Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 60 EersteEerste ... 78910111959 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 599
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Wat je zou kunnen doen is de rechter hoek terug losmaken, en dat hobbeltje weg vijlen links van de rechter klos.
    Het lijkt mij dat de curve inderdaad niet mooi vloeit, maar dat is ook normaal bij een hand getekende ronding. En omdat je het buig multiplex zonder voorbuigen in een bepaalde vorm probeert te pushen.

Met vol hout zou het wel lukken, maar nu moet je met de eigenschappen van het gebruikte materiaal rekening houden.

Of een dubbele laag buig multiplex tegen elkaar lijmen, in de mal, dan kan je die vorm ook wel forceren.

s.
    If I can't fix it, you better bin it !!!

stijnkenens.eu en Stijn Kenens Luthier @ facebook

Standaard

@ Stijn:
    Ach, ik laat het gewoon zoals het is, ik vind het prima zo. Ik denk dat ik straks de vorm van de body gebruik om de mal een beetje aan te passen.

Vordering inmiddels. Het eerste reepje kerfing had ik uit de hand gezaagd. Toen heb ik toch maar een eenvoudig hulpmiddeltje geïmproviseerd, dat gaat sneller en beter:

En de onderste helft van de kast is voorzien, drie van de zes sectoren achter de rug. Het lijkt al net echt

Nu kan ik me eerst eens met achterkant gaan bezighouden.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Het buigbaar triplex heeft nogal de neiging om regelmatige en natuurlijke krommingen aan te nemen. Hier en daar anders dan de mal die ik heb gemaakt (en voor een deel uit de vrije hand getekend) maar niet tot mijn misnoegen:

Als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat, zeggen ze weleens.
    Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico de Roode Bekijk bericht
    Als het niet gaat zoals het moet,dan moet het maar zoals het gaat, zeggen ze weleens.
    Het is één grote ontdekkingsreis.
    Aaron Stonebeat

Standaard

't Is zowat vier jaar geleden dat ik me in de gitaarbouw stortte; toen ik er echt mee begon heb ik een schuurplank gemaakt om oppervlaktes van gitaaromvang glad mee te schuren. En ik gebruik 'r nog steeds en nog altijd met de eerste laag bandschuurmachinepapier:

Ik denk dat dit een lekker vlak randje is om de achterkant tegenaan te lijmen:

Aaron Stonebeat

Senior Member

Standaard

het idee is geniaal. carved top? Zoek het maar in de kringloop.... en de vorm is echt goed te pruimen! Wordt een mooi eindresultaat.

Standaard

Bracings, voor 't eerst in heel mijn leven:

Beetje geschaafd, beetje gebeiteld, beetje geschuurd. Viel eigenlijk reuze mee tot zover.
    Aaron Stonebeat

Standaard

En het plan ontvouwt zich vooralsnog zoals, tja, zoals gepland.
    De centrale balk waartegen de hals geschroefd gaat worden, zit erin; vrij van de achterkant en (noem je ze tegen de achterkant ook zo?) de zangbalkjes:

Nu nog een blok in de kont, het gat in de rand voor de hals, de kerfed lining aan de voorkant en dan kan in prinicipe de stoelzitting er tegenaan.
    In principe dan. Ik zal de lange hiel van de hals moeten voorbereiden, gaten voorboren voor de bevestigingsschroeven; ik denk dat ik nog heel wat avondjes zit te piekeren voor ik daadwerkelijk de voorkant er tegenaan lijm (en dan heb ik het nog niet eens gehad over zangbalkjes voor de voorkant, klankgaten, gaten voor pickups en elektronica)
    Aaron Stonebeat

Banned

Standaard

Heb je een lekker herkenbare gitaar (strat, LP, tele, SG ofzo) om eens naast de body te leggen bij een foto. Heb echt totaal geen idee hoe groot deze body is, maar ben daar wel erg benieuwd naar.

Dit is echt een geniaal recycle-project. Eigenlijk zouden we allemaal wat beter moeten kijken naar wat we naar het grofvuil brengen.

Standaard

Hi
    Bijna alles, behalve muziek, dat ik heb gemaakt, heb ik gemaakt van vuilnis. En je kunt je absoluut niet voorstellen met hoeveel plezier ik dit draadje volg.

Grofvuil is niet mijn specialiteit. Voor mij zit de lol vooral in alledaagse dingen die mensen achteloos in de vuilnis mikken en die ineens een heel andere draai aan de realiteit geven wanneer je ze inlijst of verwerkt tot iets anders.

Iedere dag dat ik naar je visserskruk/gitaarkruk kijk, loop ik te fluiten.
    Keep on keepin' on!!!
    Vriendelijek groet, Gus

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten