Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 55 van 88 EersteEerste ... 545535455565765 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 541 t/m 550 van 873
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ijselrobo 07 Bekijk bericht
    even een vraagje:
    past zo'n angus young sig pickup (deze) in de brug positie van mijn stratocaster? (gewoon ene met slagplaat met een plaats voor een humbucker in de brug)
    want ik wilde eigenlijk een SD PG+ halen, maar de angus young is iets goedkoper en beter te vinden dacht ik zo.

en ohja.. als ik dat zilveren kapje van die pickup afhaal, heb ik dan gewoon een zwarte pickup die op alle humbuckers zonder kapje lijkt? (of kan dat kapje er helemaal niet af?)
    de spacing kan anders zijn..

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Iemand tips voor een "dunne" halsbucker? Ben het neuzige, zompige geluid meer dan zat. Zeker met een bak gain is er niets meer mee te bereiken.
    Binnenkort maar eens een DiMarzio Super 2 (DP104) bestellen. Schijnt hier speciaal voor gemaakt te zijn en ook nog eens als match voor mijn Super Distortions!

Senior Member

Standaard

even een vraagje:
    past zo'n angus young sig pickup (deze) in de brug positie van mijn stratocaster? (gewoon ene met slagplaat met een plaats voor een humbucker in de brug)
    want ik wilde eigenlijk een SD PG+ halen, maar de angus young is iets goedkoper en beter te vinden dacht ik zo.

en ohja.. als ik dat zilveren kapje van die pickup afhaal, heb ik dan gewoon een zwarte pickup die op alle humbuckers zonder kapje lijkt? (of kan dat kapje er helemaal niet af?)
    Die Angus is de verkeerde spacing, (50 mm ipv 53) en voor zover ik weet maakt Gibson geen pickups in F spacing(53mm).
    Of de pickup bobbins wit of zwart zouden zijn zou je moeten afwachten als je hem openmaakt, ik heb zelfs weleens zebra onder een kapje vandaan zien komen, dus...
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
    Die Angus is de verkeerde spacing, (50 mm ipv 53) en voor zover ik weet maakt Gibson geen pickups in F spacing(53mm).
    Niemand hoort dat verschil, het is puur cosmetisch.

Senior Member

Standaard

Dus zo'n angus sig past niet in mijn strat?
    maar omdat ik toch een nieuwe slagplaat moet, kan ik er ook gewoon eentje bij warmoth laten maken (klik). maar welke van die opties bij de brug moet ik daar aanklikken om 'm te laten passen? (als het al gaat)
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

Standaard

Qua uitsparing in de pickguard past hij prima, enkel de magneetjes komen niet netjes onder de snaren. Kniesoor die er op let.

Senior Member

Standaard

oh zo. dus die angus young pickup past wel in een strat slagplaat maar zit niet precies onder de snaren? fijn dan hoef ik geen nieuwe slagplaat te bestellen (aangezien in de oude van mijn lonestar strat nog heb liggen)
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

Zou wel kunnen dat 'ie met cover een beetje (te) strak in de slagplaat zit, maar dan zou je altijd alsnog die cover er af kunnen halen.
    En of je het verschil in stringspacing hoort, tja, sommigen zeggen dat je volume/sustain verschillen krijgt, anderen niet...
    Mij boeit de discussie niet, ik bestel altijd gewoon de pickups met de juiste spacing.
    Ik zou sowieso nooit een pickup van Gibson kopen, dan liever een Iron Gear pickup als het budget laag is, en anders altijd Bareknuckle pickups.
    Laatst gewijzigd door Fiendish; 8 november 2011 om 18:16
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.
    -George Orwell's Animal Farm

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fiendish Bekijk bericht
    Ik zou sowieso nooit een pickup van Gibson kopen,
    vertel, hoezo niet?
    en het bugdet is bij mij niet zo'n probleem.
    PM voor info/foto's.

Senior Member

Standaard

vertel, hoezo niet?
    en het bugdet is bij mij niet zo'n probleem.
    Ik zou het ook niet weten. Ik ben ook geen fan van het typische Gibson geluid, maar miljoenen anderen wel.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten