Als je deze precies door de helft doet. Dus op de twee punten met elkaar verbinden
Als je deze precies door de helft doet. Dus op de twee punten met elkaar verbinden
Laatst gewijzigd door Einzeln; 11 november 2011 om 15:28
Ibanez as200/Ibanez silverseries strat -> Lex Bos Superdrive IV-> Wampler Analog Echo-> Barber launchpad-> ac30
Alle tekenprogramma's op m'n computer ten spijt blijft een potlood me meer inspiratie brengen, bovendien is het sneller en leuker om doen.
Tee.
Tee.
Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.
De laatste !!!
Zeker weten.
s.
Ga vooral je gang hoor, als je dat nou een leuk vormpje vindt! Ik zou hem wel wat forser maken, dit lijkt mij wat klein. Die van no 1 hops vind ik trouwens ook wel geslaagd, moet ik zeggen.
Ik had destijds ook een heel blaadje vol gekliederd, en heb uiteindelijk gekozen voor een vrij simpele vorm. Ik vind dat gaten snel onrustig worden, als er meer hoeken en krommingen in zitten. Die onderste van loose-fur, en die "eendenpoot" van Nico de Roode bijvoorbeeld, dat zou ik niet doen.
Maar de vorm van de kast nodigt zeker uit tot iets puntigs, niet-klassieks.
Succes met het ontwerpproces!
I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...
I'm with woml, zou ook voor eenvoud gaan. de vorm nodigt uit om iets heel krullerigs te doen, en dat moet je dan net niet doen imo
maar doe vooral je goesting![]()
Helemaal te gek dit weer! Ik ben zéér benieuwd naar het resultaat!!
Het "Woml-f-gat" (Woml's F-gat klonk wel heel raar...) vind ik ook de beste.
Maar moet het niet ter hoogte van de brug-kam zitten....? Dat is wel traditioneel de plaats ervoor.
(Hoewel er natuurlijk niets traditioneel verder is aan de gitaar ;-)
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
Ik wilde het zelf wel een beetje simpel en strak houden. Nogmaals dank voor alle suggesties, foto's en tekeningen.
Ik laat het voorlopig even bezinken. Samenhangend met de klankgaten moet ik ooit ook nog eens een besluit gaan nemen of ik er één of twee elementen op wil, hoeveel knoppen om ze te bedienen en waar die dan komen; en ook nog eens of ik één of twee klankgaten wil, en misschien nog wel een slagplaat/eigenlijk meer een vingersteun.
Ergens in mijn hoofd zweeft al het idee van één humbucker die ik tussen parallel en serie kan schakelen, iets dichter bij de brug dan bij de hals, met een volume- en een toonregeling. Knoppen een beetje onder handbereik zoals, wederom, hier:
![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Over aparte klankgaten gesproken, misschien kan dit je inspireren:
(Wandré model BB)
Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com
@ Little Jay:
Dank je, maar ik vind dat ontwerp nogal om op te schieten
Heel iets anders.
Het buigbaar triplex heeft nogal de neiging om regelmatige en natuurlijke krommingen aan te nemen. Hier en daar anders dan de mal die ik heb gemaakt (en voor een deel uit de vrije hand getekend) maar niet tot mijn misnoegen:
Ergens de afgelopen dagen heb ik ook een achterkant uitgezaagd en wat vuren latjes die als bracing gaan dienen; èn een centrale balk die uiteindelijk alleen bij de hiel en de kont contact gaat maken met het achterblad; daar tegenaan wordt dan voor en achter de 'neckthrough'-hals geschroefd:
![]()
Aaron Stonebeat
Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/
Favorieten/bladwijzers