'two towers edition' neemt.
    Het verschil tussen alleen een groen lampje of een groen en een rood lampje kun je toch wel zien? Ik gebruik naar volle tevredenheid de Korg DT-10 (kwam voor mij als prettigste uit de bus toen ik 5 tuners naast elkaar heb getest, Tubo Tuner zat daar overigens niet bij) en die is prima afleesbaar. Als ik er iets naast zit, licht het rode lampje iets op, en hoe verder ik er naast zit, hoe feller het rode lampje gaat branden. Groen is goed, hoe is dat moeilijk af te lezen?

@Tristan: De DT-10 is zuiverder dan de Boss, heb ik zelf ervaren. Afleesbaarheid en gebruik is vrijwel gelijk, de Korg werkt nog prettiger dankzij de wisselende intensiteit van de lampjes. Bij de Boss gaan de lampjes aan of uit, bij de Korg gaat dat vloeiend, zodat je makkelijk kunt zien hoeveel je er nog naast zit.
    Laatst gewijzigd door Kim Wilson; 18 november 2011 om 10:44
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Je, de Turbo Tuner!

Gigantisch snel, enorm duidelijk en enorm nauwkeurig! Is ook perfect in vol zonlicht af te lezen en omdat het een strobe tuner is is z'n 440Hz ook echt 440Hz, itt andere type tuners.
    hmm...andere tuners geen 440Hz? Is dat zo? Kan me moeilijk voorstellen dat gitaristen/bassisten al jaaaren niet goed gestemd staan en er nu ineens een fabrikant is die wel een apparaat kan maken dat wel 440Hz aan geeft.
    Ik kan er wel in komen dat een hoop stempedaaltjes een afwijking geven, maar zó erg kan het toch niet zijn?
    Is trouwens gewoon echt interesse hoor...geen rant

Standaard

Ach, het is allemaal geneuk in de marge. Zodra je ook maar een snaar fret, is het ding per definitie vals.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten